Yeni Peugeot 408 elektriklendi
Bu haftaki köşe yazımda sizlere yeni Peugeot E-408'den bahsetmek istiyorum.
Peugeot, 2 Ekim günü düzenlenen dijital lansman ile fastback tasarıma sahip olan ve tamamen elektrikli modeli yeni E-408’i dünyaya tanıttı. Daha önce Haziran 2022’de tanıtımını gerçekleştirdiği yeni 408 modeli, SUV kodları, yenilikçi yaklaşımı ve dikkat çeken fastback tasarımı ile C segmentinin zirvesine taşınmıştı. Şimdi ise Peugeot, yeni E-408 ile elektrikli ürün gamını tamamlıyor diyebilirim.
Yeni E-408, 58,2 kWsa (kullanılabilir) NMC bataryası ve 157 kW/210 HP güç üreten sıfır emisyonlu güç-aktarma sistemiyle markanın elektrikli araç stratejisini bir üst seviyeye taşımış gibi görünüyor.
Çarpıcı fastback tasarım kimliği
Yeni E-408'in gövde rengindeki ızgara tasarımı ön tasarımın genel formuyla bütünleşmiş. Marka kimliği, gelişmiş aydınlatma çözümleriyle birlikte daha görünür hale gelmiş. E-408'in ön tasarımında yer alan LED teknolojisi, oldukça ince ve etkili far teknolojisine olanak sağlamış. Arka tasarımda ise marka imza kodları, daha fazla dinamizm için ikonik üç LED pençe ile kendini göstermiş. Ayrıca yeni Peugeot E-408; Sedef Beyaz, Obsession Mavi, Selenyum Gri, Elixir Kırmızı ve İnci Siyah olmak üzere beş renk seçeneğiyle sunuluyor olacak.
Üst düzey teknolojik iç mekanıyla etkileyici
E-408, seyahat ve mobilitenin keyfini çıkarmayı amaçlayan çok sayıda özellik içeriyor. Merkezi ekranın arkasındaki 8 renk seçeneğine sahip LED ambiyans aydınlatması yumuşak bir ışık yayıyor ve iç mekânında gelişmiş bir ambiyans oluşturuyor.
Yeni E-408 471 litre ile oldukça geniş bir bagaj kullanıma sunuyor. Bu hacim, arka koltukların katlanmasıyla 1.545 litreye kadar çıkıyor. Koltuk sırtlığının katlanmasıyla 1,89 m uzunluğa kadar nesneleri taşımak mümkün oluyor ve günlük hayatı kolaylaştırıyor diyebilirim.
Yeni Peugeot E-408 verimliliğe odaklanmış
Verimlilik, E-408'in tasarım ve geliştirilme sürecinde Peugeot ekipleri için en önemli unsurlardan biri olmuş diyebilirim. Yeni E-408 aerodinamik düz bir zemin oluşturan özel bir alt gövdeye sahip. Böylece WLTP döngüsüne göre 15,2 kWsa/100 km ile düşük enerji tüketimi ve 453 km'ye kadar (WLTP’ye göre) sürüş menzili sağlıyor ve 453 km menzil ile günde 45 km'nin altında yol yapan kullanıcılarının gereksinimlerini rahatlıkla karşılıyor diyebilirim. Ayrıca yeni E-408’de üç sürüş modu arasından seçim yapabiliyor. Normal sürüş modu, gücü 140 kW (190 HP) ve torku 300 Nm olarak ayarlayarak dinamizm ile menzil arasında ideal bir denge sağlıyor. Sport modunda (157 kW/210 HP ve 345 Nm) ani hızlanma ve güç gerektiğinde gaz pedalının sonuna kadar basıldığında otomatik olarak devreye girerek maksimum performans sağlıyor. Eco sürüş modu ise (125 kW/170 HP, 270 Nm) sürüş keyfini korurken maksimum menzili destekliyor diyebilirim.
Allure ve GT donanım seviyesiyle sunulacak
E-408’in GT versiyonu, Matrix LED ön farlar, ön park sensörleri, 3 boyutlu kişiselleştirilebilir 10 inç dijital gösterge paneli ve Drive Assist Plus paketi ile dikkatleri üzerine çekiyor.
Bizler de, uzun menzil sunumu, performansı, güçlü ve göz alıcı fastback tasarımıyla yollara çıkacak olan yeni Peugeot E-08’e bu yolculuğunda başarılar diliyoruz.
Bir sonraki inceleme ve değerlendirme yazısında görüşmek dileğiyle…