SON DAKİKA

Peugeot E-3008, bu hafta konuğumuz

PEUGEOT, bu yıl üstün tasarımıyla bir kez daha Red Dot Ödülü'ne layık görüldü. Yeni PEUGEOT E-3008, dinamik fastback silueti, yeni modern ön tasarımı ve kapsamlı özellikleriyle "Ürün Tasarımı" kategorisinde 39 üyeden oluşan uluslararası uzman jüriyi etkilemeyi başardı.

Büyük başarılara imza atan bir önceki nesil PEUGEOT 3008 de 2017 yılında Red Dot Ödülü’ne layık görülmüştü. PEUGEOT böylelikle gıpta ile bakılan tasarım ödülünü dokuzuncu kez almış oldu. Red Dot ödülü alan E-3008’i bize bu hafta ailecek deneyimleme olanağı bulduk.

6 farklı dikkat çekici renkle satışa sunuldu

İkonik aslan logolu PEUGEOT markasının en çok satan modeli olan 3008, fastback SUV tasarımıyla öne çıkıyor. Tasarımındaki geleneksel hatchback çizgisi, gövdenin siluetini güçlendiren bir “yüzen” spoiler ile modernize edilmiş ve aynı zamanda aracın aerodinamik yapısını da optimize ediyor diyebilirim. Yeni PEUGEOT E-3008'in etkileyici arka cephesi, üç pençeli ışık imzasıyla vurgulanan dinamik tasarımıyla dikkatleri üzerine çekiyor. Yeni PEUGEOT E-3008, yüksek yansıtma kalitesine sahip yeni Obsession Mavi renginin yanı sıra Ingaro Mavisi, Okenit Beyazı, İnci Siyah, Tekno Gri ve Titanyum Gri renk seçenekleriyle piyasaya sunuldu. Yeni PEUGEOT E-3008, markanın yeni PEUGEOT Panoramik i-Cockpit® ile donatılan ilk modeli olarak öne çıkıyor diyebilirim. 21 inç büyüklüğündeki kavisli panoramik HD ekran, heyecan verici ve sofistike bir görsel efekt oluşturuyor ve dijital gösterge ekranı ile büyük merkezi dokunmatik ekranı tek bir panelde birleşmiş. LED ambiyans aydınlatması ise sekiz farklı renk seçeneği ile kişiselleştirilebiliyor ve ön konsoldan kapıların üzerine uzanan gerçek alüminyum panellerle yansıtılıyor. Markanın tasarım ekibi çok güzel iş çıkarmış ve Red Dot Tasarım Ödülü'nü almayı fazlasıyla hak etmişler diyebilirim. 

Yeni E-3008 her sürüş tarzı için hazır

E-3008, PEUGEOT’ un yol tutuş ve sürüş keyfi konusundaki iddiasını ve başarısını yansıtıyor diyebilirim. Yeni STLA Medium platformu, dinamik yol tutuş sağlamak üzere tasarlanan yeni ön ve arka aksları içeriyor. Platformun mimarisi, hafif ve rijit malzemelerin kullanımını maksimuma çıkarırken, tekerlekler arasında ideal bir şekilde konumlandırılan tek katmanlı batarya ile ağırlık merkezini düşürerek dinamizm ve üstün yol tutuşuna katkıda bulunmuş. Kendi sınıfındaki tamamen elektrikli SUV’lar arasında oldukça iddialı dönüş çapına (10,6 m) sahip yeni E-3008, şehir trafiğinde rahatlık ve çeviklik sağlayan bir SUV olmuş diyebilirim. Yeni E-3008 manevra yapmayı kolaylaştırmak üzere, standart olarak 180° görüş açısı sunan bir geri görüş kamerası ile donatılmış. Kamera, her koşulda eksiksiz görüntü sağlamak üzere bir temizleme başlığıyla donatılmış. Yeni E-3008, GT versiyonunda standart olarak, ön ve arka tekerleklere mümkün olduğunca yakın konumlandırılan 4 kamera ve otomobilin etrafına dağılan 12 sensör sayesinde, aracın çevresini 360 derece gösteren PEUGEOT VisioPark 360° sistemiyle sunuluyor.

Hem hibrit hem de %100 elektrikli

Bu yılın Eylül ayında Türkiye’de yollara çıkan yeni E-3008, ilk etapta 100 km’de 5.6 litrelik ortalama yakıt tüketimi sunan 136 HP gücündeki 48V teknolojili hibrit motor ve 525 km’ye varan menzilli 210 HP’lik %100 elektrikli motor seçeneklerinden oluşan 2 ayrı motor seçeneğiyle satışa sunuldu.

Red Dot Ödülünü sonuna kadar hak eden uzun menzili, performanslı ve göz alıcı fastback SUV tasarımıyla ülkemizde yollara çıkan yeni Peugeot E-3008’e bu yolculuğunda başarılar diliyoruz.

Bir sonraki inceleme ve değerlendirme yazısında görüşmek dileğiyle…