YENİ DÜZENLEME SEKTÖRE NEFES ALDIRACAK
Türkiye Kömür Üreticileri Derneği, yeraltı maden işletmelerinde maliyet artışlarının karşılanmasına yönelik destek düzenlemesini memnuniyetle karşıladı.

KÖMÜRDER Başkanı Furkan Akçadağ, düzenlemenin üretim, istihdam ve kaynak bağımsızlığı açısından stratejik bir adım olduğunu vurguladı. Türkiye Kömür Üreticileri Derneği, yeraltı maden işletmelerinde maliyet artışlarının karşılanmasına yönelik olarak hazırlanan ve Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren destek düzenlemesine ilişkin yazılı bir açıklama yaptı.
KÖMÜRDER Başkanı Furkan Akçadağ, Milli Enerji ve Maden Politikası doğrultusunda yürürlüğe giren “Yer Altı Maden İşletmelerinde Meydana Gelen Maliyet Artışlarının Karşılanması Amacıyla Destek Verilmesine İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar”ın sektör açısından önemli bir adım olduğunu vurguladı. Akçadağ, yapılan düzenlemenin yerli kaynakların ekonomiye kazandırılması açısından stratejik bir hamle niteliği taşıdığını ifade etti.
Açıklamada, düzenlemenin yalnızca maliyet desteği değil aynı zamanda üretim kapasitesinin korunması ve istihdamın devamlılığı açısından da kritik bir rol oynadığı belirtildi. Akçadağ, kömür madenciliğinin yüz binlerce kişiye doğrudan ve dolaylı istihdam sağladığını belirterek sektörün ekonomik ve sosyal açıdan önemine dikkat çekti.
Furkan Akçadağ, destek mekanizmasının işletmelerin mali direncini güçlendireceğini ve yeni yatırımların önünü açacağını söyledi. Akçadağ, “Bu düzenleme kömür madenciliğinin geleceği, istihdamın korunması ve Türkiye’nin kaynak bağımsızlığı açısından önemli bir güvence niteliğindedir” değerlendirmesinde bulundu.
Akçadağ, yerli üretimin güçlendirilmesi gerektiğini belirterek ithal kömür ve petrokok kullanımının azaltılmasına yönelik adımların önemine dikkat çekti. İthal yakıt kullanan termik santrallerin yerli kaynaklara yönlendirilmesi gerektiğini ifade eden Akçadağ, bunun enerji arz güvenliğine önemli katkı sağlayacağını sözlerine ekledi.
