Havalar yavaş yavaş soğumaya başlayınca bir de okullar tatil olunca hemen dağ turizmi hakkında neler var bir baktım. Baktım ki artık dağ otellerini sevindiren kar yağışı yok. Oysa bu dönemde benim gençlik yıllarımda kar kış olurdu. Durum böyle olunca da dünyadaki ayrı bir değeri olan "dağ turizmi" konusundaki görüşlerimi aktarmak istedim.
Avrupa, uluslararası turizm pazarında küresel lider olarak yıllardır varlığını sürdürüyor. Kültürel alanlarının, mutfaklarının, dillerinin ve manzaralarının olağanüstü zengin çeşitliliği, birinci sınıf seyahat altyapısı ve hizmetleriyle bir araya gelerek bölgeyi dünyanın dört bir yanından gelen turistler için oldukça çekici bir yer haline getiriyorlar.
Avrupa Seyahat Komisyonunun "Avrupa Turizm Eğilimleri ve Beklentileri" raporuna göre pandemi sonrası turizmde en büyük geri dönüşe imza atan ülke Türkiye olmuştu.
1950'lerde jet motorunun tanıtılması seyahat sürelerini önemli ölçüde azalttı ve insanların seyahat etme biçimini sonsuza dek değiştirdi. Şimdi yapay Zeka, sektörü benzer şekilde temelden altüst ediyor.
Kış geliyor ve soğuk havaları da beraberinde getiriyor. Büyük seyahat acentalarının kendi web siteleri trafik verileri ve tüketici duyarlılığı anketinden derlenen bir analiz yayınlandı. Kış Seyahat Endeksi, Amerikalıların yarısından fazlasının (yüzde 58) bu sezon seyahat edeceğini ortaya koydu.
COVID-19 salgını sektörü neredeyse yok ettikten sonra seyahat sektörü yeniden canlanıyor. Bu yıl birçok ülke geçtiğimiz yıllara göre çok daha mutlu. Kazançlar yerinde…
Geçtiğimiz günlerde dünya çapında 2 milyona yakın tüketiciyi bir arada tutan bir araştırma şirketi raporunu yayınlandı. Twentify şirketinin, geliştirdiği yapay zeka yazılımı ile çok uluslu olarak günlük araştırmalar yapabiliyorlar. Bu ayki konuları turizm olmuş.
GlobeMeets B2B Networking toplantısında, Uluslararası 1000'den Fazla Seyahat Acentesiyle 2025 Turizm Vizyonunu Şekillendirdi.