Dolar $
34.08
%0.02 0
Euro €
37.74
%-0.25 -0.09
Sterlin £
44.8
%-0.27 -0.12
Çeyrek Altın
4481.27
%-0.71 -31.78
SON DAKİKA

"Healt Türkiye & Go Türkiye"

Cumhurbaşkanlığı 2023 Stratejik Planı dahilinde; Sağlık Bakanlığı, Uluslararası Sağlık Turizmi Hizmetleri'ni, Sağlık Bakanlığı "Health Türkiye" çatı markası ve Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın "Go Türkiye" uygulaması ile eşleştirerek web portalı ve sesli destek hattının yanı sıra USHAŞ Akademi ile ileri seviyelere taşımaya yönelik çalışmalarını sürdürmektedir.

İstanbul’da gerçekleştirilen Türk Dünyası 8. Türk Tıp Dünyası Kurultayı’nda Yetkilendirilmiş Sağlık Tesisleri ve Yetkilendirilmiş Aracı Kuruluşlar vasıtasıyla, Sağlık Turizmi ve Turistin Sağlığı hedeflenerek, Türkiye’nin Uluslararası Sağlık Turizmi pazarındaki dilimini artırmaya yönelik çalışma ve hizmetlerin, “Tedavinizi Planlayın” yaklaşımı ile tedavi planlaması önceliğini hastaya sunan, hasta odaklı yaklaşım dile getirilmiştir. 

TÜİK verileri, ülkemizin yaklaşık 1 milyon kişiye 1 milyar dolarlık sağlık hizmetinin sağlık turizmi kapsamında verdiğini göstermektedir. Sağlık Turizmi gelirinin artırılmasına yönelik insan odaklı, ilkeli ve kültürel değer inşa eden sağlık turizmi anlayışına yönelik bu çalışmalar, Türkiye’yi Dünya’nın şifa merkezi haline getirebileceği gibi uluslararası marka değerine büyük katkılar sağlayabilecektir. Küresel düzeyde sağlık hizmetinden bahsedebilmek, ancak insan hak ve özgürlükleri ile tüketici haklarının, çevresel çözümleri içeren ve sosyal farkındalıkları artıran yaklaşımların, dijitalleşme-akreditasyon-sağlık personeli memnuniyetinin ve kaliteli sağlık hizmetinin üretilmesi ve sunumu ile mümkündür.

Sağlıkta Kalite Standartları (SKS) kapsamında Sağlıkta Kalitenin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesine Dair Yönetmelik, çalışan memnuniyeti ile hasta ve çalışan güvenliği başta olmak üzere verimlilik, etkililik, etkinlik, süreklilik ve zamanlılık gibi hedeflerin gerçekleştirilmesine yönelik geliştirilen standartların tamamını içermektedir. 

Sağlıkta Akreditasyon Standartları, Dünya Sağlık Örgütü ve Uluslararası Sağlık Hizmetlerinde Kalite Derneği (ISQua) tarafından en az risk - en yüksek kalite ve güvenlik esasına uygun olarak yapılandırılmış, Türkiye Sağlık Hizmetleri Kalite ve Akreditasyon Enstitüsü (TÜSKA) tarafından bilimsel katkılarla geliştirilmiştir. Hasta ve sağlık çalışanı odaklı kaliteli sağlık hizmeti ve hasta güvenliğini önceleyen, sağlık kuruluşu hizmetleri, yönetim faaliyetleri ve hizmet sürecinde yer alan kişileri temel alan ve sağlık kuruluşunun tüm bölümlerini kapsayacak şekilde değerlendiren ve denetleyen ölçütleri taşımaktadır. 

Sağlıkta Dijitalleşme Standartları, hasta ve hasta yakınlarına tele-sağlık, mobil sağlık çözümleri sunan, sağlık kuruluşlarında tüm işlemleri dijital ortama taşıyan, kağıttan arındıran, sağlık verilerine zamansız ve mekansız erişimi geliştiren, tanı ve tedavi hizmetlerinde sürat ve kalite kazandıran, hastanelerin elektronik sağlık kayıt yeteneklerini en temel hizmetlerden kağıtsız sağlık kaydı ortamına kadar genişleyen bir aralıkta ele alan  Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri Derneği (HIMSS) ile Elektronik Sağlık Kaydı Benimseme Modeli (EMRAM) ilkeleri kapsamında Hastane Bilgi Yönetim Sistemi (HBYS) ile gerçekleştirmektedir. 

Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Akreditasyon ve Çalışan Hakları Daire Başkanlığı, ulusal ve uluslararası akreditasyon kurum ve kuruluşları ile işbirliği yaparak, sağlık hizmeti sunan kurum ve kuruluşların tamamında hasta ve çalışan güvenliğini, çalışan memnuniyetini, verimlilik ve klinik etkinliği ele alan kalite standartlarını belirleyerek uygulamasını izlemekte ve dönemsel olarak değerlendirmelerde bulunmaktadır. Bu faaliyetleriyle Türkiye’nin şifa merkezi olarak küresel çapta sağlık hizmeti sunmaya yönelik çalışmalarını Sağlıkta Kalite Sistemi (SKS) setleri ile gerçekleştirmektedir. Hastane, diyaliz, ağız ve diş sağlığı hizmetleri ile 112 acil sağlık hizmetleri setleriyle hasta ve çalışan odaklı hizmetler, sağlık hizmetleri, destek hizmetleri ve gösterge yönetimi başlıkları altında ölçümlendirmektedir.

Hasta ve sağlık personelinin tam memnuniyetini hedefleyen ilkeler, hedefler ve uygulamalarda elbette bireysel ve sosyal riskler, hasta ve sağlık personelinin güven duygusunu azaltan olumsuzluklar, teknolojik aksaklıklar ve hatta suiistimaller olacaktır. Bunları en aza indirecek bilimsel çalışmalar da bütün hızıyla devam etmektedir.