Dolar $
33.05
%0.66 0.21
Euro €
36.14
%0.73 0.26
Sterlin £
42.98
%0.79 0.33
Çeyrek Altın
4192.19
%0.52 21.53
SON DAKİKA

Eğitim Kurumları İçin Başarının Anahtarı: Halkla İlişkiler

Halkla İlişkiler (PR), markalaşma söz konusu olduğunda pazarlama ve iletişimin en önemli unsurlarından biridir. İster bir ürün ister bir şirket, isterse bir fikir olsun, özelliklerinin, faydalarının ve/veya mesajının halka, daha spesifik olarak da hedef kitleye iletilmesi gerekir. Halkla ilişkiler bu konuyla ilgilenir.

Halkla ilişkiler reklam ve tanıtımdan farklıdır!

Halkla ilişkiler, reklam ve tanıtım genellikle birbirlerinin yerine kullanılır ancak birbirlerinden tamamen farklıdırlar. Reklam ücretli bir tanıtımdır. Tanıtım, kamuya mal olmuş bir kişinin, ürünün veya şirketin imajını yönetmek ve abartı yaratmakla ilgilidir- doğru şekilde ele alınmazsa olumsuz bir kamuoyu algısına neden olabilir. Halkla ilişkiler ise bireyler/kuruluşlar/markalar ile kamuoyu/medya/hedef kitle arasında güçlü ve uzun vadeli bir ilişki kurmaya odaklanan bir araçtır. Halkla ilişkiler, hedef kitlenin zihninde olumlu bir imaj yaratmayı ve bunu sürdürmeyi amaçlar. 

Eğitim sektöründe halkla ilişkiler 

Birçok okul, kolej ve üniversitenin hızla çoğaldığı günümüzde, eğitim kurumlarının markalarını pazarda farklılaştırmaları, rekabeti uzak tutmaları ve kendilerini sektörde lider olarak konumlandırmaları zorunlu hale gelmiştir. Halkla ilişkiler, eğitim kurumlarının marka görünürlüklerini artırmalarını sağlayarak hedef kitlenin kurumu bizzat ziyaret etmek zorunda kalmadan web üzerinden kurum hakkında daha fazla bilgi edinmesini kolaylaştırır. Bu sayede, olumlu bir imaj yaratılmasına ve sürdürülmesine yardımcı olur. Ayrıca, marka PR yoluyla daha görünür hale geldiğinden ve dolayısıyla bireysel, kurumsal ve devlet bağışçılarına hitap etmek daha kolay olduğundan, fon toplamaya ve bağış aramaya da yardımcı olur. En önemli faktör, kabul döngüsü, yerleştirme sezonu, festivaller veya etkinlikler, kriz durumları veya diğer faaliyetler hakkında bilgi yayılmasına yardımcı olmasıdır. Uluslararası akademik iş birlikleri kurmak bugünlerde her kurum için bir zorunluluktur. Halkla ilişkiler, enstitülere küresel görünürlük sağlayabilir ve öğrenci/öğretim üyesi değişim programları, uluslararası akreditasyon/dereceler ve araştırma ortaklıkları yoluyla yabancı üniversitelerle akademik bağlantıları teşvik edebilir. Halkla ilişkilerin eğitim kurumlarının temel hedef kitlesine nasıl ulaşabileceğini kısaca anlayalım: Adaylar için Halkla İlişkiler, eğitim kurumunun benzersiz özelliklerini tanıtarak ve akademik teklifleri, öğretim üyeleri, faaliyetleri ve etkinlikleri hakkında farkındalık yaratarak aday öğrencileri ve hatta öğretim üyelerini çekebilir. Halkla ilişkiler, kuruma hem yurt içinden hem de yurt dışından başvuranların sayısını artırabilir. İşverenler için de halkla ilişkiler, endüstri, işverenler ve yüksek profilli yerleştirme ajanslarıyla ilişkilerin geliştirilmesinde etkili olabilir. Eğitim kurumunun halkla ilişkileri ele alış biçimi, kampüse yerleştirme ve öğrenciler için ödüllendirici iş fırsatları arama konusunda karar alıcıları kendi lehine etkileyebilir. Mezunlar genellikle mezun olduktan sonra mezun oldukları okulla iletişimlerini kaybederler. Halkla ilişkiler, eğitim kurumlarının mezunlarıyla yeniden bağlantı kurmasına, onları öğretim üyesi/sektör uzmanı/misafir konuşmacı olarak davet etmesine, fon yaratmasına ve işe yerleştirmelerde yardımlarını istemesine yardımcı olabilir. Halkla ilişkiler, sürekli ve tutarlı bir şekilde yapılırsa hedef kitleye ulaşabilir ve eğitim kurumu hakkındaki algılarını en etkili şekilde değiştirebilir. Halkla ilişkiler, izleyicilerle bağlantı kurmak için basın bültenleri, halka açık toplantılar, gazeteler, kulaktan kulağa iletişim, televizyon programları ve dijital platformlar gibi araçlardan yararlanır. Son on yılda, dijital PR stratejisi büyük bir ivme kazanmıştır. Online yayınlarda, bloglarda, e-postalarda ve sosyal medya sitelerinde marka hakkında hikayeler anlatarak kitleyi hedeflemeyi içerir. Aslında, Facebook ve diğer dijital platformlarda içeriği güçlendirerek ücretli sosyal medya, kurumların daha geniş bir hedef kitleye hızlı bir şekilde ulaşmasını ve pazarlama bütçelerinden daha yüksek yatırım getirisi elde etmesini sağlayabilir. Kısaca medya ilişkileri, sosyal medya ve dijital halkla ilişkilerin kombinasyonu bir eğitim kurumunun başarısının anahtarıdır ve ancak etkili iletişim stratejileriyle kullanılabilir. Bir kuruluşun kilit paydaşları, mevcut ve potansiyel aileleri ile olumlu bir ilişki sürdürebilmesini sağlamak, uzun ömürlülüğünü ve başarısını desteklemenin anahtarıdır.