Dolar $
32.48
%-0.11 -0.03
Euro €
34.72
%-0.72 -0.25
Sterlin £
40.75
%-0.43 -0.17
Çeyrek Altın
3985.41
%-0.17 -6.73
SON DAKİKA
İŞ DÜNYASI Pazar 19 Kasım 2023 16:10

İŞE ALIM SÜRECİNDEKİ İNGİLİZCE MÜLAKAT YÜKÜ KALKIYOR

Sektörün önde gelen e-ticaret şirketleri başta olmak üzere, 200'e yakın kurumsal şirketin çalışan ve yöneticilerine İngilizce eğitim desteği veren Birebir İngilizce, aldığı 1.2 milyon dolar yatırımla vites büyütüyor. 2024 yılında merkezini Londra'ya taşıyacak ve birebir İngilizce eğitimde başarılı eğitim modelini yaygınlaştıracak.

İşe alım sürecindeki İngilizce mülakat yükü kalkıyor

144 Türk ve yabancı eğitmenle eğitimlerine devam eden, 200’den fazla kurumsal şirketin toplamda 4000’den fazla çalışan ve yöneticisine eğitim veren Birebir İngilizce, yılda ortalama 20.000 kişinin işe alım süreçlerinde İK departmanlarına direkt olarak destek sağlayarak, İK departmanlarının üzerinden işe alım sürecindeki İngilizce mülakat yükünü alıyor.

Birebir İngilizce Kurucusu Buğra Balaban, şirketinin hedefleri ve globalde yaptığı çalışmalara ilişkin, “2024 itibariyle Londra’ya taşıyacağımız merkezimizle artık global ölçekte firmalara hizmet sağlayacağız. 2023 içinde globalde geliştirdiğimiz English Cafe aplikasyonu ile çıktığımız yatırım turunda Alman bir uluslararası yatırım fonu tarafından Seri - A turunda 1.2 milyon dolarlık destek aldık. Eylül ayında anlaşmaya varıldı. Şubat 2024’te uygulamamız canlıya alınacak. Bundan alacağımız güç ve motivasyonla hem kendimizi geliştireceğiz hem de bu alanda yenilikçi çalışmalar gerçekleştireceğiz” ifadelerini kullandı. 

Balaban, kurumsal tarafta iyi bir İngilizce eğitimi için izlenmesi gereken yöntemleri sıraladı. Yetkinliklerin doğru ölçümlenmesine önem veren kurumlar için işe alımlarda kişilerin yazılı ve sözlü olarak İngilizce seviyelerinin tespiti ve bunun ilgili departmanlara sağlıklı şekilde iletilmesi hizmetini sunduklarını ifade ederek, departman bazlı analizlerin yapılması, mevcutta çalışan kişilerin İngilizce konusunda ihtiyaçlarının tespiti, onlara özel bir yol haritasının çıkarılması ve bunun uzman eğitmenlerce uygulanmasını sağladıklarını ve son noktada bu süreçlerin İK birimleri ya da ilgili yöneticilere doğrudan raporlanmasını sağladıklarını ifade etti.

Balaban, pandemi öncesinde ofis ortamlarında yüzyüze verdikleri eğitimleri pandemi sonrasında Zoom, Teams, Meets vasıtasıyla binlerce kişiye taşıyabildiklerini ifade ederek, şunları kaydetti:

“Öncesinde sadece fiziksel olarak gidebildiğimiz kurum ya da kişilere eğitim sunuyorken şu anda 200’e yakın kurumda 4000’den fazla çalışana eğitimler sunuyoruz. Bunların arasında en büyük referansımız Yemeksepeti. Global bir sektör oyuncusuna dönüşen Yemeksepeti’nde 880’den fazla çalışana 2021 Eylül’den beri başlangıç düzeyinden ileri seviyeye kadar eğitimler verdik, halen devam etmekteyiz.

Bir başka büyük referansımız Trendyol. Orada da kişilerin yıllık eğitim bütçesi doğrultusunda eğitimlerini planlıyor, birimlerime göre ihtiyacı karşılayacak şekilde eğitimleri kurgulamaktayız. Şu ana kadar Trendyol’da Birebir İngilizce’den eğitim almış kişi sayısı 605. Bunların yanı sıra şu anda 200’den fazla kurum çalışanına indirimli eğitimler, bankacılıktan turizm sektörüne, sağlıktan bilişime kadar 168 şirketin çalışan ve yöneticilerine eğitimler sunmaktayız.”

Dil eğitimi alanında ses getirecek çalışmalar hedefliyoruz

Balaban, şirketinin hedefleri ve globalde yaptığı çalışmalara ilişkin, “2024 itibariyle Londra’ya taşıyacağımız merkezimizle artık global ölçekte firmalara hizmet sağlayacağız. 2023 içinde globalde geliştirdiğimiz bir aplikasyon ile çıktığımız yatırım turundan 1.2 milyon dolarlık bir destek aldık. Bundan alacağımız güç ve motivasyonla hem kendimizi geliştireceğiz hem de bu alanda yenilikçi çalışmalar gerçekleştireceğiz” dedi.

Balaban, kazançlarını yine eğitim teknolojilerine yatırıp özellikle dil eğitimi alanında ses getirecek çalışmalar yapmak istediklerini kaydetti. 

Sosyal medya reklamlarında öne çıkan bazı “dil öğretim platformları”nın aslında kişilerin İngilizce öğrenme heyecanını kırdığını ifade eden Balaban, böylesi platformların kurumların mevcut bütçelerini de ziyan edebildiği uyarısında bulundu.

300’den fazla konu başlığı

Balaban, Birebir İngilizce’de ise kişiye özel hazırlanmış bir müfredatın söz konusu olduğunu ifade ederek, başlangıç düzeyinde sistematik olarak kişinin gramer eksiklerinin giderilmesi ve hızlıca konuşma aşamasına geçmesinin amaçlandığını belirterek, sözlerine şöyle devam etti: “İlerleyen aşamalarda ise kişinin ilgi alanın ve ihtiyacına göre finans İngilizcesi, satış İngilizcesi, turizm İngilizcesi, sağlık sektörü İngilizcesi gibi daha çok iş terimleri ve o alana ait kurgusal olaylarla vaka çalışmalarının incelendiği içerikler kullanılır. Temelde 16 sektör için ayrı ayrı hazırlanmış iş İngilizcesi içerikleri ve yine cumartesi günleri Speaking Club derslerinde kullanılmak üzere hazırlanmış 300’den fazla konu başlığı ile kurumsal dünyaya hizmet veriyoruz.”

Şirketlerin çalışan ve yöneticilerinin yabancı dil süreçlerine destek oluyoruz

Buğra Balaban, Boğaziçi Üniversitesi İngilizce öğretmenliği mezunu olduğunu belirterek, uzunca bi süre sektörde deneyim edindikten sonra Rutgers Üniversitesi’nde Yönetim ve Organizasyon alanında master programına katıldığını aktardı.

2015’te Türkiye’ye döndüğünde Birebir İngilizce’yi kurduğunu ve o günden bu yana kurumsal alanda eğitimler planladığını belirten Balaban, “Şirketlerin çalışan ve yöneticilerinin yabancı dil süreçlerine destek oluyoruz. Sadece iş İngilizcesi alanında eğitim değil, işe alımlarda mülakatlar, çocuk eğitimleri, sınavlara hazırlık ve yurtdışı eğitim danışmanlığı alanında da hizmetler vermekteyiz” bilgilerini verdi.


ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR