Dolar $
32.47
%0.27 0.08
Euro €
34.75
%0.33 0.11
Sterlin £
40.58
%0.01 0
Çeyrek Altın
4078.39
%0.57 22.82
SON DAKİKA
Lojistik Perşembe 29 Nisan 2021 02:30

KONTEYNERDA KRİZ 2022 ÖNCESİ DÜZELMEZ

Kimya sektöründeki lojistik sorunları ele alındı. İKMİB Başkanı Adil Pelister: "Deniz yolu taşımacılığında konteyner ve gemi bulma konusundaki sıkıntılar yaşıyoruz" derken, İMEAK Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Kıran: "2022 yılından itibaren bir düzeltme hareketi olma ihtimali var" dedi.

Konteynerda kriz  2022 öncesi düzelmez

İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) kimya sektöründe lojistik ile ilgili yaşanan sıkıntıların sebepleri ve çözüm önerilerinin ele alınması amacıyla webinar gerçekleştirildi. Moderatörlüğünü İKMİB Yönetim Kurulu Başkanı Adil Pelister’in yaptığı “Kimya Sektöründe Lojistik Sorunları” webinarda, lojistiğin gelecek kurguları, yeni teknolojileri hakkında da bilgiler paylaşıldı. İKMİB Yönetim Kurulu Başkanı Adil Pelister, "Sektörümüz Türkiye’nin en çok ihracat gerçekleştirilen 2’inci sektörü. Deniz yolu taşımacılığında konteyner ve gemi bulma konusundaki sıkıntılar, salgın nedeniyle çalışmalarını yavaşlatan limanlar gibi pek çok sorunumuz bulunuyor" dedi.

Pelister, ülkelerin salgın nedeniyle sınır kapılarını kapamaları gibi sorunlarla karşı karşıya kaldıklarını aktararak, "Hava yolu taşımacılığında ise salgın kaynaklı sorunlar dışında en önemli sıkıntımız hava yolu ile tehlikeli madde taşımacılığı konusundaydı. İKMİB olarak, kimya ihracatında tehlikeli maddeler sınıfına giren ürünlerin numunelerinin hava yolu ile iletilmesi için gerekli olan Tehlikeli Maddeler Kuralları (DGR) sertifikası eğitimi konusunda Türk Hava Yolları Havacılık Akademisi ve uluslararası tehlikeli madde taşımacılığı konusunda UPS ile 2019 yılında iş birliği yaptık" diye konuştu.

"2022’den sonra düzeltme olabilir”

İstanbul ve Marmara, Ege, Akdeniz, Karadeniz Bölgeleri (İMEAK) Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Kıran, tonaj olarak bakıldığında Türkiye'nin dış ticaret taşımacılığının (ihracat ve ithalat) yaklaşık yüzde 89’unun deniz yolu ile yapıldığına dikkati çekerek, deniz yolu taşımacılığının, Türkiye'nin ekonomisinin ve tedarik zincirinin devamı için olmazsa olmaz olduğunu belirtti.

Kıran, “Salgının getirdiği yeni alışkanlıklar, yeni hayat düzeni dolayısıyla geçen sene nisan-mayıs aylarından itibaren dünyada ciddi bir talep patlaması meydana gelmiştir. Konteynırla taşınan mallara olan talep artmıştır. Arz-talep dengesindeki düzelme, talebin düşmesi ve normale dönüş ile beraber 2022 yılından itibaren bir düzeltme hareketi olma ihtimali vardır” dedi. 

“Toparlanma eylülden önce olmaz”

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener ise İhracat malzemelerini taşımalarının öncelikleri olduğunu belirtti. Eldener, sözlerini şöyle sürdürdü: "Mevcut navlun fiyatlarının yukarıya doğru gitmesi biz taşıma işleri organizatörlerini de zor durumda bıraktı. Geçen sene 1 milyon dolarlık sermaye ile 500 konteyner yükleyebilirken şu anda 100 konteyner yükleyebiliyoruz. Kimya sektörünü daha iyi anlayabilmemiz için, kimya sektörünün ihracatçılarından ricam lojistik çözüm ortaklarını bilgilendirmeye çalışsınlar. Sıcak bir pazar olan Batı Afrika’da ve Latin Amerika’da konteyner pozisyonlaması sıkıntısı yaşıyoruz. Bizim için yüksek olan rakamlar başkaları için düşük değil dünyanın her yerinde bu problem yaşanıyor. Deniz taşımacılığında yaşıyoruz ağırlıklı olarak bu problemi. Ne zaman toparlar? Eylül’den önce beklemeyelim hatta yıl sonunu da bulabilir.”



ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR