Kullanılmış otomobil pazarında müşterilerin güven sorununu ortadan kaldırmak, her marka
ve model aracı tüketicilere Borusan Otomotiv kalitesi ve güvencesiyle buluşturmak
vizyonuyla Borusan Next’i kurduklarını belirten Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı
Hakan Tiftik, özellikle sektörün kurumsallaşma tarafındaki boşluğu Borusan kurumsal
kimliğiyle doldurmayı hedeflediklerini söyledi.
Türkiye’de premium otomobil
perakendeciliğinde Borusan Next ile yeni bir sayfa açtıklarını belirten Tiftik, “Ülkemizde her
sıfır araca karşılık ortalama 7 kullanılmış otomobil el değiştiriyor. Bu sayının önümüzdeki
yıllarda hızla yükseleceğini tahmin ediyoruz.” dedi.
Borusan Otomotiv Grubu’nun 40 yılında, müşterilere hem yeni hem kullanılmış otomobil
pazarında sundukları premium hizmet kalitesini ve güvenini, yeni bir marka adı altında
buluşturmanın heyecanı içerisinde olduklarını belirten Tiftik, "Borusan Otomotiv Grubu
olarak kullanılmış otomobil pazarında tüketicilerin güven sorunu yaşadıklarını ve kurumsal bir
yapıyla buluşmak istediklerini biliyoruz. Borusan Next markamız ile temsilcisi olduğumuz
BMW, MINI, Jaguar ve Land Rover markalarının yanı sıra yerli ve yabancı pek çok markanın
alım satımını gerçekleştiriyoruz." dedi.
Borusan Otomotiv İkinci El ve Borusan Araç İhale’yi Borusan Next çatısı altında
birleştirdiklerini belirten Kullanılmış Oto Platformu Genel Müdürü İlker Baydar ise "Bugün
ikinci el otomobil pazarında aracını satmak ya da yeni bir otomobil almak isteyen tüketicilerin
iç sesini duyuyor, beklentilerini anlıyoruz. Herkese güvenilir, konforlu ve hem fiziksel hem
dijital bir alışveriş deneyimi sunmak üzere hazırız. Bireysel ve kurumsal müşterilerimizin her
marka ve model ikinci el otomobil alım satım sürecinde ekspertizden devir ve ruhsat
işlemlerine, sigortadan krediye, takastan ilan yönetimine kadar bütün ihtiyaçlarını tek bir çatı
altında güven ve konforla karşılayacakları entegre bir yapı kurduk. İstanbul ve Ankara’da 2
şube ile hizmete başladık. Mevcut durumda İstanbul, Ankara, Adana, Diyarbakır ve Çorlu
olmak üzere 5 şehirde toplam 20 satın alma ve 11 satış noktamız mevcut. 2028 yılında 61
ilde 200 hizmet noktasıyla 75 bin araç satışına ve 2,7 milyar dolar ciroya ulaşmayı
hedefliyoruz.” dedi.
Hizmete başladıkları günden bu yana 1.500’ün üzerinde takas işlemi ve toplam 9.9 adet
satış gerçekleştirdiklerini belirten Kullanılmış Oto Platformu Genel Müdürü İlker Baydar,
ilk 6 ayda satışını gerçekleştirdikleri araçların yüzde 77'sinin premium markaların
modellerinden oluştuğunu, otomobillerin yaş ortalamasının 5 olduğunu sözlerine ekledi.