DÜNYADA TÜRK RÜZGâRI ESTİRECEK
Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, "Euro 2020 Futbol Şampiyonası için sponsoru olduğumuz A Milli Takım'a tüm dünyanın konuşacağı özel bir koleksiyon hazırladık. Ülkemiz, Milli Takımımız ve firmamızın imajıyla şampiyonaya damga vuracağız" dedi.
Sedat YILMAZ
Geçen yıl 750 milyon liralık ciro ve yüzde 18’lik bir büyüme gerçekleştiren Orka Holding bu yıl için yüzde 25’lik bir büyüme hedefliyor. Orka Holding moda trendine ve ekolojiye verdiği destekle de öne çıkıyor. Son 2020/21 ‘doğa dostu koleksiyon’u sektörde yeni bir konsept oluşturdu.
Başta Avrupa ve ABD olmak üzere mağazalaşarak Türk ürünlerini dünyaya tanıtan Orka Holding 2020 yılında hedef pazar olarak Avrupa’da İtalya, İspanya’yı, ABD’de Washington DC, New York, Uzakdoğu’da ise Malezya’yı seçti. Yeni fabrika yatırımıyla birlikte 350’si yurt içinde, 150’si yurt dışında olmak üzere 500 yeni istihdam gerçekleştiren Orka Holding, bu yıl yurt dışında 40, yurt içinde 20 mağaza açacak. Orka Holding aynı zamanda Avrupa’da büyüme strateji çerçevesinde Euro 2020 Avrupa Futbol Şampiyonası ile tanıtımını tüm dünyaya duyurma noktasında yoğun bir çalışma içine girdi.
Trendi ekosistemli sürdürülebilirlik
Orka Holding’in stratejileri ve planlamalarıyla ilgili bilgi veren Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Orka’nın tüm gücüyle dünya moda trendinde yerini aldığını ve ortaya çıkardıkları koleksiyonlarıyla da bunu gösterdiklerini söyledi.
Geçen hafta aralarında İtalya, Almanya, Kanada, ABD ve Dubai’nin de olduğu 86 ülkeden yaklaşık 200 bayi ile İstanbul’da bir araya geldiklerini ve Orka Holding’in dünyadaki etkinliği daha da ileri götürme noktasında stratejiler belirlediklerini ifade eden Süleyman Orakçıoğlu, “Yolumuz belli. Dünya moda endüstrisi sürdürülebilirlik sınavından geçiyor. Bilinçli tüketimin yaygınlaşması ekosisteme saygılı, doğa dostu ürünleri tercih ettiriyor. Biz de aynı tarzda konseptimizi genişleterek ilerliyoruz. Hedefimiz 86 ülkede hedeflerimiz doğrultusunda büyümek” dedi.
Yurt dışı ve yurt içinde mağazalaşmanın yanında fabrika yatırımlarına da ağırlık verdiklerini dile getiren Orakçıoğlu, “Öncelikle bir yıl önce kararlaştırdığımız yatırımları hayata geçireceğiz. Söz konusu çerçevede önümüzdeki Mart ayında Giresun’da üçüncü fabrikamızı açıyoruz. 2004 yılında faaliyete geçen fabrikamızın halen 20 bin metrekare üretim alanı ve 950 çalışanı bulunuyor. Günde 4 bin gömlek, 1100 takım elbise, 1000 pantolon üretiyoruz. Mart ayında 10 milyon lira yatırımla hayata geçireceğimiz ek yatırımla fabrikamızda kapasite yüzde 40 artacak. 950 kişilik istihdamı 1150’ye çıkaracağız. Ayrıca yurt içi ve dışında perakendede 300 ilave istihdam yapacağız ve bu yılki istihdam hedefimiz olan 500’ü yerine getireceğiz” diye konuştu.
Orakçıoğlu yeni yatırımların da hedefledikleri doğa dostu yaklaşımla çalışacağını, yeni teknolojik yatırımlarla kaynak tasarrufu sağlanacağını, üretimde daha az kimyasal kullanım ve karbon salınımı ile ekosisteme saygılı temiz bir faaliyette bulunacaklarını kaydetti.
Yolu çevre dostu koleksiyonlar
Son olarak “doğa dostu koleksiyon” ürünleriyle yeni bir trend belirlediklerini ve gelecek 5 yılda koleksiyonlarının yüzde 80’inin ekolojiye destek veren doğa dostu ürünlerden oluşacağı bilgisini veren Süleyman Orakçıoğlu, “Sürdürülebilirliği gaye edindik ve bu konuyu bütünsel bir yaklaşımla ele alıyoruz. Ar-Ge çalışmalarımız buna yoğunlaştı. Doğru tarımla üretilen pamuk, geri dönüşümlü ve doğa dostu elyaflar, enerji ve su tasarrufuna imkan sağlayan yeni makine ve proses tasarımlar gibi tüm adımlarımıza dikkat ediyoruz. Pet şişe gibi polyester kökenli atık ürünlerden üretilen geri dönüştürülebilir malzemeleri kullanarak temiz üretim yapıyoruz. 2025 yılına kadar koleksiyonlarımızın yüzde 80’i doğa dostu olacak” dedi.
Orakçıoğlu söz konusu performanslarını dijital dönüşümle de artıracaklarını ve bu yılın sonunda dijital dönüşümlerini tamamlayacaklarını belirterek yurt içi ve yurt dışı mağazalarımız arasında tek kanallı bir sistem kuruyoruz. Yapay zeka ve yeni yazılımlarla manuel işlere son veriyoruz. Hedefimiz daha fazla katma değer ve doğa dostu bir trend” diye konuştu. Dijitalleşmeyle birlikte “akıllı gardrop” sistemini getirdiklerini de hatırlatan Orakçıoğlu, “Bu öyle bir sistem ki insanların çalışma alanından sosyal hayata kadar olan bölümlerini giyim açısından hem tekno hem konfora dayalı ürünlerle düzenliyor. Yani termal, yıkanabilir, kırışmayan, kötü koku giderici özellikle kıyafetler hatta hafızalı ayakkabılar akıllı gardrobun en önemli özellikleri” şeklinde konuştu.
Euro 2020’ya özel hazırlanıyor
A Milli Futbol Takımları’nın giyim sponsoru olarak Euro 2020 Futbol Şampiyonası’na farkı şekilde hazırlandıklarını belirten Süleyman Orakçıoğlu, şampiyonanın diğer turnuvalardan farklı bir formatta oynanacağını, kendilerinin de bu formata uygun bir koleksiyona hazırlandıklarını söyledi. Orakçıoğlu, “Şampiyonanın bu yıl 60’ıncısı yapılıyor. Turnuvada 24 takım yer alıyor ve maçlar 12 farklı şehirde oynanacak. Bu ilk kez oluyor. Turnuva 2000 yılında Hollanda ve Belçika 2008’de ise Avusturya ve İsviçre’de organize edilmişti. Açılış maçı 12 Haziran’da Roma Olimpiyat Stadyumu’nda oynanacak. Çeyrek final maçlarının oynanacağı kentler Saint Petersburg, Münih, Bakü ve Roma. 7 ve 8 Temmuz’daki yarı final karşılaşmaları ile 12 Temmuz’daki final maçı ise Londra’da Wembley Stadyumu’nda oynanacak. Biz de A Milli Futbol Takımımızın sponsoru olarak orada yeni ürünlerimizle kendimizi göstereceğiz. Özellikle Roma Olimpiyat Stadyumu’nda Türkiye – İtalya açılış maçında hem marka, hem ülke imajı hem de takım olarak podyumda olacağız. Seçenekler üzerinde çalışmalarımız sürüyor” dedi.
Orakçıoğlu sadece A Milli Takım’ın değil birçok spor kulübüne yönelik üstlendikleri sponsorluk görevi ile spora da destek olmaya çalıştıklarını ifade etti. Süleyman Orakçıoğlu, A Milli Futbol Takımları’nın yanı sıra Süper Lig’de Fenerbahçe, Trabzonspor, yurt dışında Azerbaycan, Makedonya ve Güney Afrika Kadın ve Erkek Milli Takımları, İspanya’da Deportivo Alaves Futbol Takımı, İtalya basketbol ligi Seri A’da Fortitudo takımı, ayrıca Basketbol Süper Lig’de mücadele eden Fenerbahçe Beko, Tofaş, Darüşşafaka ve Bursaspor’un da giyim sponsorluğunun sürdüğünü sözlerine ekledi.
Orka 2019 hedeflerini yakaladı
Orka Holding’in tüm hedefleri ve planları gerçekleştirdiğini ve bugüne kadar en yüksek kârlılığa ulaştığını anlatan Süleyman Orakçıoğlu, “Her zamanki gibi moral ve motivasyonumuz yüksek. Mevcut 420 mağazamızı bu yıl sonunda 480’e çıkaracağız. Yurt içi ve dışında 60 mağaza açma hedefimiz var. Geçen yıl yüzde 18 büyüdük. Bu yıl büyümeyi yüzde 25 olarak hedefledik. Bakü, Bükreş’te iki, İtalya ve İspanya’da 10 mağaza açacağız. Özellikle Roma’da merkezi yerdeki mağazamız dikkat çekecek. Bununla da kalmayacağız. Washington, New York ve Santa Monica’da 3 mağaza daha açılışımız olacak. Yine yurt içinde de çeşitli şehirlerimizde 20’ye yakın mağazayı halkımızın hizmetine sunacağız” diye konuştu.
Herkesin durgunluktan ve iş yapamazlıktan şikayet ettiğini, kendilerinin konjonktüre değil, daha iyi iş ve ürün çıkartabilmenin politikasıyla çalıştıklarını belirten Orakçıoğlu, ABD/Çin ticaret gerginliği, bölgesel farklılıklar, jeopolitik riskler, Brexit süreci ve şu anda koronavirüs salgını ile ilgili gelişmelerin dünya ticaretinde değişimlere sebep olabileceğini ancak iyi iş çıkaranların ayakta kalacağını söyledi. Orakçıoğlu, “Dünyada değişimler oluyor. Bizim bunlara her yönden hazır olmamız gerekiyor. Türkiye olarak bizler oyuna hazır olursak mevcut risk süreçlerini lehimize çevirebiliriz, krizlerden fırsatlar çıkarabiliriz” diye konuştu. Orka’nın ekonomik durgunluğu hiç düşünmediğini ve yatırımlarına aralıksız devam ettiğini hatırlatan Orakçıoğlu, “Bizim her şeyden önce ABD ile 100 milyar dolarlık bir ticaret hacmi anlaşmamız var. Bunun 50 milyar doları Türkiye’ye ait. Tekstil de bu alanı doldurabilecek öncü sektörlerden. Halen tekstil sektörü yüzde 80 kapasite ile çalışıyor. Yani ABD ile ticarette ihtiyaca cevap vermede aksamaması için yeni yatırımların gündeme gelmesi gerekiyor. İşte biz bu anlayışla çalışıyor fabrika yatırımı ve mağaza açılışlarımızı artırıyoruz” ifadelerini kullandı.
Hedef pazarlara büyük yatırım
Orka Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, moda perakendesinde küresel başarı için mağaza açmanın yeterli olmadığını, yükselen değerlere ve ekosisteme uyum sağlamak, moda trendlerini takip etmenin yanında global bir marka olmanın en önemli şartlar içinde yer aldığını söyledi.
Avrupa’da İtalya, İspanya’yı, ABD’de Washington DC, New York, Uzakdoğu’da ise Malezya’yı hedef pazar olarak seçtiklerini, ancak dünyanın diğer birçok noktasında da büyümeyi planladıklarını belirten Süleyman Orakçıoğlu, “Euro 200 Futbol Şampiyonası bize önemli bir hamle alanı açacak. İtalya ve İspanya’da agresif bir büyüme potansiyeli içine girdik. Erek giyimi denilince akla ilk İtalyan markaları geliyor. Ancak buradaki sektöre baktığımızda 3’üncü ve 4’üncü jenerasyonun heyecanını kaybettiğini gözlemliyoruz. Onlar aşağı giderken bir çıkıştayız. Bölgede dünyada söz sahibi olacak ilk 5 markadan biri olarak gösteriliyoruz. Yıllar önce hayranlıkla izlediğimiz markalar artık bizimle işbirliği yapmak için fırsatlar arıyor” diye konuştu. Orakçıoğlu e-ticaret konusunda da ciddi çalıştıklarını yüzde 8’lik paylarını bu yıl yüzde 11’e çıkaracaklarını kaydetti.
Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Brexit’le birlikte Avrupa Birliği’nden ayrılan İngiltere’nin Türkiye ekonomisine önemli katkılar verebileceğini, bu süreçten istifade edilmesi gerektiğini söyledi.
Sadece Avrupa ve ABD değil, Uzakdoğu’da Orka olarak hamleler gerçekleştirdiklerini hedef Pazar olarak belirledikleri Malezya ile Singapur arasında bir köprü oluşturmanın gayreti içinde olduklarını belirten Süleyman Orakçıoğlu, gelecek Mart-Nisan döneminde söz konusu bölgelerde ciddi etkinlikler düzenleyecekleri bilgisi verdi.