Dolar $
32.25
%-0.09 -0.02
Euro €
34.85
%0.01 0
Sterlin £
40.53
%-0.12 -0.04
Çeyrek Altın
3972.79
%0.36 13.94
SON DAKİKA
Paraf üstü web
Halkbank mobil
Kobi Salı 14 Mart 2023 02:52

İHRACATIN %30'UNDA KOBİ'LERİN PAYI VAR

E-ticaret sektöründe üç yıldır yaşanan hızlı büyüme ve gelişen entegrasyonlar, e-ihracatı da KOBİ'lerin öncelikli gündemlerinden birine dönüştürdü. İşletmelere yeni nesil e-ticaret altyapısı sunan ikas'ın CEO'su Mustafa Namoğlu, Türkiye'de 2023 e-ticaret ve e-ihracat trendlerine ilişkin değerlendirmelerini paylaştı.

İhracatın %30'unda KOBİ'lerin payı var

Salgınla ivmelenen ve değişen alışveriş alışkanlıklarıyla büyümesini sürdüren sektörlerin başında e-ticaret geldi. 2020'de ekonomik olarak başarılı olabilmek için bir mecburiyet olan e-ticaret, bugün pazaryerleri ve e-ticaret platformları aracılığıyla dijitalde de var olmaya başlayan KOBİ'ler için öncelikli satış kanalına dönüştü. Yeni nesil e-ticaret altyapısı sağlayıcısı ikas’ın CEO’su Mustafa Namoğlu, ödeme teknolojilerinin, entegrasyonların ve e-ticaret platformlarının sunduğu deneyimlerin iyileşmesiyle rekabetin giderek arttığı bir sektör olan e-ticarette 2023’ü şekillendirecek düzenleme ve trendlere ilişkin değerlendirmelerini paylaştı.

Türkiye İstatistik Kurumu tarafından 26 Aralık 2022'de yayımlanan 2021 Küçük ve Orta Büyüklükteki Girişim İstatistikleri, KOBİ'lerin ihracattaki payının 2021'de %30,4 olduğunu gösterdi. Önceki yılların istatistiklerinden de hareketle yurt dışına ihraç edilen her 3 üründen birinde KOBİ’lerin payı olduğuna dikkat çeken Mustafa Namoğlu,“Geride bıraktığımız yıllarda Türkiye’nin e-ihracat hacminin 2,6 milyar dolara ulaştığı tahmin ediliyor. Son yıllarda güçlü bir ivme yakalansa da buradaki potansiyel çok daha büyük” dedi.

Türkiye'nin özellikle Avrupa için önemli bir lojistik merkezi konumunda olduğuna dikkat çeken Mustafa Namoğlu, ”Ülkemizdeki e-ticaret büyümesinin ötesinde, yurt dışı e-ticaret satışlarında da büyük bir pastadan söz edebiliriz. Bu olasılığı teknolojiye borçluyuz. Yeni nesil e-ticaret altyapıları, ulaşım modlarını etkin bir biçimde kullanan lojistik ve tedarik zinciri sağlayıcıları ve uluslararası ödeme sistemleri aracılığıyla KOBİ’ler saniyeler içinde yurt dışındaki bir müşteriye ürün satıp ödeme alabiliyor, entegrasyonlarla teslimat operasyonlarını anlık olarak yönetebiliyor. Öte yandan dropshipping, yani stoksuz satış gibi yöntemlerle operasyon yürütmeye, depolamaya gerek kalmadan uluslararası e-ticaret yapılabiliyor” ifadelerini kullandı.

ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR