Bu haftanın konuğu, Hyundai'nin popüler modeli Yeni Tucson
Bu yılın mayıs ayında ülkemizde de satışa sunulan Hyundai'nin popüler SUV modeli Tucson, yenilenmiş haliyle bu hafta konuğumuz oldu.
Yeni Tucson’u ailecek deneyimleme ve test etme olanağı bulduk.
2 milyonuncu Tucson üretim bandından indirildi
Hyundai, ilk kez 2004 yılında satışa sunduğu C-SUV modelinin 20’inci yaşını kutluyor. Avrupalı tüketiciler için dördüncü neslinden itibaren (2015) Avrupa’da üretilen TUCSON, bugün 70’den fazla ülkede büyük bir beğeni topluyor diyebilirim. Hyundai de geçtiğimiz aylarda popüler modeli Tucson’un 2 milyonuncu adedini Çekya’daki üretim bantlarından indirmişti. Nošovice’deki fabrikada üretilen 1.6 T-GDi HEV versiyona sahip 2 milyonuncu TUCSON, günün anlam ve önemine istinaden İngiltere’ye ihraç edilerek şanslı sahibine teslim edilmişti. Markanın Avrupa’daki dönüm noktası olan TUCSON, Türkiye de dahil olmak üzere dünya genelinde önemli satış adetlerine ulaşmış durumda. Üretimin başladığı 2004 yılından bu yana tüm dünyada 7 milyondan fazla satılan TUCSON, ülkemizde de 115 binden fazla kullanıcıya şu an teslim edilmiş durumda.
Yeni Tucson dikkatleri üzerine çekiyor
Türk tüketicisi tarafından da oldukça fazla beğeni toplayan Hyundai TUCSON, şimdi de bu güçlü mirasından yola çıkarak güncellenmiş tasarımı, yenilikçi teknolojisi, çeşitli motor seçenekleri ve geliştirilmiş iç mekânıyla dikkat çekiyor diyebilirim.
“Ona Sahip Olmak Büyük Şans” mottosuyla satışa sunulan yeni Tucson, araç sahiplerine mükemmellik, yenilik ve üstün sürüş dinamikleri sunuyor, ileri teknoloji donanımları, gerek tasarımı gerekse sürüş özellikleriyle de bu övgüleri ve mottoyu fazlasıyla hak ediyor diyebilirim.
Yeni Tucson, makyajlı versiyonla beraber daha şık ve daha modern
Tucson’un karakteristik bir özelliği olan 'melek kanadı' tasarımlı far sistemi, daha büyük gündüz farları ile yeniden tasarlanmış. Projeksiyon tipi LED Akıllı Ön Aydınlatma Sistemi, seyir halindeyken kısmi ışık kontrol özelliğini kullanarak, sürücülerin karanlıkta güvenli bir şekilde yolculuk yapmalarına olanak sağlıyor. Lazer kesim hassasiyeti ve yüzey ışık uygulamasıyla iyileştirilen ızgara da araca oldukça dinamik bir hava katıyor diyebilirim.
Türkiye’de iki motor seçeneği ve beş donanım seviyesiyle satışa sunuldu.
Yeni Tucson, 1.6 litrelik turbo beslemeli T-GDI motorla 5.500 devirde 160 PS güç üretiyor. 7 ileri çift kavramalı DCT otomatik şanzımanla eşleştirilen bu motorun maksimum torkuysa 1.500 – 4.500 devirler arası 265 Nm. Aracın maksimum hızı ise 192 km/s olarak verilirken 0-100 hızlanması ise 4x2 versiyonda 9.4 saniye. Bir diğer motor seçeneği ise 1.6 litrelik turbo dizel ünite. Bu motor seçeneği de 4.000 devirde 136 PS güç üreterek yakıt ekonomisine önem veren tüketicilerin ilgi alanına girmiş oluyor diyebilirim.
Bu yıl 20’inci yaşını kutlayan, ülkemizde de 115 binden fazla kullanıcıya erişerek Türk tüketicisinin beğenisini kazanmayı başaran ve ailecek onayımızı alan yeni Tucson’a Türkiye yolculuğunda başarılar dilerim.
Bir sonraki inceleme ve değerlendirme yazısında görüşmek dileğiyle…