Dolar $
%-0.17 -6.73
SON DAKİKA
Hibya Haber Ajansı | DÜNYA Çarşamba 06 Mart 2024 15:00

ÇİNLİ ZOOLOGLAR, KAHVERENGİ PANDALARIN GENETİK KODUNU BULDU

Çinli zoologlar, kahverengi pandaların genetik kodunu buldu

Çinli zoologlardan oluşan bir ekip, bazı dev pandaların kürk renginin alışılmadık derecede kahverengi ve beyaz görünmesine neden olan bir genetik kaynak tespit etti. Dünyanın ilk kahverengi pandası, 1985 yılında Çin’in kuzeybatısındaki Shaanxi Eyaletindeki Qinling Dağları’nda keşfedildi. Yabani kahverengi pandaların kaydedilen tüm fotoğrafları bölgede çekildi. Yakın zamanda benimsenen pandalardan biri, 2009’da doğan kahverengi-beyaz erkek panda Qizai.

Çin Bilimler Akademisi’ne bağlı Zooloji Enstitüsü’nden bilim insanları, Qizai ile bağlantılı üç panda ailesinin yanı sıra siyah beyaz kontrole sahip diğer 29 pandanın genomlarını sıraladı. Bu hafta ABD Ulusal Bilimler Akademisi Bildiriler Kitabı’nda yayınlanan bir araştırmaya göre, kahverengi-beyaz kürk renginin en olası genetik temeli öncü proteinin parçalayıcı enzimini kodlayan Bace2 adlı gendeki mutasyon.

192 siyah-beyaz panda üzerinde yapılan daha ileri bir genom analizi, hiçbirinin böyle bir mutasyon taşımadığını ortaya çıkardı. Ayrıca çalışmaya göre, bu mutasyona sahip genetiği değiştirilmiş bir fare modeli, açık renk kürk geliştirdi. Araştırmacılar, sonuçların vahşi hayvanlardaki kürk rengi çeşitliliğinin genetik temeline dair benzersiz bilgiler sağladığını ve nadir kahverengi pandaların bilimsel olarak yetiştirilmesine rehberlik edeceğini söyledi.

ABONE OL