SON DAKİKA

Yeni Cıtroën C4 X bu hafta konuğumuz oldu

Fransız otomotiv markalarından Citroën'in kompakt sınıftaki yenilenen modeli C4 X bu hafta konuğumuz oldu. Yenilenen C4 X 'i ailecek inceleme, deneyimleme ve test etme olanağı bulduk.

Citroën, kompakt sınıfta geleneksel hatchback ve SUV modellerine alternatif zarif, çekici yeni modeli C4 X ’in dünya prömiyerlerini geçtiğimiz sene İstanbul’da gerçekleştirmişti. 4,6 metre uzunluğunda zarif gövdesiyle coupe siluetini modern görünümlü bir SUV ve geniş hacimli bir 4 kapılı ile birleştiren yeni modeli C4 x, Citroën ürün gamı içerisinde C4 ve amiral gemisi olan C5 Aircross SUV arasında konumlandırılmış diyebilirim.

Özgün ve farklı tasarımı ile yeni C4 X

Yeni C4 X, hatchback ve SUV gövde tiplerine şık bir alternatif arayan kullanıcılar için benzersiz bir çözüm sunuyor diyebilirim. Aracın tasarımına bakacak olursak; C4 X, görsel olarak rakiplerinin arasından hemen sıyrıldığı görünüyor. Önde karakteristik Citroën tasarım felsefesini açıkça görebiliyoruz. Ancak aracın çevresindeki siluet çok farklı. Çok daha dinamik ve dikkat çekici. Arka koltuk yolculara ekstra konfor ve büyük bir bagaja gereksinim duyan kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılamak için 510 litrelik büyük bagaj uzun gövde yapısına gizlenmiş. Ancak aracın hantalda olması da istenmemiş. Dolayısıyla, akıcı bir şekilde bagaj kapağına ve ardından arka tampona uzanan eğimli arka tavan çizgisi için keskin çizgileri olabildiğince kaydırılmış diyebilirim. Yüksek sürüş pozisyonu otomobilin etrafındaki kaplamalarla birleşerek sportif ve akıcı bir siluet oluşturmuş.

C4 X, sakin, konforlu ve ferah

Modelin iç mekânı Citroën Advanced Comfort sayesinde konfor ve ferahlık sunuyor. Citroen Ürün geliştiricileri, arka koltuk konforu ile bagaj hacmi, geleneksel kompakt otomobil pazarı ve daha premium coupe formu arasındaki boşluğu doldurmayı amaçlamışlar diyebilirim. C4 X modelin tasarımında, markanın tasarım ekibinin coupe bir araca 510 litrelik geniş bir bagaj bölmesi oluşturması da oldukça dikkatleri üzerine çekiyor ve bu, özellikle ana kabinden izole bagaj alanı beklentisi içinde olan ve arka koltuk konforuna önem veren kullanıcılar tarafından çok beğenileceğini düşünüyorum. 

Progressive Hydraulic Cushions® süspansiyon sistemi

Citroën'in yenilikçi ve özel Progressive Hydraulic Cushions® süspansiyon sistemi, gelişmiş konfor seviyesiyle sürücü ve beraberindeki yolculara unutulmaz yolculuklar yaşatıyor diyebilirim. Sistemde, biri sıkıştırma diğeri geri basma için mekanik stoperler yerine, amortisör ve yay ile birlikte iki kademeli hidrolik stoperler kullanılmış. 

Yeni C4 X’in modern ve verimli motor seçenekleri

Yeni Citroën C4 X, pazara bağlı olarak, üç farklı Citroën PureTech 3 silindirli, turbo beslemeli direkt enjeksiyonlu benzinli motor ve şanzıman kombinasyonları sunuldu. PureTech 100 Start & Stop, 6 ileri vitesli manuel, PureTech 130 Start & Stop, EAT8 Otomatik ve BlueHDi 130 EAT8 Otomatik Start & Stop turbo dizel. Biz bu hafta C4 X’ in PureTech 130 otomatik motorlu aracı deneyimledik.

Citroën’in kompakt sınıftaki yenilenen modeli C4 X, süspansiyon sistemi, konforu ve kullanıcılara sunduğu ferah iç mekânıyla çok kısa bir zamanda Türk tüketicisinin beğenisini kazanmayı başardı ve ailecek bizimde onayımızı almayı başardı. Bizde yani C4 X’e Türkiye yolculuğunda başarılar diliyoruz.

Bir sonraki inceleme ve değerlendirme yazısında görüşmek dileğiyle…