YURT DIŞI FAALİYETLERİNE HIZ VEREREK İHRACATINI BÜYÜTECEK
Türkiye mobilya, kâğıt ve orman ürünleri ihracatı bu ayda yüzde 33,9'luk artışla, 778 milyon 148 bin doları buldu. Pazar çeşitliliği artıran sektör, özellikle Avrupa ülkelerinde çift haneli büyüme sağladı. Sektör, nisan ayında Yunanistan'a yüzde 161,6'lık, Birleşik Krallık'a yüzde 83,3'lük, Bulgaristan'a yüzde 59'luk, Fransa'ya yüzde 48,4'lük, Almanya'ya ise yüzde 33,1'lik artışlar kaydetti.
Yıl sonu hedefini 250 milyar dolar olarak belirleyen Türkiye, ihracatta nisan ayında da başarılı bir performans göstererek, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 24,6 artışla 23,4 milyar dolara ulaştı. Türkiye mobilya, kâğıt ve orman ürünleri ihracatı da nisan ayında yükselmeye devam etti. 2021 yılının nisan ayına göre yüzde 33,9 oranında artış sağlayan sektör, 778 milyon 148 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Sektörün nisan ayı Türkiye toplam ihracatındaki payı yüzde 3,3 oldu. Sektörün nisan ayı ihracatındaki en başarılı pazarı Irak olurken, İsrail ise ikinci sırada yer aldı. İlk 10 ülke arasında en çok artış ise yüzde 161,6 ile Yunanistan’a gerçekleştirildi. İl bazında en fazla ihracatı İstanbul yaparken, en fazla artış Kahramanmaraş’ta görüldü.
Akdeniz Mobilya, Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği ‘nin 2022 yılı nisan ayı rakamları incelendiğindeyse bir önceki yılın eş değer dönemine kıyasla yüzde 18,3 artışla 89 milyon 307 bin dolar ihracat gerçekleştirildiği görülüyor. 2022 yılı Ocak-Nisan dönemi içerisinde ise AKAMİB yüzde 15,3 artış ile 327 milyon 576 bin dolar ihracat yaptı.
Dünya pazarlarına yayılan AKAMİB’in yeni hedefi Kanada
Nisan ayı ihracat rakamlarını değerlendiren AKAMİB Başkanı Onur Kılıçer, tüm dünyada normalleşmenin başlamasıyla birlikte yurt dışı faaliyetlerin hız kazandığını, bunun da ihracat rakamlarına yansıdığını söyledi. Pazar çeşitliliği sağlamanın önemine değinen Kılıçer, şu bilgileri verdi: “Yaşanan küresel bir gelişmenin sektörü olumsuz etkilememesi için pazarlarımızı çeşitlendirmemiz gerekiyor. Bunun için çalışmalar yapıyoruz. Nisan ayında ihracat yaptığımız ülkeler arasında Irak pazar liderimiz. Ancak yüzde 5,6’lık bir düşüş var. Ama Avrupa ülkelerinin neredeyse tamamında çift haneli, rekor büyümeler sağladık. Yunanistan’a yüzde 161,6’lık, Birleşik Krallık’a yüzde 83,3’lük, Bulgaristan’a yüzde 59’luk, Fransa’ya yüzde 48,4’lük, Almanya’ya ise yüzde 33,1’lik artışlar kaydettik. Avrupa ülkelerinin taleplerini Türkiye’ye kaydırdığını görüyoruz. Hedefimiz bu başarıları, bulunduğumuz her pazarda sağlamak. Bu yıl yurt dışı fuarlar ve Ur-Ge projelerine daha fazla odaklanacağız. Şubat ayında Adana Mobilya Ur-Ge projesi kapsamında Almanya’ya yurt dışı pazarlama faaliyeti gerçekleştirdik. Mart ayında ise Hatay Mobilya ve Aksesuarları Ur-Ge projesi kapsamında Fil Dişi Sahili yurt dışı pazarlama faaliyeti yaptık. İhracatı artırmak için dünyanın dört bir yanına gideceğiz. Önümüzdeki dönemde Avrupa ve Asya’da yapacağımız çalışmalara ek olarak ABD, Kanada ve Avusturalya’ya da sektörel ticaret heyetler düzenleyeceğiz. Türk ürünlerini tanıtmak ve farklı pazarlarda ihracatımızı artırmak için çalışmalarımızı sürdüreceğiz.”
Avrupa pazarında dikkat çekici büyüme
AKAMİB’in 2022 yılı nisan ayı değer bazında ihracatı ülkelere göre incelendiğinde Irak’ın ilk sırada olduğu, en çok artışın ise İran’a yapılan ihracatta gerçekleştiği görüldü. 2022 yılı Ocak-Nisan dönemi ihracat rakamları incelendiğinde ise ilk sırada Irak’ın yer aldığı ve en çok artışın ise Tayvan’a yapılan ihracatta gerçekleştiği dikkat çekti.
Akdeniz’in zirvesinde mobilyalar grubu var
AKAMİB’in 2022 yılı nisan ayı ihracatı alt grup bazında değerlendirildiğinde mobilyalar ürün grubu yüzde 14,4 artışla ilk sırada yer aldı. 2022 yılı Ocak-Nisan dönemi ihracat rakamları incelendiğinde ise ilk sırada yine mobilyalar ürün grubu yer alırken en çok artış, yüzde 58,3 ile diğer ahşap mamulleri ürün grubunda gerçekleşti.