ÇUKUROVA TURİZMİN YENİ YILDIZI OLABİLİR
Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın uluslararası tanıtım stratejisinde Karadeniz'in ardından odaklanabileceği yeni bölgenin Çukurova olabileceği belirtiliyor.

Mersin’deki BN Hotel Thermal & Wellness’in İcra Kurulu Başkanı Yusuf Narlı, bölgenin doğası, gastronomisi, kültürel mirası ve inanç turizmiyle önümüzdeki 10 yılın yıldızı haline gelebileceğini ifade etti.
Çukurova’nın özellikle Mersin merkezli gelişen termal turizm potansiyeline dikkat çeken Narlı, “Termal turizm, turist başına iki kat harcama getiriyor. Bu alana yapılacak yatırımlar döviz gelirini artırır ve turizmi 12 aya yayar” dedi. Türkiye'nin termal kaynak zenginliği açısından dünyada ilk 10’da yer aldığını belirten Narlı, buna karşın tesisleşme konusunda Avrupa'nın gerisinde olunduğunu vurguladı.
KARADENİZ’DEN SONRA SIRA ÇUKUROVA’DA
Narlı, Karadeniz’in Ortadoğu’da büyük tanıtım başarısı elde ettiğini, benzer bir kampanyanın Çukurova için de yürütülmesi gerektiğini söyledi. Bölgenin ulaşım altyapısının gelişmesiyle birlikte turizm açısından değer kazandığını kaydeden Narlı, “Tarsus kıyı şeridinde tahsisler yapıldı. Çukurova, Antalya Belek gibi büyük bir destinasyon olabilir” dedi.
TERMAL TURİZME İLGİ GENÇLEŞİYOR
BN Hotel’in gençler arasında da ilgi gördüğünü belirten Narlı, “Artık termal tesislere sadece yaşlılar değil, dinlenme ve arınma ihtiyacı olan gençler de geliyor. Sağlık turizminin önemli bir alt dalı haline gelen termal turizm, Avrupa ve Rusya’dan da talep görüyor” dedi.
2025’in ilk çeyreğinde 8,9 milyon ziyaretçiye ulaşıldığını hatırlatan Narlı, yıl sonuna kadar 64 milyar dolarlık gelir hedefinin ulaşılabilir olduğunu söyledi. Rekabetçi fiyatlarla bu yıl cirosal büyüme beklediklerini ifade eden Narlı, “Geçen yıl Mısır fiyat avantajıyla öne çıktı. Bu yıl ise makul fiyatlarla daha fazla turist çekmeyi hedefliyoruz. Ancak bu, kârlılığın biraz daha sınırlı kalacağı anlamına geliyor” dedi.