Advertisement
SON DAKİKA
Ticaret ve alışveriş Pazar 13 Ekim 2024 09:40

PAZARLAMA SEKTÖRÜNÜ GELECEĞE HAZIRLIYOR

MMA Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Didem Namver, MMA'in gerek dünyada gerekse de Türkiye'de sektör için yaptığı çalışmalar ile ilgili bilgiler verdi.

Pazarlama sektörünü geleceğe hazırlıyor

Namver, MMA’in globalde, markalardan, ajanslardan, teknoloji şirketlerinden ve yayıncılardan oluşan 300.000 sektör temsilcisini kapsadığını, gerek sektöre gerekse sektör temsilcilerine yön vermek amacı ile eğitimler, konferanslar düzenlediğini, araştırmalar yaparak raporlarını paylaştığını belirtti.

 

SMARTIES NEXT! Konferansının 2024 yılı teması belirlendi: “NEW ERA: SCARRY or POSSIBLE?”

MMA Türkiye, 16 Aralık’da, Swissotel The Boshporus’ta düzenlenecek, SMARTIES NEXT! etkinliğinde yine konuşmacı ve dinleyici rekoru kırmaya hazırlanıyor. 2023 yılında 1600’ü aşkın katılımcı, 40 konuşmacı ve 21 oturum ile yapay zekâ teknolojilerinin ve etkilerinin konuşulduğu konferans bu yıl yapay zekâ teknolojilerinin hızla gelişmesinin ardından sektörü bekleyen döneme odaklanıyor: “NEW ERA: SCARRY or POSSIBLE?” 

Konferansta her yıl olduğu gibi bu yıl da global pazarlama dünyasının önde gelen isimleri ağırlanacak. Katılımı kesinleşen isimler arasında MMA Global CEO’su Greg Stuart, Analytics Partners DACH Bölgesi Genel Müdürü Maren Seitz, Bayer Birleşik Krallık ve Irlanda Pazarlama Müdürü Rebecca Huda, LinkedIn DACH Pazarlama Çözümleri Direktörü Henrik Ihlo, Amplitude EMEA Bölge Başkan Yardımcısı Tansu Yeğen, Volkan Biçer, Karnaval CEO’su Burak Can, Tiktok Türkiye Ülke Müdürü Barış Aldanmaz, Meta Ajans ve Partnerlik Direktörü Serkan Tavşanoğlu ve Teknoloji ve Sürdürülebilirlik İletişimcisi Dr. Sertaç Doğanay yer alıyor. Birleşmiş Milletler ve Interpol Danışmanı ve Mozilla Rise25 listesinde yer alan AI Ethics Lab Direktörü Dr. Cansu Canca ve AU Inova Lab Direktörü Doç. Dr. Dicle Yurdakul da konferansta olacak.

Sektörün en ilham verici kampanyaları SMARTIES™AWARDS’da ödüllendirilecek

Aynı günün akşamı sektörün en ilham verici kampanyalarını ve vaka incelemelerini ödüllendirmesi ile bilinen SMARTIES™AWARDS Türkiye’24 Ödülleri verilecek. Ödüller, Pazarlama Etkisi, Etki Medyası, Amaç Odaklı Pazarlama, Gelişen Teknoloji Pazarlaması, E-Ticari Pazarlama, Yaratıcı Ödüller, Endüstri Ödülleri ve bu sene ilk defa verdiğimiz Yapay Zeka kategorisi olmak üzere olmak üzere 7 ana kategori altında, Yapay Zeka Destekli Kitle Etkileşimi, Yapay Zekanın Reklamcılıkta Yenilikçi Kullanımı ve Yapay Zeka Odaklı Yaratıcı Mükemmellik alt kategorilerinde veriliyor. SMARTIES™AWARDS Türkiye’24 Ödülleri, ulusal, bölgesel ve global olarak katılım sağlanabilecek çok katmanlı bir ödül programı. Bu platform sayesinde kazananlar dünyaca tanınmış ve kabul edilmiş WARC Media 100, MMA SMARTIES™ Business Impact Index (BII) ve RECMA endekslerinde yer alma, kampanyalarını, markalarını ve ajanslarını küresel ölçekte tanıtma fırsatı bulabilecekler. 

SMARTIES™AWARDS Türkiye’24 Ödülleri’ne başvuruya MMA Türkiye ekibinin geliştirdiği dünyanın ilk yapay zeka destekli ödül programı asistanı olan SMARTIES Coach GPT destek oluyor. SMARTIES Coach GPT, AI Global Media'nın verdiği Innovation in Business The Developer Awards 2024 Ödülleri’nden “Digital Marketing Trade Association of the Year 2024” kategorisinde "Best Campaign Manager Support Solution 2024" ödülüne sahip. 

MMA AKADEMY’de sertifikalı eğitimler başladı

Pazarlama sektörüne nitelikli insan gücü kazandırmak amacı ile MMA Türkiye ve MMA MEA tarafından kurulan MMA MMA ACADEMY farklı seviyelerde sertifikalı, sertifikasız eğitimler düzenliyor; webinarlar aracılığı ile sektörü, dernek üyelerini ve ekosistemi güncel bilgilerle donatmaya, eğitmeye çalışıyor. MMA ACADEMY, SEM Eğitim iş birliği ile 5 hafta sürecek ve öğle aralarında kişilerin kendilerine yatırım yapmasına yardımcı olacak sertifikalı program başlattı. 9 Ekim’de başlayan ilk programa 100 kişi kaydoldu.

MMA dünya çapında yaptığı araştırmalar ile sektöre yön veriyor

MMA, dünya çapında birçok araştırma ve yayınladığı raporlar ile sektöre yol gösteriyor. 

1) MMA’in CANVA işbirliği ile dünyada yaptığı “2024 Yaratıcı Süreç Durumu” Raporu’nda öne çıkan başlıklar oldukça şaşırtıcı.

Yaratıcılık, Yapay Zeka’ya rağmen her zamankinden önemli: Pazarlamacıların %77’si yaratıcılığın öneminin arttığını vurguluyor.

İç kaynaklara yönelim: Markalar, daha fazla şeffaflık ve maliyet verimliliği için yaratıcı süreçleri ajanslardan içeriye çekiyor. Ancak, TV ve video prodüksiyonu gibi büyük ölçekli projeler için hala geleneksel ajanslar tercih ediliyor. Bu, ajanslarda bir dönüşüm veya küçülme alarmı olabilir.

Yetersiz yatırım: Pazarlamacıların %40’tan azı yaratıcı yeteneklere ve araçlara yeterli yatırım yapıldığını düşünüyor.

2) MMA’in 2023 Temmuz ayından bu yana yürüttüğü “AI Personalization (Yapay Zeka ile Kişiselleştirme) Araştırması” ile 10’dan fazla sektörden, farklı markalar ile farklı coğrafyalarda yürütülen çalışmada geri dönüşlerin ortalama %140 arttırıldığı görülmüş. AI Personalization çalışması  kısaca, bir markanın bir kampanyasının farklı reklam içeriklerinin oluşturulması ve kampanya süresince AI’ın her gösterdiği reklamda, ilgili kitlelerden geri dönüşe göre iyileştirme sağlayıp, farklı personalara, farklı reklamları gösterdiği ve İÇERİĞİ KENDİ BAŞINA sürekli iyileştirmeye devam ederek, optimum geri dönüşü sağlayana kadar iyileştirmeye devam ettiği bir reklam gösterim araştırması.

3) Pazar araştırması, müşteri yolcuğundaki ölçümlemeler gibi pek çok analitik ve ölçümleme süreci AI aracılığı ile daha verimli, hızlı ve tasarruflu hale geldi. MMA tarafında Monks ile beraber gerçekleştirilen “Rapid AI Persona Development & Insights” kısaca (RAPID) projesi ile NFL, KRAKEN, DIAGEO gibi markalarla AI tabanlı personalarla gerçekleştirilen pazar araştırmalarında yüzde 90-100 arasında doğru tahminleme sağlandı.

4) MMA Global’in 2023 yılının sonunda kurduğu ALC-Yapay Zeka Liderlik Koalisyonu, tüm dünyadan 170’den fazla kurumun 300’den fazla kanaat önderini buluşturuyor. Farklı komiteler tarafından yapılan çalışmalar sonucunda Pazarlama Uygulamalarında Yapay Zeka Kontrolleri, Pazarlamada Yapay Zeka Risk Değerlendirme Protokolleri ve Pazarlama için Yapay Zeka Yönetişim Çerçeveleri gibi sektörün başvuru kitapçığı niteliğinde 3 farklı rehber yayınlandı.

ABONE OL