Emlak ofisleri online olacak
Toplum sağlığıyla birlikte sosyal hayatı ve ekonomiyi etkileyen coronavirus salgını, etkisini yitirdiğinde dünyayı yeniden şekillendirecektir.
Coronavirus sonrası gelecekte üretim, ithalat, ihracat ve perakende satış stratejileri, pazarlama ve uygulamalarında köklü değişiklikler söz konusu olacak, bu değişim ile birlikte gayrimenkul sektöründe de konut pazarlama ve satış yöntemlerinde yenilikler ortaya çıkacaktır. Dijital platformlardan pazarlama ve uzaktan tanıtım faaliyetleri emlak sektörünün olağan bir parçası haline gelecektir. Haber alma, bilgi edinme, alışveriş yapma, iletişim ve haberleşme amaçlarıyla internet kullanan insanlar, gayrimenkul alımı ya da satımı için de internetin nimetlerinden faydalanmaktadır.
Günümüzde tüketiciler konut satın almadan önce geniş ve kapsamlı bir araştırma yapma sürecine girmektedirler. Bu süreçte tüketiciler konut satın alma kararını verene kadar birçok firma ve projeyi detaylı olarak araştırmaktadırlar. Teknolojinin insan hayatındaki yerinin artması ile birlikte gayrimenkul sektöründe de tüketici davranışlarında farklıklar ortaya çıkmaktadır. Konut satın alma ihtiyacı olan tüketicilerin proje satış ofislerini ziyaret etmeden önce internet üzerinden projeler hakkında detaylı araştırma yaptıkları gözlenmektedir. İstatistikler göre gayrimenkul alma ya da satma niyetinde olan insanların %90’ı ilk teması internet ile yapıyor. Ayrıca internet üzerinden yapılan detaylı araştırma yapan kullanıcılar, gayrimenkul ofisleri ya da danışmanları ile iletişime geçiyorlar. Özellikle son yıllarda internet kullanımının yaygınlaşması ile birlikte projelerin web sayfası ziyaretçi sayıları hızla artmaktadır. Müşteriler tanıtım ofislerine gitmeden önce web sayfalarından projeler hakkında detaylı bilgi edinmektedirler. Yoğun rekabetin olduğu Gayrimenkul sektöründe projeleri tanıtan web sayfaları müşterilerin karar verme sürecinde büyük önem taşımaktadır.
Satış ofisleri evlerimize gelecek!
Mevcut şartlarda gayrimenkul sektöründe konut satışları projelerin satış ofislerinden yapılmaktadır. Bu ofislerdeki süreçler de tüm projelerde ortaktır. Pazarlama ve P&R faaliyetleri ile talep oluşturulur, potansiyel müşteriler web üzerinden beklentilerine uygun olan projeleri inceler , satış ofislerine arar ya da ziyaret ederek rezervasyon yapar ve satış işlemini gerçekleştirmektedir. Önümüzde dönemde “zamandan tasarruf, verimlilik, bilgiye kolay ve hızlı ulaşılabilirlik, ihtiyaçları karşılayan hizmetleri tek bir kanaldan edinebilmek” gibi kavramların önemi daha da artacak, konut alıcıları pandemi sonrası yaşamlarının ve çalışma biçimlerinin içine daha çok giren teknoloji ve pazarlamada dijital yöndeki gelişmelerin sonucunda ihtiyaç duydukları konutla ilgili aramaları daha çok internet üzerinden yapacaklardır.
Teknolojiyi yakından takip eden, yenilikçi fikir ve uygulamaları hayata geçiren gayrimenkul ve emlak firmalarında ise müşteriler ile yüz yüze ve telefon üzerinden yapılan tüm görüşme ve satış işlemlerinin gelecekte görüntülü online satış platformları üzerinden de yapılabilecektir. Online pazarlama platformları ile birlikte müşteriler evlerinden veya işyerlerinden çıkmadan satış ofislerine canlı olarak bağlanabilecektir. Proje web sitelerini ziyaret eden tüm potansiyel müşteriler tek tıkla satış ofislerine canlı/görüntülü olarak bağlanabilecek ve satış uzmanlarıyla yüz yüze görüşmede olduğu gibi görüntülü olarak uzaktan görüşebilecektir. Şirketlerin CRM sistemleri ile bağlantılı çalışacak online satış ofislerinde görev alan emlak danışmanları müşterilerin beklentilerine uygun daire seçeneğini , vaziyet planını, dairenin fiyatını ve ödeme alternatiflerini müşterileri ile paylaşabilecek, tüm bu bilgileri müşterinin talebi doğrultusunda tek bir tık ile müşterilerine teklif dosyası olarak gönderebilecektir. Kapsamlı araştırmalar sonucu edindiği bilgiler ışığında tüketici, gayrimenkul alım niyetine de bağlı olarak seçtiği gayrimenkul hakkında daha detaylı bilgi almak, gayrimenkulü fiziksel olarak görmek ve nihayetinde satın almak için harekete geçecektir.