Dolar $
32.33
%-0.12 -0.03
Euro €
34.94
%0.26 0.09
Sterlin £
40.91
%-0.02 -0
Çeyrek Altın
3912.44
%-0.12 -4.75
SON DAKİKA
Gastronomi Pazartesi 30 Eylül 2019 11:10

LEZZET NOKTALARI GÖRÜCÜYE ÇIKIYOR

Bu yıl 17.si yapılacak olan, Bayim Olur musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı 10-13 Ekim 2019 tarihleri arasında CNR Fuar Merkezi'nde gerçekleşiyor. İşi büyütmenin yolunun bu tür fuarlara katılmaktan geçtiği de bilinmelidir. Bu fuara gitmeden önce Franchising sistemini iyi bilmeniz önemlidir

Lezzet noktaları görücüye çıkıyor

Bu yıl 17.si yapılacak olan, Bayim Olur musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı 10-13 Ekim 2019 tarihleri arasında CNR Fuar Merkezi'nde gerçekleşiyor. Franchising sistemi, kısaca başarılı bir markanın isim hakkının kullanılması demektir. Veya “Yetkinliğini ve lezzetini ispat etmiş bir markanın, bir satış sistemi tekniğiyle, markanın desteği ve güvencesi altında, işletmelere mal ve hizmet dağıtımına yönelik olarak belli bir bedel karşılığında yapmış oldukları bağımsız bir ticari çalışma şeklidir.”

 

Neden bayilik almalıyım?

 

Birkaç yıldır bayim olur musun fuarına giderim. Elbette daha çok gastronomi ve yemek sektörü ağırlığı olmasından dolayı da ilgimi fazlasıyla çekmektedir. Burada kesin olarak söylemeliyim ki işinizi büyütmenin yolu bu tür fuarlara katılmaktan geçer. Mutlaka gitmelisiniz. Yemek sektöründe bir şekilde işini büyütmek isteyenler bu fuarı kaçırmamalı. Ve bayilik almayı veya vermeyi düşünen bir işletme iseniz öncelikle bu fuara gitmeden önce Franchising sistemini iyi bilmeniz ve detaylıca konuya vakıf olmanız gerekir diye düşünüyorum. Bu yazıya başlarken de ilk olarak bu konudan başlamak istedim. Çünkü bu fuara giden ziyaretçi veya katılan bir katılımcı iseniz bu sistemi bilmek zorundasınız. Franchising veya bayilik sistemini inceleyip yazıma konu ederken, elbette kendime göre uzmanlık alanım olan gastronomi açısından sorguluyorum. Yoksa Gastronomi dışındaki sektörler açısından herhangi bir değerlendirme yapmıyorum ve bu değerlendirmelerimi diğer sektörler dikkate almazlar ise sevinirim. Yani altta yazdığım ve değindiğim yazının ana teması gastronomi ve lezzet noktası açısından franchising sistemidir.

 

Marka hikayen

 

Her markanın ikna edici bir hikâyesi olmalıdır. Ancak çok etkili bir hikaye ile hedef kitleye ulaşılabilir ve amaçlanan etki ve sonuç ortaya çıkartılabilir. Her hangi bir marka bayiliğini almak demek, o markanın potansiyel müşterilerinin hayallerini de satın almak demektir. O markanın bayiliğini almak demek, o markanın müşterilerinin beklentilerini karşılamak, düşündüklerini anlamak ve belki onları şekillendirebilmek demektir. Gastronomi sektöründe artan, sertleşen rekabetin sektörün tüm oyuncularını hatta köklü ve etkili firmalarını dahi çok feci etkilediğini görmekteyiz. Şimdiye kadar hiç bayilik vermeyen markaların dahi yeni yeni bu işlere girmesi bu sistemin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha bize göstermiştir. Franchising sistemi müşterinin ve marka hedef kitlelerinin kendilerine yönelik davranışlarını etkilediğini göstermektedir. Harika bir iş fikri ve iyi bir marka dahi, potansiyel franchiserların asla satın almadığı durumlarda hiçbir değer taşımaz ve taşımıyor da, hâlbuki olağanüstü bir franchising modeliyle birleştirilen bir sade fikir bile çok başarılı olabiliyor.

Gastronomi sektöründe bayilik sisteminin daha iyi anlaşılması için başta birkaç soru ile başlayalım.

 

Farklı ustalar eliyle aynı lezzet yakalanabilir mi?

 

Gıdada ve özellikle lezzet noktasında Franchising mümkün müdür?

Standardizasyon, endüstriyelleşme, merkezi üretim, soğuk zincir vs. gibi sistemler lezzetlerden bizi uzaklaştırır mı?

Çok önemli yiyecek markaları kendilerine göre iyi bir sistem kurgulayarak bayilik sistemiyle büyümeyi hedeflemektedirler. Hiç bayisi olmadığını iddia eden markalar ile lezzet rekabeti yapabilir mi?

 

Franchising Konusu

 

Tüm bu soruların cevabını bulmak için bahsettiğim gibi franchising sistemini iyi bilmek gerekir diye düşünüyorum. Bu sistemi tam bilmeden girenler, büyümeye giden yolda kan kaybedilebilir ve belki eski orijinal markasını ve lezzet noktası olma özelliğine dahi zarar verebilir. Bayilik sistemi ile büyümek isteyen bir lezzet mekânının, lezzeti koruma garantisini, güvenilir olduğunu, sistemin sağlamlığını, tedarik zinciri modelinin sağlamlığını, karlılığını, hikâyesini vs. özetle neden tercih edilmesi gerektiğini iyi anlatması gerekiyor. Yoksa aksi takdirde neden tercih edildiğini anlatamaz ise Franchising sistemi tam bir fiyaskoyla sonuçlanabilir. Şöyle bir örnekle devam edelim. İyi bir baklava ustasısınız. Mekan açtınız çok güzel iş yapıyorsunuz. Lezzetinize doyum olmuyor. Yanınızda ustalar da yetişmeye başladı. Biraz daha büyümek istediniz. Franchising sistemi ile bayilik vermeye başladınız. Ancak açılan yerlerde kaliteyi tutturamadınız. Ustalar sizin gibi baklava hamurunu açamadı ve bayilerde baklavaların kalitesi bozuldu. Sonuçta bayiler sıkıntı yaşar diye düşünmeyin. Gün gelir problemi sizde yaşamaya başlarsınız. Çünkü sizin isminiz kötü diye duyulmaya başlar. Ve marka biter. Hâlbuki sistem iyi kurgulansa senin adını taşıyan markan bayiler vasıtasıyla birçok yerde duyulmaya başlar ve kalite standart hale gelir. Ve markan büyür.

 

Franchising sistemi nasıl işliyor?

 

Bir de bunu sadece reklamla yapmak isteyenler olabilir. Benim kanaatime göre bu da asla mümkün değildir. Reklam elbette olmalıdır, ama tek başına kesinlikle yeterli değildir.  Hızla karar vererek reklamla gelen kişiler markayı yanıltabilir. Talep hızlı patlar ama gerçekten o işi yapacak kişiyi bulmakta zorlanılır. Çünkü reklam biraz abartı ile yapılmakta ve bu vasıtayla gelenler gerçek vakalarla karşılaştıklarında bocalamaktadırlar. İşte bunun içindir ki Franchise verenler ile potansiyel franchise almak isteyenleri bir arada toplamak çok önemlidir. Bu açıdan “bayim olur musun fuarı” çok değerli bir iş yapmaktadır.  Nedeni ise aslında çok basittir. Özellikle lezzet satan bir mekan iseniz, önce lezzetinizi tattırmak zorundasınız. İyi bir markaysanız, sizi ileriye taşıyacak çok iyi girişimcileri ancak lezzetinize meftun bırakarak seçebilirsiniz. Bunun içinde tabiri caizse görücüye çıkmanız lazım. Alıcılar sizi seçecek ve sizde onları seçeceksiniz. Sizin sisteminize uyan ve başarılı olabileceğine inandığınız girişimciye bayilik vererek ve lezzetlerinizi muhafaza ederek ancak bu şekilde devam edebilirsiniz. Yoksa sadece belirlenen bir Franchise bedelini veren her girişimciye bayilik verirseniz ve özellikle Gastronomi sektöründe iseniz işin sonu başarısızlıkla sonuçlanabilir. Ve siz endüstriyelleşmiş ve lezzeti pek önemsemeyen bir marka haline gelirsiniz. En az sizin kadar bu işe inanmış, ustalarını iyi yetiştiren onlara emek veren girişimcilerle bu markanız büyümeye devam ederek lezzeti muhafaza edebilirsiniz, aksi halde küçülür ve bir zaman gelir yok olursunuz.

Özellikle bu sistemin başarılı olması yerli markalarımız için çok önemli olup büyüme yolunda atılan adımların ilkidir ve belki aslında bu işin çekirdeğidir. İster yüzlerce franchise sahibi olun,  ister yeni bir girişimci olun, ilk amacınız sahibi olduğunuz ticari işletme modelini ve markasını franchising sistemi ile büyütmek olmalı. Ya da geliştirmek olmalı. Bunun için de uygun ve güvenilir yatırımcılara ulaşmak ve onları ikna etmek için uygun platformlar oluşturulmalı. Bayim Olur musun Fuarı da bu tür platformların vazgeçilmezleri arasındadır. Ne kadar çok katılımcı ve girişimci olursa o kadar Pazar büyür ve Türk Marklarına yeni imkânlar açılır.

 

Büyümek ve iş ortağı arayan tüm sektörler bu fuarda buluşacak

 

Medyafors Fuarcılık tarafından, UFRAD desteği, ERA Real Estate ana sponsorluğu ve A Para ana medya sponsorluğunda gerçekleştirilecek “Bayim Olur musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı” bu yıl Ulusal ve global ölçekte markalara ve on binlerce ziyaretçiye ev sahipliği yapıyor. Yabancı yatırımcılarında ajandasında ilk sırada yer alıyor. Franchise sektörünün kalbinin attığı bu fuar, gıdadan ev dekorasyonuna, gayrimenkulden güzellik merkezlerine, spor merkezlerinden, kafelere, kuru temizlemeden teknolojiye, otomotive, bilişimden yayıncılığa kadar geniş sektör yelpazesinden katılımcıların yer aldığı fuar büyük bir network alanı oluşturmaktadır. Şirketlere yeni şubeler açarak büyüme fırsatı sunan bu fuar, meydana getirdiği iş hacmi ile her geçen yıl önemli başarılara imza atıyor. KOSGEB’in desteklediği fuar, istihdam oluşturma ve yeni iş alanları açma anlamında Türk ekonomisine önemli katkılar sağlamakla birlikte ziyaretçi, katılımcı sayısı ve yarattığı iş hacmi açısından her geçen yıl önemli başarılara imza atıyor.

Güvenilir Ürün Platformu bu Fuarda bir panel düzenleyecek

Genel Başkanlığını duayen gazeteci Celal Toprağın yaptığı “Güvenilir ürün platformu”nun bir panelinin de olacağı Bayim Olur musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarında, Panel sonrası ödüllerin de verileceği bir tören düzenlenecek.

 

Türk markaları için dünya sahnesinde olma vakti

 

Bu ayın 10-13 tarihleri arasında kapılarını tüm lezzet severlere açacak olan Lezzet fuarına neden gitmelisiniz?

Sunduğu olanakları ve dinamik yapısıyla Bayim Olur musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı yine tüm beklentilerin ötesine geçmeye hazırlanıyor. Markalara büyüyerek zincirleşme fırsatı sunan, girişimcilere ise kendi işini kurma imkanı veren ülkemizin ve bölgenin ilk ve tek franchising fuarı “Bayim Olur musun ‘da ayrıca dört gün boyunca Fuar’la eş zamanlı gerçekleşecek etkinlik programında seminerler, katılımcı sunumları, şef şovları, yarışmalar ve tadım şovları ile sektörün üst düzey karar vericileri, ünlü şefler bir araya gelecek.

Bu fuar sayesinde Franchising sistemine aktarılacak olan 1 milyar dolarlık hacim ile birçok sektöre taze kan girecek. Pazar büyüklüğü 50 milyar dolara ulaşan franchise sektörüne, 4 günde 1 milyar dolarlık hacim kazandırmayı hedefliyor.

Sektöründe etkili birçok marka ve tedarikçi bayim olur musun’ da bir araya gelecek. 

Özellikle yemek işiyle ilgilenmek isteyenlere bu fuarda büyük imkânlar sunuluyor.

Özellikle yeni girişimcilere bu fuarda çok cazip fırsatlar sunuluyor.

Yabancı ülkelerde Türk markalarını temsil etme imkânları veriliyor.

Kazandıran franchise teklifleri alternatifli olarak karşınızda olacak bu fuarda.

ABONE OL