İKİNCİ ELİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE KATKISI RAPORU'NUN DÖRDÜNCÜSÜ YAYIMLADI
sahibinden.com CEO'su Burak Ertaş "İkinci Elin Sürdürülebilirliğe Katkısı Raporu, ikinci el alışverişin kaynak tasarrufu ve çevresel sürdürülebilirlik açısından ne kadar önemli olduğunu somut verilerle gözler önüne seriyor" dedi.
sahibinden.com, 2024 yılı verileriyle hazırladığı İkinci Elin Sürdürülebilirliğe Katkısı Raporu'nun dördüncüsünü paylaştı.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, sahibinden.com'un İsveç merkezli "Su ve Hava Koruma Araştırmaları Enstitüsü" (IVL) işbirliğiyle hazırladığı raporda 2023'te sahibinden.com kullanıcıları, ikinci el ürün tercihleriyle 12,6 milyon ton karbondioksit emisyonu tasarrufu sağladı.
Söz konusu miktar, 2,4 milyon evin yıllık elektrik tüketiminden kaynaklanan emisyona eşdeğer bulunurken kullanıcıların bu tercihleriyle, 204 bin ton plastik, 727 bin ton çelik ve 136 bin ton alüminyumun tasarrufu sağlandı. Bu rakam, 40,8 milyar kredi kartının üretiminde kullanılan plastiği, Marmaray projesinde kullanılan çeliğin 78 katını ve 138,8 milyon adet 100 metrelik folyo paketine eşdeğer alüminyum miktarını temsil ediyor.
- "Sürdürülebilirlik stratejilerimizi hayata geçirdik"
Açıklamada görüşlerine yer verilen sahibinden.com Üst Yöneticisi (CEO) Burak Ertaş, teknolojiye yaptıkları yatırımlarla her ay milyonlarca alıcı ile satıcıyı buluşturduklarını ve ikinci el alışverişin yaygınlaşmasına öncülük ettiklerini belirtti.
Ertaş, "2024'te, çevresel etkilerimizi azaltmaya ve döngüsel ekonomiye katkı sağlamaya odaklanan sürdürülebilirlik stratejilerimizi hayata geçirdik. İkinci Elin Sürdürülebilirliğe Katkısı Raporu, ikinci el alışverişin kaynak tasarrufu ve çevresel sürdürülebilirlik açısından ne kadar önemli olduğunu somut verilerle gözler önüne seriyor. Önümüzdeki dönemde de bu yöndeki çalışmalarımızı artırarak, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir bir döngüsel ekonomi inşa etme hedefimizde ilerlemeye devam edeceğiz." açıklamalarında bulundu.
sahibinden.com İnsan ve Sürdürülebilirlik Genel Müdür Yardımcısı Güntulu Peker de Sürdürülebilirlik ilkelerini kurum kültürlerinin ve iş yapış anlayışlarının merkezine koyduklarını aktardı.
Peker, "Kaynaklarımızı sorumlu ve verimli kullanırken, toplumsal bilinç ve duyarlılık yaratmaya da büyük önem veriyoruz. 'İkinci Elin Sürdürülebilirliğe Katkısı Raporu' ile ikinci el alışverişin çevresel etkilerini ve döngüsel ekonomiye katkılarını vurgulayarak, başta Z kuşağı olmak üzere toplumun bu konulara duyarlılığını ve aktif katılımını destekliyoruz. 'Daha Yaşanabilir Bir Dünya için Geleceği Sahiplen' anlayışıyla, daha yeşil ve yaşanabilir bir dünya için somut adımlar atmaya devam edeceğiz." ifadelerini kullandı.
- Z Kuşağı döngüsel ekonomiyi şekillendiriyor
Rapora göre, Z Kuşağı, küresel ısınmanın etkileriyle birebir yüzleşen ve bu nedenle sürdürülebilirlik konusunda yüksek farkındalığa sahip olan bir nesil olarak öne çıkıyor.
Şirket, sürdürülebilirlik konusunda toplumsal farkındalığı artırmak ve sorumlu şirket anlayışıyla çevresel etkilerini azaltmak amacıyla ağustos itibarıyla Kurumsal Sürdürülebilirlik Politikalarını içeren mikro siteyi yayına aldı. Bu sayede kullanıcılar, sahibinden.com'un sürdürülebilirlik hedeflerini ve bu hedeflere ulaşma konusunda atmayı taahhüt ettiği adımları detaylı bir şekilde inceleyip takip edebilecekler.
- 10 bin fidanlık hatıra ormanı
2024 yılı itibarıyla tasarımında ve kullanılan yazı tiplerinde yenilikler yapan sahibinden.com, İkinci El ve Sıfır Alışveriş ile Elektrikli Araçlar kategorilerinin sayfa tasarımlarına sürdürülebilirlik rozeti ekledi.
sahibinden.com, sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda çeşitli projeler ve iş birlikleri gerçekleştiriyor. Ege Orman Vakfı işbirliğiyle Bursa Osmangazi'de 10 bin fidanlık bir hatıra ormanı oluşturulması, dijital kartvizit dönüşümü, yeşil kütüphanelerin kurulması ve hibrit araç filosu gibi projeler, şirketin çevresel duyarlılığını ve sürdürülebilirlik vizyonunu yansıtıyor.