Sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarını Yıldız Holding’in “İsrafsız Şirket” iş modeli çerçevesinde ve
“Bu Dünya Bizim” yaklaşımıyla yürüten Kerevitaş, 2023 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı.
Raporda, “Doğanın Geleceği için Çalışıyoruz”, “Paydaşlarımızla Güçleniyoruz” ve “Geleceğe İlham
Veriyoruz” odak alanları altında hayata geçirilen projeler ile şirketin sürdürülebilirlik vizyonuna ilişkin
tüm ayrıntılara yer verildi. 2022 yılında ilk kez başlatılan bağımsız güvence süreçlerinde, 2023 yılında
veri kapsamı genişletilerek 32 çevresel ve 64 sosyal performans göstergesi için bağımsız güvence
alındı.
Tarladan sofraya tüm süreçlerde verimlilik esas alındı
Hasat aşamasından itibaren tüm süreçlerini gıda kaybını azaltmak üzere tasarlayan Kerevitaş,
ürünlerin yıkanması, dondurulması ve paketlenmesi sırasında israfı önlemek amacıyla yürüttüğü
“SuperFresh Topraktan Tabağa Sıfır Gıda Kaybı” projesine 2023 yılında da devam etti. Bu yolculuğu
sektörde bir ilk olan belgesel iletişimi ile tüketicilerimize de anlattık. Proje kapsamında gerçekleştirilen
iyileştirme uygulamaları sonucunda Türkiye’de meyve-sebze kategorisinde %53 olan gıda kaybı ve atığı
oranının, tarımsal üretimde %3’e düşmesi, dağıtım sürecinde ve hane halkı seviyesinde ise kaybın
sıfırlanması sağlandı. Proje kapsamında sürdürülebilir tarım uygulamaları konusunda çiftçilere 420
saat eğitim verildi.
Su kaynaklarının verimli kullanımına da stratejik öncelikleri arasında yer veren Kerevitaş’ta tüm değer
zincirinin bu alandaki pozitif etkisini artırmaya yönelik çalışmalar devam ediyor. Tatlı mısır ekilen
alanlarda damla sulama yönteminin yaygınlaştırılması için sözleşmeli çiftçilere sağlanan damla sulama
desteğiyle 2023 yılında 4,5 milyon ton su ve 3,4 milyon kWh elektrik tasarrufu elde edildi. Kerevitaş’ta
ambalaj azaltımı projeleriyle de 86 ton plastik tasarrufu gerçekleşti.
Ar-Ge ve inovasyon yatırımları devam ediyor
Ar-Ge ve inovasyon stratejisi doğrultusunda, sağlıklı fonksiyonel özellikte yeni ürünlerin geliştirilmesi,
atıkların değerlendirilmesi, plastik kullanımı, karbon ve su ayak izlerinin azaltılması konularında
paydaşlarla iş birlikleri geliştirilmeye devam ederken Türkiye’nin T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tescilli “Dondurulmuş Gıdada Ar-Ge Merkezi’ne sahip ilk marka”sı SuperFresh, 2023 yılında 40’a yakın
ürün lansmanıyla liderliğini perçinledi.