MERCEDES-BENZ'İN TUTKUYLA ŞEKİLLENDİRİLEN TAMAMEN YENİ MODELİ CLE COUPé TÜRKİYE'DE
Mercedes-Benz, sportif ve görkemli tasarımı birleştiren otomobil geleneğini yeni bir model ile sürdürüyor. Tamamen yeni CLE Coupé, C-Serisi ve E-Serisi'ni bir araya getirerek yepyeni bir konsept oluşturuyor. Etkileyici tasarımı, özel konfor donanımları ve sportif sürüş performansı ile yeni iki kapılı otomobil CLE Coupé, 2023 yılının son çeyreğinde Avrupa'da yollara çıkmasının ardından şimdi de Türkiye'de. Yılın ikinci yarısında da CLE Cabriolet'in de Türkiye'de satışa sunulması bekleniyor.
Mercedes-Benz, sportif ve görkemli tasarımı birleştiren otomobil geleneğini yeni bir model ile sürdürüyor. Tamamen yeni CLE Coupé, C-Serisi ve E-Serisi'ni bir araya getirerek yepyeni bir konsept oluşturuyor. Etkileyici tasarımı, özel konfor donanımları ve sportif sürüş performansı ile yeni iki kapılı otomobil CLE Coupé, 2023 yılının son çeyreğinde Avrupa’da yollara çıkmasının ardından şimdi de Türkiye’de. Yılın ikinci yarısında da CLE Cabriolet’in de Türkiye’de satışa sunulması bekleniyor.
Uzun dingil mesafesi, aerodinamik A sütunu, kısaltılmış
ön tampon bölgesi ve uzatılmış arka tampon bölgesi, belirgin omuz çizgisi ve
büyük tekerlekler, Mercedes-Benz ile özdeşleşen nitelikleri ön plana çıkartıyor.
Tamamen yeni CLE Coupé, sportif ve zarif gövde yapısını Mercedes-Benz’in rafine
tasarım dili ile birleştiriyor.
Sportif alçak motor kaputu, ince LED far tasarımı ve yıldız
tasarımına sahip elmas görünümlü radyatör ızgarası ile öne doğru eğimli ön
bölüm, taşıdığı köpekbalığı ifadesi ile atletik ancak zarif bir görünüm
sergiliyor. Uzun kaputta yer alan güç kubbeleri hibrit teknolojisiyle
desteklenen gücü vurguluyor. Yandan bakıldığında özgün bir siluet göze çarpıyor.
Belirgin karakter çizgisi, farlardan itibaren yan ayna boyunca arka aydınlatma
grubuna kadar uzanarak özgün bir siluet oluşturuyor. Kaslı arka kısım, bütüncül
bir yüzey, yumuşak geçişler ve üç boyutlu iki parça LED aydınlatma grubu ise
arka tasarımı karakterize ediyor.
4.850 mm uzunluğu, 1.860 mm genişliği ve 1.428 mm
yüksekliği ile yeni CLE, orta sınıfın en büyük coupé modeli. 25 mm daha uzun
aks mesafesiyle CLE Coupé, C-Serisi Coupé’ye kıyasla çok daha fazla alan
sunuyor. Özellikle arkada yolcular 10 mm daha fazla baş, 19 mm daha fazla omuz/dirsek
ve 72 mm daha fazla diz mesafesine sahipler. Bagaj ise 60 litre daha fazla hacme
sahip.
İç mekânda yer alan 12,3 inç tamamen dijital gösterge paneli
ile dikey yapıda, sürücüye 6° dönük 11,9 inçlik merkezi ekranda tüm kontrol
sizde. Sizi çevreleyen ambiyans aydınlatmasına ek olarak CLE için özel olarak
geliştirilen entegre spor ön koltuklar dikkat çekiyor. Burmester® 3D surround
ses sistemi ile ön koltuk başlıklarında yer alan iki hoparlör, Dolby Atmos ve
Spatial Audio ile sürükleyici bir müzik deneyimi sunuyor.
CLE Coupé, yeni E-Serisi'nde yer alan çok sayıda dijital
yenilikten de yararlanıyor. Yeni elektronik mimarisi ve üçüncü nesil MBUX
bilgi-eğlence sistemiyle en akıllı coupé olan CLE, teknolojik lüksün tüm
imkânları ile kullanıcıları buluşturuyor.
Tamamen yeni CLE Coupé, hibrit mimarisi ile verimlilikte
de standartları belirliyor. Tüm motor seçenekleri entegre marş jeneratörü ve 48
volt elektrik sistemi ile sunuluyor.
Şasi standart olarak yere 15 milimetre daha yakın. Standart
Teknik paket ile sunulan, sertliği seçilebilen süspansiyon sistemi ile arka aks
yönlendirme sistemi, sportif sürüş ile konforu bir araya getiriyor. Arka aks
yönlendirme sistemi ile arka aks dönüş açısı 2,5 dereceye kadar çıkarak dönüş
çapını yaklaşık 50 cm kısaltıyor. Yeni CLE Coupé, daha büyük boyutlarına rağmen
C-Serisi Coupé'ye kıyasla daha küçük bir dönüş çapına sahip (11,2 metre yerine
10,7 metre).
Çok sayıda sürüş destek sistemi sürüş güvenliğini
destekliyor. ATTENTION ASSIST, Aktif Fren Yardımcısı, Aktif Şerit Takip
Yardımcısı ve 360° kamera ile Park Paketi, DISTRONIC, Aktif Takip Yardımcısı gibi
önemli işlevler standart olarak sunuluyor.
Sportif ve zarif bir görünüm için geleneksel coupé
tasarımı
Sportif
ve zarif iki kapılı modelin coupé’ye özgü oranları, “Duygusal Sadelik” tasarım
felsefesiyle şekillenen Mercedes-Benz'in modern tasarım diliyle birleşiyor. Böylece
yeni CLE Coupé, kesintisiz ve akıcı hatlarıyla dikkat çekiyor. Yandan
bakıldığında dinamik ve zarif bir siluet göze çarpıyor. Yere yakın duruş (1.422
mm), uzun aks mesafesi (2.865 mm), kısa ön ve arka uzantılar (önde 888
mm/arkada 1.097 mm) ve kaslı omuz çizgisiyle iki kapılı coupé yolların hâkimi. Uzun
motor kaputunda yer alan güç kubbeleri ve eğimli ön cam ile arkaya doğru
zarifçe alçalan tavan çizgisi yeni CLE’nin siluetini tamamlıyor. Otomobilin
arkasına doğru konumlandırılmış yolcu kabini, dinamizmi güçlendiriyor.
Yan
tasarımdaki ayrıt edici detaylar, otomobilin güçlü hacmini yeniden
yapılandırıyor. Karakteristik çizgiler, fardan başlayıp yan aynalara ve arka
aydınlatma grubundan kapı koluna kadar uzanarak sportif oranları ve güçlü
çamurluk kemerlerini vurguluyor. Ayrıca krom cam çerçeveleriyle siluet daha da
güçleniyor. AMG iç ve dış mekân tasarım konseptine sahip otomobil 19 veya 20 inçlik
jantlarla donatılabiliyor.
Yıldız tasarımına sahip elmas görünümlü radyatör ızgarası
Tüm
coupé modellerdeki gibi yıldız tasarımına sahip elmas görünümlü radyatör
ızgarası, parlak siyah tek bir çerçeveye sahip. Radyatör ızgarasının aşağı
doğru açılan A şeklindeki formu da yeni CLE Coupé'nin güçlü görünümünü
destekliyor. Ön tampondaki parlak siyah merkezi hava girişinin etrafındaki krom
çerçeve, iki kapılı aracın daha alçak ve yola daha yakın görünmesini sağlıyor.
Üç boyutlu ışık yapısıyla LED arka
aydınlatma grubu
Güçlü arka kısım, akıcı yüzeyler ve yumuşak geçişlerle
dikkat çekiyor. Ayrıca yeni konturlara ve üç boyutlu ışık çizgilerine sahip iki
parça LED arka aydınlatma grubu da görsel bir şölen yaratıyor. Arka
aydınlatmalar koyu tonda bir tasarım öğesiyle birbirine bağlanarak arka
tamponda yer alan krom şerit gibi arka bölümün genişliğini vurguluyor.
Sınıfının en büyük coupé modeli
Tamamen
yeni CLE Coupé, boyutu ile özel bir ligde yer alıyor. 4.850 mm uzunluğa, 1.861
mm genişliğe ve 1.422 mm yüksekliğe sahip yeni iki kapılı model, C Serisi
Coupé'den önemli oranda büyük. E-Serisi Coupé'den ise iki mm daha alçak ve 15 mm
daha uzun.
|
|
CLE Coupé |
C-Serisi Coupé |
E-Serisi Coupé |
Uzunluk |
mm |
4.850 |
+164 |
+15 |
Genişlik |
mm |
1.861 |
+51 |
+1 |
Yükseklik |
mm |
1.422 |
+17 |
-8 |
Aks mesafesi |
mm |
2.865 |
+25 |
-8 |
Ön uzantı |
mm |
888 |
+98 |
+38 |
Arka uzantı |
mm |
1.097 |
+41 |
-15 |
İz genişliği ön/arka |
mm |
1.600/1.600 |
+33/+52 |
-5/-9 |
Geniş bir alan ve sportif lüks
64 farklı renk içeren aktif ambiyans
aydınlatması sportif iç atmosferi destekliyor. Ön ve orta konsol süslemeleri,
geniş depolama alanı, kablosuz şarj özelliği, baş üstü kontrol ünitesi, kapı
kolları, koltuk ayar ünitesi ve ayak boşluklarında yer alan ambiyans
aydınlatması, gösterge panelinin alt kenarı boyunca orta konsolun her iki
tarafında yer alan havalandırma çıkışlarına kadar uzanan bir ışık şeridiyle iç
mekânı kişisel keyif alanınıza dönüştürüyor. Kapılarda, kol dayanaklarında ve
kemer çizgisi boyunca arka koltuk sırasına uzanan bir ışık şeridi geniş alan
hissini pekiştirerek sizi tamamen çevreliyor.
Koltuklara entegre hoparlörlerle kişiselleştirilmiş müzik
deneyimi
16 kanal amplifikatör, 17 hoparlör ve 710 Watt
güce sahip Burmester® 3D surround ses sistemi ile maksimum ses deneyimi her
zaman sizinle.
Burmester® 3D surround ses sistemi, Dolby Atmos
ile sürükleyici ses deneyimini yeni bir düzeye taşıyor. Sürücü ve yolcuları,
kayıt stüdyosu veya canlı bir konser etkisi veren, benzersiz, çok boyutlu
derinliğe ve netliğe sahip bir ses çevreliyor. Dolby Atmos, her bir enstrümanın
veya sesin ayrı ayrı konumlandırılmasına olanak tanıyor. Geleneksel stereo
sistemler sağ-sol dinamiklerine eğilimliyken, Dolby Atmos tüm ses aralıklarını kullanarak
360 derecelik bir deneyim yaratabiliyor. Burmester® 3D surround ses sistemi,
ikisi ön koltuk başlarında olmak üzere 17 hoparlör içeriyor.
CLE için geliştirilen entegre koltuk başlıklarına
sahip yeni ön koltuklar, yenilikçi bir çözümü de beraberinde getiriyor.
Burmester® 3D surround ses sistemi ile her bir koltuk başlığı hizasında iki
hoparlör yer alıyor. Bu da Dolby Atmos ile sürükleyici bir müzik deneyimi
yaratıyor.
Kullanıcı arayüzü: En iyi işletim mimarisinde
mükemmel piksel
Yeni C-Serisi'nden alınan ekran görselleri ve
yerleşimi arasından sürücü "Klasik", "Spor" ve
"Ambiyans" stillerinden birini seçebiliyor. Sürüş, telefon ve konfor
gibi ayarlar doğrudan ve sezgisel olarak merkezi ekran üzerinden yönetiliyor.
Koltuğa entegre yeni Kolay-Giriş işlevi
Mercedes-Benz'de ilk kez, Kolay-Giriş işlevine
sahip ön koltukların kilidi bir kol kullanılarak değil, koltuk sırtlığının üst
kenarında uyumlu bir şekilde yerleştirilmiş zarif deri bir kayış ile açılıyor.
Özel malzemeler ve renkler
Yeni CLE Coupé'nin en kullanıcı dostu
özelliklerinden biri de özel renk ve kaliteli malzeme seçimi ile farklı
kişiselleştirme seçenekleri. AMG Tasarım Konsepti ile sunulan standart koltuk
döşemeleri dışında pek çok farklı renk ve malzeme seçilebiliyor. Bej,
kahverengi, kırmızı veya beyaz döşemeler isteğe bağlı desenler ve süslemeler
ile bir araya getirilebiliyor.
AMG iç mekân tasarım konsepti ile gösterge
paneli ve kemer çizgileri standart olarak ARTICO deri ile kaplanıyor. Ayrıca
farklı süsleme seçenekleri bulunuyor. Yeni sunulan gümüş kumaş örgülü
süslemeler özellikle öne çıkıyor. Bir diğer yeni süsleme ise açık damarlı
siyah, alüminyum çizgili, mat cilalı ahşap süslemeler. Ayrıca açık damarlı
kahverengi ceviz ağacından mat cilalı ahşap süsleme, antrasit ıhlamur ağacından
mat cilalı ahşap süsleme ve AMG karbon-fiber süsleme seçenekleri de bulunuyor.
Geniş iç hacim
Tamamen yeni CLE Coupé, 25 milimetre daha uzun aks mesafesiyle, C-Serisi
Coupé'den önemli ölçüde fazla alan sunuyor. Arkada oturan yolcular 10 milimetre
daha fazla baş mesafesi, 19 milimetre daha fazla omuz ve dirsek mesafesi ve 72
milimetre daha fazla diz mesafesinden faydalanıyor. Ayrıca bagaj, 60 litre daha
fazla hacim sunuyor.
|
|
CLE Coupé |
C-Serisi Coupé |
E-Serisi Coupé |
Ön bacak mesafesi |
mm |
1.070 |
+2 |
+7 |
Arka bacak mesafesi |
mm |
869 |
+56 |
-43 |
Arka diz mesafesi |
mm |
33 |
+72 |
-7 |
Ön maksimum baş mesafesi |
mm |
1.024 |
+1 |
-15 |
Arka maksimum baş mesafesi |
mm |
915 |
+10 |
-10 |
Ön omuz mesafesi |
mm |
1.414 |
+22 |
-10 |
Arka omuz mesafesi |
mm |
1.331 |
+19 |
+54 |
Ön dirsek mesafesi |
mm |
1.489 |
+17 |
-5 |
Arka dirsek mesafesi |
mm |
1.377 |
+19 |
+36 |
Bagaj hacmi |
lt |
420 |
+60 |
-5 |
Elektrik destekli motorlarla verimli sürüş performansı
Elektrifikasyon ve akıllı hacim küçültme çözümleri sayesinde yeni CLE Coupé
verimlilikte de standartları belirliyor. Dört silindirli benzinli 4MATIC motor
ile hibrit çözümleri bünyesinde barındırıyor. Turbo beslemeye ek olarak entegre
marş jeneratörü güç aktarımına destek sağlıyor.
48 Volt beslemeli entegre marş jeneratörü, özellikle düşük devirlerde içten
yanmalı motoru destekliyor. Ek güç desteği dışında süzülme ve enerji geri
kazanım işlevlerini de yerine getiriyor. Tüm bu önlemler yakıt tüketimini
düşürmeye yardımcı oluyor. Ayrıca motora oldukça hızlı ve yumuşak bir şekilde
marş veriyor. Böylece start-stop gibi işlevlerde ek konfor sağlıyor. Yeni
batarya teknolojisi sayesinde elektrik motorunun gücü 15 kW’den 17 kW’ye
çıkarken entegre marş jeneratörü aynı zamanda 205 Nm ek tork sağlıyor.
Yenilikçi 4 silindir 4MATIC güç aktarım sistemi
190 kW gücündeki CLE 300 4MATIC (WLTP: ortalama
yakıt tüketimi: 7,6-7,0 lt/100 km; ortalama CO2 emisyonu: 173-159
gr/km). M 254 2,0 litre hacimli motor çok sayıda ileri mühendislik çözümünü
bünyesinde barındırıyor. NANOSLIDE® silindir kaplaması, CONICSHAPE® silindir
honlaması (trompet honlama), değişken akışlı turbo besleme ve motora entegre
egzoz gazı arındırma çözümleri bunlardan bazıları. Ayrıca, 190 kW’lık motor,
iki kademeli valf kaldırma sistemi CAMTRONIC ile daha yüksek güç üretimi
sağlıyor.
Sunulan motor seçeneği
|
CLE 300 4MATIC |
|
Hacim |
cc |
1.999 |
Güç |
kW/PS |
190/258 |
d/d |
5.800 |
|
Ek
güç, EG boost |
kW/PS |
17/23 |
Tork |
Nm |
400 |
d/d |
2.000-3.200 |
|
Ek
tork EQ boost |
Nm |
205 |
Ortalama yakıt tüketimi (WLTP) |
l/100 km |
7,6-7,0 |
Ortalama
CO2 emisyonu (WLTP) |
g/km |
173-159 |
Hızlanma
0-100 km/s |
s |
6,2 |
Maksimum hız |
km/h |
250 |
9G-TRONIC
şanzıman ve 4MATIC dört tekerlekten çekiş
Tüm CLE
versiyonlarında entegre marş jeneratörünün uyarlanması
için özelleştirilen 9G-TRONIC şanzıman kullanılıyor. Mühendislerin
elektromotoru, güç elektroniğini ve şanzıman soğutucusunu şanzımanın içine veya
üzerine taşıması montaj alanı ve ağırlık avantajı sunuyor. Elektrikli yardımcı
yağ pompasıyla optimize edilen etkileşim, mekanik pompanın hacminde öncekine
göre yüzde 30 oranında azalma sağlıyor. Çok çekirdekli işlemci ve yeni montaj
ve bağlantı teknolojisine sahip tam entegre şanzıman kontrolü kullanılıyor.
Artan bilgi işlem gücüne ek olarak, elektriksel arabirimlerin sayısı azalırken
yapılan iyileştirmelerle şanzıman kontrolünün ağırlığı da yüzde 30 azalıyor. 4MATIC dört tekerlekten çekiş
sistemi ön aksta daha yüksek tork elde edilmesini sağlıyor. Geliştirmeler
sayesinde azalan toplam ağırlık CO2 emisyonunun düşmesini sağlıyor.
Sportif, konforlu ve
optimum yol tutuş
Yeni CLE Coupé'nin
süspansiyonu, virajlı yollarda çevik sürüş keyfi sağlarken uzun mesafelerde de
üstün sürüş konforu sunuyor. Ön tekerleklerin dört bağlantı geometrisi dinamik
yol tutuşuna katkı sağlıyor. Arka aksta yer alan beş kollu çok bağlantılı yapı
düzlük stabilitesini artırıyor.
Sertliği
seçilebilen süspansiyon sistemi
Yeni CLE
Coupé’de yer alan teknik paket ile ön ve arka akslarda sertliği seçilebilen
süspansiyon sistemi, arka aks yönlendirme sistemi, 2,5° donanımları sunuluyor.
Aktif şasi, sürüş durumuna, hıza ve farklı yol koşullarına uyacak şekilde
motor, şanzıman ve direksiyon özellikleriyle bağlantılı olarak her tekerlek
için ayrı ayrı sönümleme özelliklerini kontrol ediyor. Sürücü, DYNAMIC SELECT modları
sayesinde konfor ile sportif sürüş arasında seçimler yapabiliyor. Daha doğrudan
yol tutuşu ve çeviklik için daha sert bir süspansiyon ve sönümleme yapısının yanı
sıra sportif direksiyon tepkileri sunuyor. Hızlı bir şekilde viraj alırken veya
hızlı kaçınma manevraları yaparken sportif sürüş ayarı daha az savrulma
sağlayarak dinamizmi artırıyor.
Arka aks
yönlendirmesi ile daha çevik sürüş özellikleri
Arka aks
yönlendirmesinin desteği ile ön aksta daha doğrudan yönlendirme sağlayan yeni CLE
Coupé, kıvrak ve dengeli sürüş özellikleri sunuyor. Arka tekerlekler 2,5
dereceye kadar dönerek dönüş çapını 50 santimetre azaltıyor. Böylece 4MATIC
versiyonlar 11,7 metre yerine 11,2 metre dönüş çapına sahip oluyor. Ayrıca,
daha direkt direksiyon oranı sayesinde, sürücünün daha az direksiyon hareketi
yapması yeterli oluyor. 60 km/s’in altındaki hızlarda, arka tekerlekler ön
tekerleklerin aksi istikametinde dönüyor. Böylece aks mesafesi sanal olarak
kısalarak daha fazla manevra kabiliyeti ve kıvraklık kazandırıyor. 60 km/s
hızdan itibaren arka tekerlekler ön tekerleklerle aynı yöne dönüyor. Sanal
olarak uzayan aks mesafesi yüksek hızlarda, hızlı şerit değiştirmelerde veya
ani manevralarda artırılmış sürüş stabilitesi ve sürüş güvenliği sağlıyor.
Daha
fazla güvenlik için duruma özel destek
Tamamen
yeni CLE Coupé, zengin bir standart güvenlik donanımı ile yollara çıkıyor.
ATTENTION ASSIST, Aktif Fren Yardımcısı, Aktif Şerit Takip Yardımcısı ve 360°
kamera ile Park Paketi, DISTRONIC, Aktif Takip Yardımcısı donanımlardan
bazıları.