FIAT 125. YILINI KUTLUYOR, GELECEĞE GÜLÜMSÜYOR
Torino şehrindeki Lingotto binasında yer alan "La Pista 500" pisti, FIAT'ın "Smiling to the future" (Geleceğe gülümsemek) temalı 125.yıldönümü törenine ev sahipliği yaptı.
![FIAT 125. yılını kutluyor, geleceğe gülümsüyor](https://analizgazetesi.com.tr/thumbmaker.php?src=https://analizgazetesi.com.tr/modules/blog/dataimages/IMG_0C9988-45E00E-035CCD-CC7078-D9404E-05FFDE.jpg&w=750&h=500&s=1&a=c)
FIAT, 125. yıldönümü için Torino'daki Lingotto binasında "Smiling to the future" temalı özel bir etkinlik düzenledi. Tören hem çok az otomobil üreticisinin ulaşabildiği bir dönüm noktasının kutlandığı bir etkinlik; hem de markanın toplumla uyumlu bir şeklide, başarılarla, müşteriyi birinci önceliğine alan yaklaşımıyla beslenen liderlikleriyle ile dolu tarihindeki yeni bir dönemin de başlangıcı oldu. Bu özel etkinliğe uluslararası basın mensupları ile İtalya Girişim ve Made in Italy Bakanı Senatör Adolfo Urso, dahil olmak üzere kamu kurumlarının temsilcileri ve Stellantis Üst Yöneticisi John Elkann, Stellantis CEO’su Carlos Tavares, FIAT CEO’su ve Stellantis CMO’su Olivier Francois’in de aralarında olduğu Stellantis yöneticileri katıldı.
Stellantis Yönetim
Kurulu Başkanı John Elkann konuşmasında şunları söyledi: FIAT, 1899 yılında “ilerleme
tutkusundan” doğdu. Zanaatkarlık aşamasından endüstriyel döneme geçmeyi başaran
az sayıdaki şirket arasında yer aldı. Milyonlarca insan için her yere özgürce hareket
edebilmeyi ve bunu şık bir şekilde temsil etti. 125 yıldır çalışmak, çözüm
aramak, geleceğimize inanmak ve inşa ettiklerimizi savunmaktan vazgeçmedik.
Torino'da kurulan bu startup'ın bugün dünyanın en büyük otomobil
üreticilerinden biri olan Stellantis olmasını mümkün kılan herkese teşekkür ederiz."
Stellantis CEO'su
Carlos Tavares: "125. yılı kutlamak ve böyle bir anın duygusunu tüm
paydaşlarla paylaşmak üzere Torino'da FIAT'ın evinde bulunmaktan büyük mutluluk
duyuyorum. Stellantis takım yıldızımızın en ikonik markalarından biri olan
FIAT, tüm dünya genelindeki müşterilerimizin kalbine gerçek İtalyan hissini getiriyor.
FIAT, üst üste üç yıldır Stellantis'in satış hacmi açısından bir numaralı
markası oldu. İtalya, Brezilya ve Türkiye gibi önemli pazarlarda lider
konumunda ve dünyanın dört bir yanındaki müşterilere sürdürülebilir, güvenli ve
ekonomik mobilite sunma sorumluluğunu üstleniyor. Kuşaklar boyunca FIAT'a değer
veren ve 125 yıllık zengin tarihi geleceğe taşımak için çok çalışan herkese
teşekkür etmek istiyorum. Tüm FIAT ekibi aynı tutkuyu ve müşterilerimizi daima
gülümsetme arzusunu paylaşıyor."
FIAT CEO'su ve
Stellantis Global Pazarlama Yöneticisi Olivier Francois konuşmasında şunları
söyledi: "FIAT, son 125 yıldır toplumla uyumlu olmakla eş anlamlı olmuş ve
müşterilerimiz içinde yaşadıkları zamanda tam olarak neye ihtiyaç duyuyorsa,
onu sunmuştur. Müşterilerimiz ikonik ve ulaşılabilir şehir otomobilleri;
tutumlu kompakt araçlar; aile araçları; ticari araçlar ve son olarak da günlük kullanımda
heyecan için Abarth istiyor ve FIAT onlara işte tam da bunları sunuyor. FIAT'ın
küresel ana akıma geri dönüşünü halihazırda üç temel üzerinde başlatmış
bulunuyoruz: İtalyan tasarımı ve geliştirmesi, küresel platform ve yerel
uygunluk; Grande Panda ise yeni küresel ailemizin ilk üyesi. Bu nedenle,
önümüzdeki on yıl boyunca her bir müşterimiz için doğru ürünleri sunacağız.
Çünkü bizim için müşteri her şeyin merkezinde yer alıyor."
11
Temmuz 1899'da Torino'da, "Società Anonima Fabbrica Italiana di Automobili
- Torino" (Torino İtalyan Otomobil Fabrikası Anonim Şirketi) için kuruluş
sözleşmesi imzalandı. Bugün, milyonlarca otomobil ürettikten sonra, markanın
geçmişini bugününe ve geleceğine bağlayan ortak bir bağ var. Bu da markayı
bugün de küresel düzeyde farklı kılan ve günlük hayatı kolaylaştıran ve dünya
sokaklarına neşe getiren ürünlere yol açan, otomobilleri anlamanın özel bir
yolu.
Törenin
özel konuğu, dünya çapında satışa sunulacak olan ve İtalyan mükemmelliğini
eko-sürdürülebilirlikle yan yana getiren ve sınırlı sayıda üretilecek 500e Giorgio Armani modeliydi.
Etkinlikte ayrıca İtalyan markanın yeni dönemini başlatacak yeni küresel model olarak,
yeni nesil FIAT araçlarının öncüsü olan
Fiat Grande Panda da yer aldı. Etkinlik, konsept tanıtımı Şubat ayında
gerçekleştirilen, şu anda geliştirme sürecinin ileri aşamasında olan ve önümüzdeki
yıllarda piyasaya sunulmaları planlanan yeni küresel ailedeki diğer iki modelin
ilk görüntülerinin de prömiyerine de sahne oldu.
Torino'da
düzenlenen kutlamalar, küresel İtalyan markasının teknolojik ve tarihi mirasını
sergilemek üzere Lingotto’daki efsanevi pistte kendilerini gösteren ikonlar,
şehir otomobilleri, kompakt otomobiller, aile otomobilleri ve hafif ticari
araçlar olmak üzere klasik ve çağdaş FIAT araçlarının göz alıcı geçit töreniyle
tamamlandı. Kuruluşundan bu yana kalbi ve ruhu Piemonte’de olan FIAT, dünyanın
dört bir köşesinde yaptığı üretimle uluslararası bir marka olma yönünde güçlü
bir yol kaydetti. FIAT için bugün Grande Panda ile, Stellantis’in sağladığı
sinerji ve fırsatlar sayesinde, kapsayıcılık, yaratıcılık, İtalyan tarzı ve
küresel bir ruh ile karakterize edilecek yeni bir dönemin başlangıcı oldu.
Grande Panda: FIAT'ın yeni küresel modeli
FIAT'ın küresel ana akım pazara
dönüşünü simgeleyen Grande Panda, İtalyan tasarımı, küresel platform ve yerel
uygunluk olarak sıralanan üç temel üzerinde geliştirildi. Grande Panda
projesine hayat veren değerler ise sürdürülebilirlik, kapsayıcılık, sadelik ve
güzellik olarak sıralanıyor. Tasarımına otomotiv endüstrisinin “blue jeans
pantolonu” olarak da bilinen ve “her durum ve her müşteri için mükemmel bir
şey” olarak tanımlanan 80'li yılların ikonik Panda'sı ilham veriyor. Grande
Panda bu nedenle sosyal açıdan da anlamlı bir otomobil ve bu yönüyle o
“herkesin otomobili”.
Grande Panda, gerçek bir klonu
olduğu İlk Panda’yı aracın boyutlarını büyüterek hem ulaşılabilir hem de aile
dostu yeni bir B segmenti araca dönüştürüyor.
Torino’daki FIAT Centro
Stile'de tasarlanan Grande Panda, temelde yalın bir fikirden yola çıkıyor:
Dünyanın herhangi bir yerine kurulabilen ve türünün tek örneğini temsil eden
çoklu enerji platformu, bütünüyle bir İtalyan tasarımı ve nerede olurlarsa
olsunlar müşterilerin ihtiyaçlarına en uygun güç aktarımını seçebilme olanağını
sağlıyor. Yeni model, FIAT’ın üretimde yerelden küresel ürün gamına geçişini de
simgeliyor.
Grande Panda, akıllı çözümleri ve kullanım
kolaylığı sayesinde tarihte B segmentte yer alan ilk Panda olacak ve tüm
dünyadaki FIAT müşterilerinin sürüş deneyimini daha kolaylaştıracak.
Aracın ön panjurundan çıkan spiral yapıdaki
şarj kablosu, şarj deneyimini her zamankinden daha kolay hale getiren en
yenilikçi çözümlerden biri olarak öne çıkıyor. Grande Panda, 7 kW'a kadar
alternatif akımda çalışan entegre bir şarj kablosu bulunan ilk araç olma
özelliğini taşıyor. Spiral kablo, yer tasarrufu sağlayan, kullanımı basit ve geleneksel
kablo karmaşasını önleyen, günlük pratik kullanımı kolaylaştıran özel bir
saklama alanına sahip. Kolay kullanılabilmesi ile öne çıkan bu çözüm sayesinde
kapağı açtıktan sonra ikinci adım olarak tek yapılması gereken, kabloyu çıkarıp
şarj istasyonuna bağlamak. Kablo, spiral yapısı sayesinde şarj işlemi bittikten
sonra yuvasına kolayca tekrar yerleştirilebiliyor.
Tıpkı 40 yılı aşkın bir süredir
otomobil deneyimimizi değiştiren 1980'lerin ikonik Panda'sı gibi, Grande Panda
da havalı bir kişiliğe ve oldukça şaşırtıcı özelliklere sahip. Bunların yanı
sıra mevcut alanın yenilikçi ve akıllı biçimde kullanımına da olanak tanıyor.
Grande Panda, özellikle kompakt boyutları (segment ortalamasının altındaki 3,99
metre uzunluk, 1,57 metre yükseklik ve 1,76 metre genişlik) ve başarılı bir
şekilde organize edilmiş iç mekan kapasitesinin sağladığı yapısıyla B
segmentindeki diğer araçlardan ayrışıyor. Bu sayede örneğin 361 litrelik bir
hacme sahip bagaja ilaveten, ön yolcu koltuğunun hemen önünde yer alan saklama
bölmelerinin kapasitesi de 13 litreye eşit.
Beş kişinin rahatça seyahat
edebileceği, aileler ve günümüzün kentsel hareketliliği için ideal bir yol
arkadaşı olan Grande Panda’nın İtalyan ruhu, güzelliğin eş anlamı olan ikonik
tasarımıyla gözler önüne seriliyor. Dış kısımlar, güçlü çamurlukları vurgulayan
çizgilerle yumuşak ama cesur yüzeylerin özel bir kombinasyonunu yansıtıyor.
Gümüş, parlak siyah sütun kaplamalı arka ve ön koruma plakaları, gizlilik
sağlayan camları ve FIAT logolu jant kapakları ve göz alıcı tasarıma sahip 17
inç elmas kesim alaşım jantları sayesinde her şey çok daha vurgulu ve havalı
bir şekle bürünüyor.
Klasik Panda’ya bir övgü niteliğinde, Grande
Panda’nın kapıları, çevresel ortamı yansıtırken yan kısımları da güzelleştiren
3D hafif kabartmalı marka harfleriyle donatıldı. Grande Panda, gri renkli
otomobil üretmeyeceğini duyuran markanın "No More Gray” inisiyatifi
doğrultusunda, kırmızı, beyaz, siyah, yeşil, kahverengi, mavi ve sarı olmak
üzere yedi renkte piyasaya sunulacak. İç mekandaki bazı unsurlar Lingotto
binasına da özel bir göndermeler bulunuyor: 10 inçlik gösterge paneli ve 10,25
inçlik dijital radyo içeren polikarbonat çerçeve, Lingotto pistinin şeklini
çağrıştıran ve ayırt edici benzersiz bir stile sahip.
Grande Panda’da iç alanın akıllı biçimde
kullanımına ve optimizasyonuna da özel bir önem verildi. Örneğin, ön panelde 13
litre saklama alanı mevcut ve bunun 3 litresinin sadece bir bölmede bulunması,
yolcular için eşyaları yerleştirmede geniş bir seçim olanağı anlamına geliyor.
Bu da 1980'lerin Panda'sının zamansız "cep" gösterge panelini hatırlatan
basit ve ustalıklı bir FIAT çözümü.
Yeni FIAT ailesinin ilk üyesi, hem elektrikli
hem de hibrit versiyonlarla satışa sunulacak. 44 kWh batarya ve 83 kW e-motoru,
elektrikli Grande Panda’yı, kombine WLTP çevrimde sunduğu 320 km'nin* üzerinde
menzil ile hem şehirdeki günlük kullanım hem de hafta sonu gezileri için
mükemmel bir araç haline getiriyor.