SON DAKİKA
Halkbank
Kobi Salı 29 Ekim 2024 15:48

KOBİ'LERE E-TİCARETLE İHRACAT FIRSATLARI

E-ticarete sağlanacak ihracat desteği, KOBİ'lerin rekabet gücünü artırmak ve uluslararası pazarda daha etkin olmalarını sağlamak amacıyla hayata geçiriliyor.

KOBİ'lere e-ticaretle ihracat fırsatları

Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun'da yapılan değişiklikler, yerli e-ticaret platformlarının yurt dışında ürün satmalarını kolaylaştırırken, yabancı platformlar karşısındaki dengesizlikleri ortadan kaldırmayı hedefliyor.

Yeni düzenleme ile, Türkiye'deki yerli e-ticaret firmaları, küresel e-ticaret oyuncularına karşı daha eşit bir rekabet ortamına sahip olacak. Yerleşik olmayan yabancı e-ticaret platformlarının Türkiye'de yasal yükümlülüklere tabi tutulmaması, yerli firmaların pazardaki varlığını tehdit ediyordu. Bu yeni düzenleme ile, Türkiye'deki yerli e-ticaret platformlarının vergi yükümlülükleri ile rekabet etme şansı artırılacak.

Kanun değişikliği, yerli e-ticaret platformlarının ihracata sağladıkları katkılara göre belirlenen iyileştirmelerden yararlanmalarını da sağlayacak. Bu, Türk girişimcilerin yurt dışına ürün satmasını destekleyen önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. İhracatçı KOBİ'lerin yanı sıra, yerel esnaf da bu düzenlemeden faydalanacak.

2028 hedefleri arasında Türkiye'nin toplam ihracatının 375 milyar dolar, e-ihracatının ise 37,5 milyar dolar seviyelerine ulaşması bekleniyor. Bu hedefler doğrultusunda, e-ticaret sektöründe 10 milyarlarca dolarlık bir hacim tetiklenmesi öngörülüyor. E-ticaret aracı hizmet sağlayıcılarının sınır ötesi faaliyetleri teşvik edilerek, yatırım harcamalarının iki katı kadar lisans ücretinden indirim yapılması, KOBİ’lerin ve esnafın pazar payını artıracak.

E-ticaret sektörünün bu yeni düzenlemelerle büyümesi, KOBİ'lere önemli fırsatlar sunarken, yerli ürünlerin yurt dışında daha fazla görünürlük kazanmasına da yardımcı olacak. KOBİ'lerin e-ihracat süreçlerini hızlandırmak için eğitimler ve destek programları da devreye alınacak. Böylece, yerli girişimciler uluslararası pazarda daha rekabetçi bir konuma gelerek, ürünlerini daha geniş kitlelere ulaştırma şansı elde edecek.