Dolar $
32.56
%0.12 0.04
Euro €
34.93
%-0.14 -0.05
Sterlin £
40.73
%-0.15 -0.06
Çeyrek Altın
4011.38
%0.48 18.92
SON DAKİKA
Lojistik Perşembe 24 Haziran 2021 02:56

PANDEMİNİN YILDIZI İNTERMODAL OLDU

Uluslararası yük taşımacılığında pandemi nedeniyle birçok zorluk yaşanıyor. Lojistik şirketleri, başta sürücülere uygulanan karantinalar, sınır kapılarındaki kuyruklar ve konteyner krizi gibi sorunları intermodal taşımacılığa ağırlık vererek aşmaya çalışıyor.

Pandeminin yıldızı  İntermodal oldu

ISD Logistics CEO’su Korkut Koray Yalça, insan faktörünü ve teması en aza indiren, maliyet avantajı da sağlayan intermodale ithalat ve ihracatçıların ilgisinin korona virüs sürecinde daha da arttığını belirtti. 

Özellikle sürücülerin sağlık kontrolleri, karantina uygulamaları, sürücü vizelerinin yenilenmesi gibi işlemlerin kara yolunda teslimat sürelerini uzattığını hatırlatan Yalça, sürücü odaklı taşımalardaki yavaşlamanın pandemi sonrasında da sürebileceğini ifade etti. Yalça, “ISD Logistics olarak ihracatçılarımızın yüklerini İstanbul’dan Halkalı çıkışlı demir yolu ile ya da Pendik ve Ambarlı çıkışlı Ro-Ro ile Avrupa ülkelerine ulaştırıyoruz. Böylece kara yolu kullanımını en aza indirerek pandemi engellerini ortadan kaldırıyoruz” diye konuştu.

 Belirlenen sürede teslimat avantajı

Birden fazla taşımacılık yönteminin entegre biçimde kullanılması sayesinde belirlenen süreler içerisinde teslimat yapabildiklerini anlatan Yalça, şunları kaydetti: “İntermodal taşımacılıkta yükler elleçlenmeden bir taşıma aracından diğerine hızlı bir şekilde naklediliyor. Bu modelin en önemli artısı, yüklerin neredeyse her zaman belirlenen sürede varış noktasına ulaşmasıdır. Ayrıca kara yolunu minimum düzeyde kullanmayı hedeflediğinden çevreci bir modeldir.” Yalça, başta Almanya, Belçika, Hollanda, İtalya ve İngiltere olmak üzere Avrupa’nın birçok noktasına intermodal taşımacılık yaptıklarını dile getirdi. İntermodal taşımacılıkta farklı yükler için en uygun araç ve ekipman temininin büyük önem taşıdığını vurgulayan Yalça, “Tekstil, otomotiv ve demir-çelik gibi her sektörden farklı yükler için ayrı ekipman altyapısı çok önemli” dedi.



ABONE OL