Turizm sektöründe bu yıl beklentilere şöyle ya da böyle kavuşuldu. Bu yılın son ayında da gelecek yıl nasıl olabilir, yeni trendler var mı? Sorularına cevap aranmaya başlandı.
2025 yılında yüzde 9 artış beklenen turizm sektöründe Seyahat markalarının iletişim ve pazarlama stratejilerini yeniden değerlendirmeleri gerekiyor. Yapay Zekanın da hayatımıza girmesinden sonra bazı konularda reform gerekiyor.
Havalar yavaş yavaş soğumaya başlayınca bir de okullar tatil olunca hemen dağ turizmi hakkında neler var bir baktım. Baktım ki artık dağ otellerini sevindiren kar yağışı yok. Oysa bu dönemde benim gençlik yıllarımda kar kış olurdu. Durum böyle olunca da dünyadaki ayrı bir değeri olan "dağ turizmi" konusundaki görüşlerimi aktarmak istedim.
Avrupa, uluslararası turizm pazarında küresel lider olarak yıllardır varlığını sürdürüyor. Kültürel alanlarının, mutfaklarının, dillerinin ve manzaralarının olağanüstü zengin çeşitliliği, birinci sınıf seyahat altyapısı ve hizmetleriyle bir araya gelerek bölgeyi dünyanın dört bir yanından gelen turistler için oldukça çekici bir yer haline getiriyorlar.
Avrupa Seyahat Komisyonunun "Avrupa Turizm Eğilimleri ve Beklentileri" raporuna göre pandemi sonrası turizmde en büyük geri dönüşe imza atan ülke Türkiye olmuştu.
1950'lerde jet motorunun tanıtılması seyahat sürelerini önemli ölçüde azalttı ve insanların seyahat etme biçimini sonsuza dek değiştirdi. Şimdi yapay Zeka, sektörü benzer şekilde temelden altüst ediyor.
Kış geliyor ve soğuk havaları da beraberinde getiriyor. Büyük seyahat acentalarının kendi web siteleri trafik verileri ve tüketici duyarlılığı anketinden derlenen bir analiz yayınlandı. Kış Seyahat Endeksi, Amerikalıların yarısından fazlasının (yüzde 58) bu sezon seyahat edeceğini ortaya koydu.
COVID-19 salgını sektörü neredeyse yok ettikten sonra seyahat sektörü yeniden canlanıyor. Bu yıl birçok ülke geçtiğimiz yıllara göre çok daha mutlu. Kazançlar yerinde…