Dolar $
32.29
%0.04 0.01
Euro €
35.01
%-0.39 -0.13
Sterlin £
40.85
%-0.32 -0.13
Çeyrek Altın
4047.89
%0.59 23.58
SON DAKİKA
Giyim ve tekstil Pazar 29 Ekim 2023 11:13

AYAKKABININ İHRACAT BULUŞMASI İÇİN GERİ SAYIM

45 ülkeden 700'e yakın yabancı alıcı, 8 Kasım'da Antalya'da kapılarını açacak 15'inci Eksposhoes Ayakkabı Moda Saraciye Fuarı'nda buluşacak. 100 üretici firmanın katılacağı fuarın sektör ihracatına en az 120 milyon dolarlık katkı sağlaması bekleniyor.

Ayakkabının ihracat buluşması için geri sayım

2023’ün Ocak-Eylül döneminde 932 milyon dolar ihracata imza atan ayakkabı sektörü Antalya'da buluşacak. Eksposhoes Ayakkabı Moda Saraciye Fuarı 8 Kasım’da Antalya Granada Luxury Belek'te kapılarını açmaya hazırlanıyor. 100 üretici firmanın yer alacağı fuara bu yıl 45 ülkeden 700’e yakın yabancı sektör profesyonelinin ve alıcıların gelmesi bekleniyor.

 

45 ÜLKEDEN SATIN ALMACILAR BEKLENİYOR

 

Dört gün sürecek olan fuarı Arnavutluk, Azerbaycan, Avusturya, Bulgaristan, Beyaz Rusya, Gürcistan, İtalya, Karadağ, Kazakistan, Kırgızistan, Kosova, Litvanya, Lübnan, Macaristan, Moldova, Özbekistan, Polonya, Romanya, Rusya, Sırbistan, Slovakya ve Türkmenistan başta olmak üzere toplam 45 ülkeden 700’e yakın yabancı alıcı ziyaret edecek. Fuarda, Türk ayakkabı üreticilerinin son kreasyonları ve İstanbul merkezli bir üreticinin Eksposhoes’a özel tasarladığı el yapımı kadın ayakkabısı da sergilenecek.

 

İHRACATIN İTİCİ GÜCÜ

 

EKS Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Demir, ayakkabı sektörünün yıl sonunda ihracatta 1 milyar dolar sınırını yeniden aşacağını söyledi.  Demir, "Küresel ekonominin durağan seyrettiği bir dönemi yaşıyoruz. Doğal olarak ülkemizin ihracat pazarlarında da sıkıntılar söz konusu. Ayakkabı sektörü üretim ve ihracat odaklı çalışıyor. Şu anda ihracatta 2021’e kıyasla dönemsel düşüşler olsa da üreticilerimiz hem sektörün hem de Türkiye’nin toplam ihracatına katkı vermek için zor şartlarda dünya pazarları ile rekabet ediyor. Biz de sektörün ihracattaki ivmesini sürdürülebilmesi adına üzerimize düşeni yapmaya gayret ediyoruz. Üretim ve tasarımda kendimizi dünyaya ispat etmiş durumdayız. Finansmana erişim ve markalaşma konularında istediğimiz noktalara geldiğimizde küresel ekonomideki dalgalanmalarda daha az etkileceğimizi düşünüyorum” ifadelerini kullandı.

ABONE OL