Geçen hafta ele aldığımız korku pazarlamasına yönelik uygulamaların nasıl yapıldığına yönelik örnekleri sizlerle paylaşmanın, bu yöntem ile ne kadar sıklıkla karşılaştığımızı göstermek açısından kıymetli olacağını düşünmekteyim. Kim bilir belki manipüle olmadan karar vermek açısından bu paylaşımlarım kıymetli olabilir. İsterseniz belli başlı sektörler üzerinden başlayalım.
Öncelikle korku pazarlamasının ne olduğuna kısaca değinmek isterim. Korku pazarlaması, ürün veya hizmetinizi korku hissi uyandırarak tanıtmak anlamına gelir. Bu tür bir pazarlama genellikle heyecanı arttırmak ve tüketicilerin dikkatini çekmek için kullanılır.
Eğitim dolu geçirdiğim eylül ayından itibaren sizlerle paylaşmak istediğim konular biriktirdim.
Çalışmak hayatı düzene koymaktır… Neden mi böyle bir yazı yazma gereği duydum… Son zamanlarda belki global anlamda yaşanan ve bitmek bilmeyen salgınlar, ekonomik dar boğazlar, sıcaklar, doğal afetler, susuzluk ve kıtlığın kapımızda olması gibi etkenlerle bıkkınlık ifadeleri duyuyoruz etrafımızda. Hem de günden güne artan sayı ile ve herkes öncelikle işlerini terk etmekten bahsediyor… Şehirlerini değiştirmekten… Elbette sosyal varlıklar olarak da birbirimizi bu söylemler ile ufak ufak zehirliyoruz aslında. Şimdi bana diyeceksiniz "sen sanki bunalmadın mı?". Bunalmaz olur muyum?
Merhaba sevgili okuyucularım bugün sizlere aslında kendi hayatımdan elde ettiğim, tabii ki deneye deneye edindiğim, deneyimi paylaşacağım. Ama sizlere baştan söylemek isterim herkesin yaşam döngüsü, hayatı yaşama şekli farklı olduğu için burada okuyacaklarınız tamamen beni yansıtmaktadır.
Bu soru öyle sihirli bir soru ki; iç sesinizle kendinize sorun, sizden yaş olarak küçük birine, tam da üniversite tercihlerinde son düzlükteyken, sorun… Ama bence hayatımız boyunca dengemizi ve yönümüzü kaybettiğimiz anlarda kendi kendimize sormamız gereken en önemli sorudur.
Sizleri bugün e ticaret yolculuğumuzda e-mail kullanımının öneminden ve sizi nasıl daha güvenilir yapacağından bahsederek başlamak istiyorum.
Geçen hafta yazımda ticaretin hangi türü olursa olsun olmazsa olmazlardan bahsetmiştim. Yasal olarak kurulumunu gerçekleştirdiğiniz işletmelerinizin internet üzerinde varlıklarını gösterebilmeleri için eğer bilgisayar mühendisi ya da yazılım mühendisi olup kendi sitenizi kendiniz tasarlayıp kod yazılımını gerçekleştirmeyecekseniz, ki insanların %90'ından fazlası içindeyseniz, hazır e ticaret platformlarından faydalanacaksınız. Kullanıcı dostu denilen sade anlaşılır, aranılanın rahatlıkla bulunduğu ve olmazsa olmaz mobil uyumlu web sitenizi oluşturduktan sonra; sıra kendimizi potansiyel müşterilerimizin zihinlerinde nasıl ön plana çıkarmaya gelmektedir.