SON DAKİKA

Eşantiyon mu Promasyon mu ?

Evet başlığın yanıtını yazının bitimene belirleriz diye düşünüyorum .. Malum yılın son çeyreğine girdik 2025 e az bir zaman kaldı .. Yeni yıl sürecinde en hareket yaşayan sektörlerinde başında eşantiyon sektörü gelirdi hatırlarsınız .

Ajandalar belirlenir , siparişler alınmaya başlanır , tedarikçi zincirde ciddi bir hareketlenme olurdu .

Ez İşte o hareketlilik artık yılın 12 ayı aynı hızda varolamaya devam ediyor .

Sadece ajanda değil elbet ;kalem , kupa , şapka vs derken bu ürün yelpazesi teknolojinin de hayatımıza sağlamca girmesiyle Promosyon sektörü dünyası da oldukça renklendi .

Ve sadece yılbaşı değil , hayatımızın her alanında neredeyse var olma durumuyla beraber sektör oyuncuları genişleyerek PROMOTÜRK derneği Çatısında çalışmalarına hızla devam ediyor .

PROMOTÜRK de dernek başkanlığını yapan Mehmet Yücetürk aynı zamanda Zirve Şapkanın da sahibi.

Şu an da mevcut 700 üyesi olan PROMOTÜRK yakın zamanda üye sayısını 1000 üyeye çıkarmayı hedefliyor.

Yaklaşık 500 milyarlık hacme sahip ve deriden tekstile dekorasyon ürünlerinde. Seramiğe , cam ve toprak ürünlerinden baskılı materyallere , oyuncaklara kadar ki buraya sığmayacak çok geniş bir ürün yelpazesinde promosyon ürünü üreterek sektöre de hizmet veriyor …

Böylesine hareketli ve artık 12 ay üzerinde aynı hızla faaliyette olan PROMOTÜRK ün ihracata 10 milyar dolarlık katkısı da yadsınamayacak kadar önem taşımakta …

PROMOTÜRK üyeleri 5 kıtaya ihracat yapıyor .

Ülkemizde bu yıl yapılan yerel seçimlerde siyasi partilerin adet olarak milyonları bulan şapka , bayrak , kalem , flama, kupa , anahtarlık gibi ürünleri PROMOTÜRK üyesi firmaların hazırladıkları belirten Başkan Mehmet Yücetürk şimdi de yurt dışında bir çok Ülkelerde çalışmalarını devam ettirdiklerini ama bugünlerde en önemli işlerinin ,Amerika daki başkanlık seçimi ve yaklaşan seçim süreciyle beraber de

Artan taleplere karşı üye firmaların Amerika da bayrak , flama , kupa , gibi Promasyon ürünleri ihracatı yaparken Zirve Şapka olarak Trump un seçim kampanyasını yürüten ajansın talebi üzerine başkan adayı Trump a 100 bin adet şapka gönderdiklerini , Trump un bu şapkaları destekçilerine dağıtıp , kendisine de

made in Türkiye imzalı şapkasını başından çıkartmadığını belirtiyor ..

Promasyon sektörünün lokomotifi çatısını ulaştıran PROMOTÜRK 5 kıtaya yaptığı ihracatıyla yabancı ülkelerde ki STK , kamu kurumları, profesyonel satın almacıların da tercih ettikleri bir dernek .

Tabi ki bunda en önemli etken tedarik kapasitesiyle beraber erken teslim ve diğer ülkelerle rekabet edebiliyor olunmasını eklemek gerekir .

Coğrafi konum da lojistik açısından elbette ki ayrı önem taşımakta .

İşin başarı sırrını avantajımızı oluşturan

her türlü şartta rakip ülkelere göre çok daha hızlı aksiyon alabilmemiz olarak açıklayan PROMOTÜRK derneği başkanı

Mehmet Yücetürk yakın zamanda Promasyon ve hediyelik eşyada ihracatımızı 10 Milyar dolara çıkartmayı hedeflediklerini de belirtiyor ..

Sektör önümüzde ki hafta Ortadoğu’nun ve Balkanların en büyük kurumsal ürünleri fuarına hazırlanıyor .

PROMOTÜRK tarafından düzenlenecek olan fuar 18-21 Eylül 2024 tarihleri arasında İstanbul fuar merkezinde sektör oyuncularını buluşturacak ..

36. Düzenlecek olan promosyon Show fuarı alternatif pazar arayışına giren Asya , Ortadoğu ve özellikle de Afrika kıtasında ki 100 e yakın ülkenin kurumsal satın almacısını bir araya getirecek ..

Peki promosyon da dünyada en büyük kim derseniz yanıt hayır Çin değil Amerika ..

Ama Amerika da da rüzgar farklı esiyor bugünlerde promosyon sektöründe ..

Neden mi ?

Amerikalı promosyon devleri ,

ithalat da yaşadıkları soruna karşı dümeni Çin den Türkiye’ye kırmaya hazırlanıyor .

Pandemi sonrası ithalatta Çin dışında alternatif pazar arayışına giren Amerikalı promosyon üreticileri Türkiye yi yeni alternatif pazar olarak seçmesi ,özellikle şu an ki sektörün ihracat rakamlarını fazlasıyla üst rakamlara da taşıyacaktır demek oluyor elbette …

Yazının başlığına da gelirsek de

eşantiyon ile promosyon arasında ki temel fark eşantiyon ürünlerinin numune olması ve örnek teşkil ederken promosyon ürünleri firmaların görünürlüğünü ve bilinirliğini artırmak için dağıttığı ürünler olarak söyleyebiliriz..

Türkiye de aslında bütün sektörlerde geçerlidir ama Promosyon dünyasında ana kuralların başında her şartta oluşan rakiplere karşı hızlı aksiyon alabilme kabiliyetimiz sürekli yurtdışında giderek sektörlerle yakın ilişkilerde olan bir gazeteci olarak Türklere mahsustur’u çok büyük bir gururla söyleyebilirim…

Ve giderek hızla büyüyen sektörün

gidiş yolunun da adı artık ;

Kesinlikle ,illaki de Promosyon …