SAAT&SAAT İLK ALTI AYDA ADET BAZLI %26,4 BÜYÜME SAĞLADI
Yurt içi ve yurt dışındaki 160 mağazasıyla 'Türkiye'nin Saatçisi' olarak anılan Saat&Saat, yılın ilk yarısını saat sektörünün büyümesine işaret eden başarılı bir performansla kapattı. Şirket, 2024'ün ilk yarısında adet bazında %26,4 büyüme sağladı. Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, "doğru fiyatlandırma ve her bütçeye uygun ürün yelpazemiz sayesinde tüketiciye ulaşarak büyümeyi sürdürüyoruz" bilgisini paylaştı.
Dünyada ve Türkiye’de saatlere olan ilgi ve talep azalmadan devam ediyor. Dijitalleşmenin yükselmesi ve yoğun cep telefonu kullanımına rağmen, her tür ve segmentten kol saati geniş kitlelerce beğeniyle kullanılıyor. Saat&Saat, bugün 160 mağazası ve online satış yerleri ve bayileriyle 30’dan fazla markanın ürünlerini müşterileriyle buluşturuyor. Kurulduğu 1994 yılından bu yana dünyaca ünlü saat markalarının distribütörlüğünü yapan ve ‘Türkiye’nin Saatçisi’ olarak anılan Saat&Saat, yılın ilk yarısındaki satış performansını ve sektöründeki genel durumu paylaştı.
Satış kanallarımız
Marka portföyüne dünya çapında tanınmış 3 yeni markayı; Ebel, Tory Burch, Ferragamo’yu ekleyen şirket, yurt içi ve yurt dışındaki; kendi işlettiğimiz, franchise ve shop-in-shop mağazalarımız olmak üzere toplamda 160 mağazada, 758 bayi ve zincir mağaza satış noktası, www.saatvesaat.com.tr ve 11 e-pazaryerinden oluşan dağıtım ağı aracılığıyla Türkiye dahil 40’dan fazla ülkede ürünlerini müşterilere sunuyor.
Sektör büyümesinin üzerine çıkmayı hedefliyor
Saat sektörü; kullanım alanlarına, özelliklerine, işlevlerine ve trendlere göre ayrılan geniş çeşitlilikleriyle dünya çapında en popüler aksesuar sektörü olarak kabul ediliyor.
TUİK’ e göre; Türkiye saat ithalatı 2023 yılında 392 milyon USD olarak gerçekleşmiştir. 2024 yılının ilk 9 ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre % 13.5 büyüyerek 327 milyon USD ye ulaşmıştır. KPMG raporuna göre saat ithalatının 2024 yıl sonunu %16 büyüme ile 455 milyon USD ile kapatacağı öngörülüyor. Saat&Saat ise yıl sonunda ithalat büyüme hedefini 39,4 olarak öngördüğünü dile getiren Ramazan Kaya, şu değerlendirmeyi yaptı: “Saat&Saat, her bütçeye uyum sağlayabilecek, farklı segmentlerde ürünler sunan geniş bir portföye sahip. Bu sayede tüketiciye ulaşmakta güçlük çekmiyoruz. Doğru fiyatlandırmalarla her bütçeye uygun ürünleri müşterilerimizle buluşturmaya devam ediyoruz.”