Dolar $
32.45
%-0.19 -0.06
Euro €
34.79
%-0.55 -0.19
Sterlin £
40.59
%-0.52 -0.21
Çeyrek Altın
3989.24
%-0.07 -2.94
SON DAKİKA

Serbest piyasa ekonomisi

Türkiye'nin büyük ölçüde serbest piyasa ekonomisi, geleneksel tarım sektörü istihdamın yaklaşık % 25'ini oluşturmasına rağmen, sanayisi ve giderek artan şekilde hizmet sektörleri tarafından yönlendirilmektedir. Otomotiv, petrokimya ve elektronik sektörlerinin önemi artmış ve Türkiye'nin ihracat karması içinde geleneksel tekstil ve giyim sektörlerini geride bırakmıştır.

Ancak CIA World Factbook'a göre , son dönemdeki siyasi istikrar ve ekonomik dinamizm, yerini finansal piyasalarda oynaklık yaratan ve Türkiye'nin ekonomik görünümüne ağırlık veren iç belirsizlik ve güvenlik endişelerine bıraktı .  Mevcut hükümet politikaları, yapısal ekonomik reformların uygulanması yavaşlarken, popülist harcama önlemlerini de vurguluyor. Hükümet, bazı stratejik sektörlerde daha aktif bir rol oynuyor ve siyasi muhalifleri hedeflemek için ekonomik kurumları ve düzenleyicileri kullanarak, özel sektörün yargı sistemine olan güvenini baltaladı. Temmuz 2016 ile Mart 2017 arasında, üç kredi derecelendirme kuruluşu, hukukun üstünlüğü ve ekonomik reformların hızı hakkındaki endişeleri gerekçe göstererek Türkiye'nin kredi notunu düşürdü.

Türkiye ithal petrole ve gaza büyük ölçüde bağımlı olmaya devam etmektedir, ancak daha geniş bir uluslararası ortaklar grubuyla enerji ilişkileri yürütmekte ve yenilenebilir enerji, nükleer ve kömür dahil olmak üzere yerli enerji kaynaklarının kullanımını artırmak için adımlar atmaktadır. Ortak Türk-Azerbaycan Trans-Anadolu Doğal Gaz Boru Hattı, Hazar gazının Türkiye ve Avrupa'ya taşınmasını artırmak için ilerliyor ve tamamlandığında Türkiye'nin ithal gaz kaynaklarının çeşitlenmesine yardımcı olacak.

Gayri safi yurtiçi hasıla Büyüme hızı Türk ekonomisinin tarafından açıklanan verilere göre 2017 yılında yüzde 7,4 ile karşılaştırıldığında, 2018 yılı sonuna kadar yüzde 2,6 ölçüde bozulmuştu Türk İstatistik Kurumu , Mart 2019 yılında, bu keskin daralma sonucu yaşanan idi İnşaat sektörünün katma değerinin yüzde 8,7, sanayi sektörünün yüzde 6,4, tarım sektörünün yüzde 0,5 ve hizmetler sektörünün katma değerinin yüzde 3 oranında azalması sonucunda yüzde 3 olarak gerçekleşen bir önceki çeyrekte Yüzde 0.3.

Hamidiye döneminde (1876-1909) ve Kemalist dönemde (1922-1945) Türkiye, 10.900 kilometre uzunluğundaki demiryollarının inşasına ağırlık vererek bu alanda dünyada 23. sırada yer aldı. 1950'lerden bu yana, Türkiye demiryollarını karayolları ve otoyollar lehine ihmal etti - 2012'de 65.049 kilometrelik karayolu, bunun 2.119 kilometresi karayolu, 31.372 kilometresi ana yol ve 31.558 kilometresi tali yoldu.

1990-2000'de birçok yeni havalimanı inşa edildi; 2010'da 99 aktif havaalanı vardı.

Karayolu ve hava sektöründeki yatırımlar önümüzdeki on yıllarda da devam edecek, ancak Ulaştırma Bakanlığı'na göre Erdoğan hükümetinin altyapı sektöründeki politikasını yeniden dengelemek ve en az 10.000 kilometre yüksek hızlı demiryolları inşa etmek istediği görülüyor. özellikle Çinli firmaların yardımıyla. Ankara-İstanbul ve Ankara-Konya arasındaki çift hatlı demiryolları şu anda yapım aşamasında.

Altyapı sektöründe büyük önem taşıyan İstanbul, Avrupa ile Asya'yı birbirine bağlayan üçüncü bir köprünün bile inşasının karmaşık trafik sorununu çözemeyeceği bir 'sonsuz şehir' haline geldi. Şu anda yapım aşamasında olan Avrupa ve Anadolu kıyıları arasındaki su altı metro projesi muhtemelen iki kıta arasındaki trafik sıkışıklığını gidermeyecek.

Mükemmel bir denizcilik ülkesi olan Türkiye, Karadeniz'de (Rize, Trabzon, Giresun, Ordu, Samsun, Zonguldak) ve Akdeniz'de (Dörtyol, İskenderun), İstanbul (Boğaz'da) ve İzmir'de ( Ege'de). Bunların hepsi, Avrupa'dakilere kıyasla nispeten düşük kapasiteli limanlardır.

Türk sanayisi işgücünün yüzde 19,9'unu istihdam ediyor; ana endüstrileri çelik / metalurji, tekstil ve giyim, petrol ürünleri, gıda ve otomotivdir. İstanbul-Kocaeli / İzmit havzası, Çukurova ovası (Adana'nın bölgesel başkenti) ve İzmir bölgesi hala üç geleneksel sanayi bölgesi olarak kabul edilmekle birlikte, Kayseri'den Gaziantep'e ve Adıyaman'dan Denizli'ye kadar pek çok bölge, son yirmi yılda endüstriyel üretimin merkezleri olarak ortaya çıktı.

Önümüzdeki yıllar ülkemiz için muhteşem yıllar olacak İnşallah. Yeni Hazine ve Maliye Bakanı Lütfi Elvan, Twitter hesabından yaptığı basın açıklamasında kalıcı bir şekilde fiyat istikrarı sağlayacaklarını söyledi.Fiyat istikrarına odaklı para politikasının, kamu mali disiplini ile desteklenmesi ve kamu ücret ve fiyatlamalarının enflasyon hedefleri ile uyumlu olarak belirlenmesi, enflasyon beklentilerinin hedeflere hızla yakınsamasında kritik rol oynayacaktır. Bu amaçla, ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile yakın işbirliği içinde olacağız” dedi. İşte bize de beklemek düştü.