YAPAY ZEKAYLA KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ SİGORTA ÜRÜNLERİ
IBS Sigorta ve Reasürans Brokerliği Üst Yöneticisi (CEO) Murat Çiftçi, yapay zekanın büyük veri analiziyle müşterileri risk profillerinin daha doğru belirlenebildiğini, bunun da daha kişiselleştirilmiş ve uygun fiyatlı sigorta ürünlerinin sunulmasını mümkün kıldığını belirtti.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, büyük ölçüde manuel süreçlere dayanan sigorta işlemleri, yapay zeka sayesinde otomatikleşerek verimliliği artırıyor.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Çiftçi, yapay zekanın sigorta sektöründeki etkisinin daha da artacağını belirterek, öngörücü analitiklerin gelecekteki riskleri daha iyi tahmin etmeye olanak tanıyacağını aktardı.
Yapay zekanın proaktif önlemler alarak kayıpları azaltmayı sağlayacağını kaydeden Çiftçi, "Blockchain teknolojisi ile birleştiğinde yapay zeka, otomatik olarak tetiklenen akıllı sözleşmelerin oluşturulmasına olanak tanıyacak, bu da işlemleri daha şeffaf ve güvenli hale getirecek. Ayrıca, yapay zeka sayesinde daha kişiselleştirilmiş ürünler sunabileceğiz, bu da müşteri memnuniyetini artıracak ve rekabet avantajı sağlayacak. Yeni iş modelleri, örneğin tahmine dayalı bakım hizmetleri ve paylaşılan ekonomi sigortası gibi yenilikçi ürünler, yapay zekanın sektördeki etkisiyle geliştirilebilecek." ifadelerini kullandı.
Çiftçi, yapay zekayla birlikte sigorta sektöründe yeni iş modellerinin ortaya çıkmaya başladığına işaret ederek, "Tahmine dayalı bakım hizmetleri, paylaşılan ekonomi sigortası ve akıllı ev sigortası gibi yeni ürünlerin geliştirilmesi, bu teknoloji sayesinde mümkün olmaktadır. Müşteri deneyimini iyileştirme konusunda da yapay zeka önemli bir rol oynar. Chatbotlar ve sanal asistanlar sayesinde müşteriler, sorularına hızlı ve kolay bir şekilde cevap bulabilir ve sorunlarını daha hızlı çözebilir, bu da müşteri deneyimini önemli ölçüde geliştirir." açıklamasını yaptı.
- "Şeffaflık ve açıklanabilirlik açısından kritik öneme sahip"
Yapay zekanın avantajları olduğu kadar zorlukları da beraberinde getirdiğini vurgulayan Çiftçi, teknolojik zorluklar arasında ilk olarak veri kalitesinin geldiğini kaydetti.
Çiftçi, yapay zeka sistemlerinin doğru ve etkili çalışabilmesi için yüksek kaliteli ve büyük miktarda veriye ihtiyaç olduğu bilgisini paylaşarak, sektörde verilerin tutarlılığı, eksiklikleri ve format farklılıkları gibi sorunların veri kalitesini olumsuz etkileyebileceğini aktardı.
Yapay zekanın getirdiği zorlukların üstesinden gelmek için sigorta şirketlerinin çeşitli önlemler alması gerektiğine dikkati çeken Çiftçi, "Öncelikle, veri kalitesinin artırılması için veri temizleme ve doğrulama süreçleri iyileştirilmeli. Ayrıca, yapay zeka kararlarının nasıl alındığını açıklayabilecek yöntemlerin geliştirilmesi, şeffaflık ve açıklanabilirlik açısından kritik öneme sahip." şeklinde görüş belirtti.
Çiftçi, yapay zekayı stratejik planlarının merkezine aldıklarını belirterek, şu değerlendirmede bulundu:
"IBS olarak yapay zekanın kullanımına büyük önem veriyoruz. Bu alanda sektördeki yenilikleri ve teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek, müşteri deneyimini en üst düzeye çıkarmak ve operasyonel verimliliğimizi artırmak üzerine odaklanıyoruz. Müşteri odaklılık ve kişiselleştirilmiş hizmetler konusunda önemli adımlar atıyoruz. Verimlilik ve operasyonel mükemmeliyet hedeflerimiz doğrultusunda, yapay zekanın sunduğu otomasyon ve büyük veri analiz yeteneklerinden yararlanmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Rutin ve tekrarlayan süreçleri otomatikleştirerek, çalışanlarımızın daha stratejik görevlere odaklanmasını sağlayacak projeler üzerinde çalışıyoruz."