SON DAKİKA

Bu hafta konuğum Hyundai yeni SANTA FE Hibrit

Hyundai'nin bundan 25 yıl önce satışa sunduğu SANTA FE modeli, 2023 yılında beşinci nesliyle tekrar SUV dünyasında tüm dikkatleri üzerine çekiyor diyebilirim.

Türkiye’de 1.6 litrelik benzinli Turbo Hybrid seçenekle satışa sunulan model bu hafta test konuğum oldu. Hyundai yeni Santa Fe’yi bizde ailecek test etme ve inceleme imkânı bulduk. 

Birinci jenerasyondan son haline kadar çok fazla değişim ve gelişim gösteren SANTA FE, aynı zamanda markanın global olarak en çok satılan ve en çok beğenilen SUV modellerinden biri olduğunu belirtmek isterim. Adını Amerika’daki Santa Fe şehrinden alan model, bölgenin zorlu yapısını ve açık hava temasını en iyi şekilde karakterize ederek günlük bir otomobil olarak karşımıza çıkıyor.

Baştan sona gelişen tasarım

Genel olarak SANTA FE'nin tasarımını, kare şeklindeki oranlarıyla karakterize edilen rafine ve sağlam bir tasarım olarak tanımlayabilirim. Yeni otomobilin dış görünümü, daha uzun dingil mesafesi ve daha geniş bagaj kapağı alanı sayesinde adeta sınıfının sınırlarını aşmış durumda. Aracın iddialı ön kısmı, genel olarak tasarımda baskın bir şekilde öne çıkıyor. H şeklindeki tasarım öğeleri, krom radyatör ızgarası deseni ve geniş bir görüntü yansıtan yatay bir düzen ile harmanlanmış durumda. Sade estetiği sağlam bir stille harmanlayan arka taraf, temiz ve rafine bir profil oluşturmuş. Ayrıca ön taraf ile aynı H-ışık konseptini içeren arka, burada da yatay bir şekilde uzatılmış ve ayırt edici lambalarla ön plana çıkmış diyebilirim.

Geniş ve yenilikçi iç mekân

Detaylara dikkat edilerek tasarlanan model, iç mekânında çok sayıda depolama ve saklama gözü seçeneği sunarak yolcu rahatlığını ön planda tutuyor. SANTA FE’nin sürücü bölümünde tasarım ve son teknoloji hissi ön plana çıkıyor. Kapılar açılır açılmaz artan kalite hissiyatını sergilemeye başlayan araç, H şeklindeki gizli ambiyans ışıklarıyla şovunu da yapıyor diyebilirim. Kokpitte yer alan 12,3 inçlik çift panoramik kavisli ekran ise adeta olağanüstü bir işlevsellik sunuyor. Ayrıca kokpitin altına doğru yerleştirilen 6,6 inçlik klima kontrolü de kendine özel bir dijital ekrana sahip. Bu arada kokpitin dört bir yanı da deri döşeme ile kaplanarak kalite vurgusu ön planda tutulmuş. Müzik sisteminde de oldukça iddialı olan yeni SANTA FE’de BOSE Premium ses teknolojisi kullanılmış. 

Yepyeni bir hibrit alternatifi

Yeni SANTA FE, Türkiye’de farklı kullanım tarzlarına da olanak sağlayan güçlü bir benzinli turbo hibrit motor seçeneğiyle sunuluyor. Verimli bir performansa ve aynı şekilde düşük yakıt tüketimine sahip 1.6 litrelik turbo beslemeli motor, 1.49 kWh’lık bataryaya sahip elektrik motoruyla kombine ediliyor. Böylelikle tam 215 beygir güç üreten hibrit otomobilin maksimum torku ise 367 Nm. Yeni SANTA FE, 0’dan 100 kilometre hıza 9.8 saniyede çıkarken ortalama olarak da 7.3 lt yakıt tüketiyor. 

Hyundai SANTA FE

Hyundai, Santa Fe’nin ilk nesli 2000 yılında tanıttı ve model SUV pazarında öncülerden biri haline geldi. Bu yıl, 25’inci yaşını kutlayan SANTA FE, markanın adeta bir ikonu haline geldi diyebilirim. Adını Güney Batı Amerika’daki Santa Fe şehrinden alan model, aynı zamanda markanın kendi ürettiği ilk SUV'si konumunda. Son 24 yılda dünya çapında 6 milyondan fazla satan SANTA FE’ye bizde Ülkemizde ki bu yolculuğunda başarılar dileriz.

Bir sonraki inceleme ve değerlendirme yazısında görüşmek dileğiyle…