SON DAKİKA
GÜNDEM Cuma 01 Nisan 2022 02:03

YOLLARIN KESİŞTİĞİ NOKTAYA STRATEJİK SANAYİ MERKEZİ

İstanbul Havalimanı'na yakın, hızlı tren ve TIR İpek Yolu diye bilinen Kuzey Marmara Otoyolu yanında doğrudan 40 bin, dolaylı 100 kişiye istihdam sağlayacak Kuzey Marmara Sanayi ve Teknoloji Vadisi için ilk adım atıldı. Uygulamalı bir eğitim kampüsü görevini de üstlenecek merkez içinde otelden, mağazalara, akaryakıt istasyonlarından restaurantlarına kadar birçok tesis faaliyet gösterecek.

Yolların kesiştiği noktaya stratejik sanayi merkezi

Türkiye’de sanayi ağırlıklı ihracatın arttığı dönemde, ithalatı azaltmak, katma değeri yükseltmek ve cari dengede olumlu bir çizgi yakalamak maksadıyla organize sanayi bölgelerinin (OSB) yanı sıra teknoloji ağırlıklı sanayi merkezlerinin kurulmasına hız veriliyor.

Kuzey Marmara Otoyolu TEM Kavşağı’nda hayata geçirilen yenilikçi ve teknoloji tabanlı kalkınmanın en önemli merkezlerinden olan Gebze Bilişim Vadisi’nden sonra yine aynı bölgeye yakın Kuzey Marmara Sanayi ve Teknoloji Vadisi için önemli bir adım atıldı. Firmaların inşası için her şey hazır.

Halka açık ihale ile Toplu Konut İdaresi Başkanlığı’ndan 2,1 milyar liraya bugüne kadar tek seferde en yüksek bedelle, alınan Arnavutköy Yassıören Proje Alanı, Kuzey Marmara Sanayi ve Teknoloji Vadisi’ne dönüşüyor.

İstanbul Havalimanı’na yakın, hızlı tren ve TIR İpek Yolu diye bilinen Kuzey Marmara Otoyolu yanında doğrudan 40 bin, dolaylı 100 kişiye istihdam sağlayacak Kuzey Marmara Sanayi ve Teknoloji Vadisi için ilk adım atıldı. Uygulamalı bir eğitim kampüsü görevini de üstlenecek merkez içinde otelden, mağazalara, akaryakıt istasyonlarından restaurantlarına kadar birçok tesis faaliyet gösterecek.

Projenin tanıtım toplantısında konuşan Kuzey Marmara Sanayi ve Teknoloji Vadisi Oluşumu Yönetim Kurulu Başkanı Reha Yeltekin, 500 bin metrekare alandan oluşan projenin İstanbul Havalimanı’nın yanında modern ve inovatif bir sanayi merkezinin yükseleceğini ve ekonominin katma değerini artıracağını söyledi.

Ulaşım asklarının merkezinde

Yeltekin, projenin takvimine ilişkin, “Projelendirmelerimizi yaptık. Sanayi projelerinin yerleri belli. Parseller de belli olunca ilgili yatırımcı grup olarak herkesin yatırımının önünü açmak için bu yıl altyapıyı tamamlayarak önümüzdeki sene başlarında bütün fabrika inşaatlarının temelini atmaya başlayacağız” dedi.

Ekonominin kalbi İstanbul’un en değeri ulaşım askları üzerinde kurulacak vadinin çevre ve enerji dostu olarak inşasının hazır durumda olduğunu bildirdi.

Bacasız sanayi de dediğimiz ileri teknoloji üretiminin ülke ekonomisi için bir gereklilik haline geldiğinin altını çizen Yeltekin, yıllık toplam ihracatını 200 milyar doların üzerine çıkan Türkiye’nin bu rakamı daha yukarı çekmek için bir vizyonla bu vadiyi harekete geçirdiklerini belirtti.

Vadi’de üretim yapmak için çok sayıda önemli şirketlerden talep aldıklarını, bu talebin aslında talebin ülkedeki motivasyon yüksekliğini gösterdiğini dile getiren Yeltekin, “216,1 milyar dolarlık ekonomik büyüklükle 130’dan fazla ülkeyi geçen İstanbul’da üretim, gelişmiş ve kaliteli insan kaynağı, özellikle de altyapısı iyi kurgulanması lazım. Kuzey Marmara Sanayi ve Teknoloji Vadisi bu vizyonla kuruluyor” dedi.

İstanbul’daki potansiyelin temiz ve katma değerli üretimle çok daha yukarılara tırmanabileceğini belirten Yeltekin, “Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı verilerine göre halihazırda Türkiye toplam GSYH’sinin yüzde 30,7’sini İstanbul tek başına sağlarken, imalat sanayi hasılasının yüzde 25’ini gerçekleştiriyor. Türkiye işgücü piyasasından İstanbul’un almış olduğu pay ise yüzde 21” bilgisini verdi.

Kilogram başı ihracat fiyatı artmalı

Türkiye’de gerçek anlamda refahın gelmesi için yüksek katma değerli ürünlere geçmek gerektiğini, bunun için de ihracatta kilogram birim fiyatın artık 1,3 dolarlardan çift hanelere geçmesinin zorunluluğuna dikkat çeken Yeltekin, savunma sanayi gibi sektörlerin söz konusu birimi önemli noktalara taşıdığına vurgu yaptı.

İhracat birim fiyatının her sektörde yükseltilmesinin önemine işaret eden Yeltekin, “Bugün ihracatta kilogram başı birim fiyat züccaciyede 3,38 dolar, demir ve demir dışı metallerde 4 dolar, otomotivde 10,62 dolar, deri ve deri mamullerinde 12 dolar, hazır giyimde 16 dolar. Savunma ve havacılık sektöründe 50 dolar. Turquality alan firmaların ihracat birim fiyatı Türkiye ortalamasının 10 katından fazla. Savunma ithalatını yüzde 60 oranında azaltan Türkiye, kısa ve orta vadede ihracat odaklı çalışmalarla önemli bir noktaya ulaşacak. Biz de bu vizyonla Kuzey Marmara Sanayi ve Teknoloji Vadisi'ni devreye alıyoruz” diye konuştu.

Yatırım yapmaya ihtiyacımız var

Türkiye’nin sanayi, istihdam ve ihracat için yatırım yapması gerektiğini beliren Kuzey Marmara Sanayi ve Teknoloji Vadisi Oluşumu Yönetim Kurulu Üyesi ve Fuzul Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Zeki Akbal da yatırım için kuruluş olarak Türkiye için ihtiyaç olan sanayi yatırımlarını sürdüreceklerini söyledi.

“Yatırım işi aslında bize düşüyor. Dolayısıyla projeler geliştirip insanların ihtiyaçlarını görmek istedik” diyen Zeki Akbal, Kuzey Marmara Sanayi ve Teknoloji Vadisi’ne yönelik iş dünyasından ciddi talepler aldıklarını, ortamın yatırıma elverişli olduğunu, dolayısıyla bundan sonra sanayi yatırımlarında daha büyük projeler geliştirmek istediklerini belirtti.

Vadi’nin lokasyon olarak ulaşım noktalarına yakınlığı ve ulaşım asklar üzerinde olmasının yatırımcıyı cezbettiğine vurgu yapan Akbal, sene sonuna kadar projede sürecin başlayacağını, ayrıca projeye destek veren İTO Başkanı Şekib Avdagiç’e teşekkür ettiklerini bildirdi.

Kuzey Marmara Sanayi ve Teknoloji Vadisi Oluşumu Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Kisbu de bir sanayici olarak sanayi bölgelerinde yaşadığı sıkıntıların tekrarlanmayacağı, modernizasyonu ve enerji verimliliği yüksek, çevre dostu bir sanayi bölgesi yapmak için bu işe giriştiklerine vurgu yaparak, “2023 Türkiye hedeflerine yakışır bir proje devreye alıyoruz” ifadelerini kullandı.

ABONE OL