Dolar $
32.48
%-0 -0
Euro €
34.9
%0.71 0.24
Sterlin £
40.79
%0.12 0.05
Çeyrek Altın
3932.32
%0 0
SON DAKİKA

Yine Karantina yine dijital dünya

Bu virüs dünyadan bıkıp gitmedikçe insanlara rahat yok. Şakası bir yana yine beliri saatlerde evlere kapalı kalmaya başladık.

Mart ayından daha önce hayatın nasıl olduğunu hatırlıyor musunuz?  Siz hatırlamasanız da sosyal medya arşivleriniz size hemen hatırlatıyor. Ben mesela geçen sene bu günlerde Tanzanya’daydım. Koronavirüs salgını, sosyal mesafeyi ve kendi kendini tecrit etmeyi günlük yaşamın ana ilkeleri haline getirmeden önce, sisli bir anı gibi görünebilir. Bu pandemi öncesi döneme atıfta bulunurken, birçok insan bilim kurgu havasıyla kara mizah dolu bir cümleyi kavradı: "Zaman Öncesi" veya alternatif olarak "Önceki Zamanlar". Önümüzdeki yıl bu konuda bir çok film çekilip vizyona çıkacak. Ama biz o filmleri muhteşem sinema salonlarında değil yine evdeki koltuklarımızdan izleyeceğiz gibi. 

Dijital dönüşüme referans olmadan hiçbir pazarlama PowerPoint'i tamamlanmadı.

Pazarlamacılar büyük resim temalarını seviyor. Ve çoğu zaman olduğu gibi, net bir tanımı olmayan büyük bir şemsiye teması olarak dijital dönüşümden bahsediliyor artık. 

 Dijital dönüşümün nasıl gerçekleşebileceği ve müşteri deneyimi bağlamında getireceği değer hakkında büyülü bir düşünce var. Artık neredeyse e-ticaret sitesi olmayan yok. İyi haber şu ki, dijital dönüşüm bir pazarlama teması olarak ön ve merkez olmaktan çıktı, teknolojiyi etkinleştirmenin gelişimi yavaşlamadı ve şimdi avantajlardan yararlanmak için konumlandık.

Salesforce'un dijital dönüşüm tanımının netliğini seviyorum “Dijital dönüşüm, değişen iş ve pazar gereksinimlerini karşılamak için yeni iş süreçleri, kültür ve müşteri deneyimlerini oluşturmak veya değiştirmek için dijital teknolojileri kullanma sürecidir. Dijital çağda işin bu yeniden tasavvuru dijital dönüşümdür. Satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri gibi geleneksel rollerin ötesine geçiyor. Bunun yerine, dijital dönüşüm müşteriler hakkında nasıl düşündüğünüz ve müşterilerle nasıl etkileşim kurduğunuzla başlar ve biter. Kağıttan elektronik tablolara, işimizi yönetmek için akıllı uygulamalara geçerken, dijital teknolojiyle işimizi nasıl yaptığımızı - müşterilerimizle nasıl etkileşim kurduğumuzu - yeniden hayal etme şansına sahibiz. " diyor makalesinde. Biraz karışık ama anlaşılabilir.

Çoğu şirket için dijital dönüşüm, hayatta kalmanın ve uzun vadeli büyümenin ve başarının anahtarı olacak diye bakıyor hadiseye.