YERLİ UYGULAMAYLA KÜRESEL PAZARA AÇILMAYI HEDEFLİYORLAR
Türkiye'den bir grup yenilikçi girişimci, yapay zeka destekli algoritmalarıyla geliştirdikleri üç boyutlu gezilebilir ev tasarım uygulamasıyla uluslararası pazara açılmayı hedefliyor.

Boğaziçi Üniversitesi Makine Mühendisliği mezunu Barış Bal ve ortağı Arda Kaya, iç mimari dekorasyon alanında karşılaştıkları ihtiyaçları çözmek amacıyla 3 yıl önce başladıkları projeyle, kısa sürede dikkat çekici bir başarıya imza attı.
Bal ve Kaya, yeni taşındıkları evde yüksek maliyetler nedeniyle mimari dekorasyon hizmetlerine ulaşmakta zorluk çekince, bu alanda otomatik ve kullanımı kolay bir yazılım geliştirme fikriyle yola çıktı. Yapay zeka algoritmaları kullanılarak hayata geçirilen “tam otomatik iç mimari tasarım uygulaması” sayesinde, kullanıcılara elle çizilmiş kat planları üzerinden iç mimari planlarını saniyeler içinde sunan üç boyutlu ve gezilebilir ev modelleri oluşturuluyor.
Barış Bal, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bu yerli ve milli teknoloji üzerinde 6 kişilik bir ekiple yaklaşık 3 yıldır çalıştıklarını belirtti. Tasarladıkları algoritmanın, sadece görsel üreten modellerden farklı olarak, gerçek yaşam alanlarının iç mimari ihtiyaçlarını tam otomatik olarak karşılayan özgün bir sistem olduğunu söyledi. “Kat planını alıp, kullanıcı tercihleri doğrultusunda satın alınabilir ürünlerle döşeyerek üç boyutlu ve interaktif bir tasarım sunuyoruz. Üstelik bu süreç tamamen yapay zeka otomasyonuyla gerçekleşiyor, insan müdahalesine gerek kalmıyor,” diye ekledi.
YURT DIŞINA AÇILIM İÇİN HAZIRLIKLAR TAMAMLANDI
Türkiye’de başarılı bir şekilde kullanılmaya başlayan uygulamanın uluslararası pazara açılması için de hazırlıkların sürdüğünü ifade eden Bal, önümüzdeki aydan itibaren ABD ve İngiltere pazarında satışa başlamayı planladıklarını açıkladı. ABD ve İngiltere’nin iç mimari ve ev perakendesi alanında gelişmiş pazarlar olduğuna dikkat çeken Bal, “Bu pazarlara açılarak Türk mühendisliğinin ürününü dünyaya sunmak istiyoruz” dedi.
Geliştirilen uygulamanın ABD Patent Ofisi’nde de tescillendiğini belirten Bal, “Ürünümüz şu an kullanılabilir durumda ancak geliştirme çalışmalarımız devam ediyor. Amacımız bu alandaki lider konumumuzu sürdürülebilir şekilde büyütmek” diye konuştu.
Bal ve ekibi, Türkiye’de dört farklı firma ile iş birliği yaparak uygulamanın çeşitli mağaza ve online satış kanallarında kullanılmasını sağladı. Türkiye İş Bankası’nın 100. Yıl Girişim Sermayesi Fonu’ndan aldıkları yatırımla güçlenen proje, aynı zamanda TÜBİTAK tarafından da değerlendirme aşamasında.
“İ
ç mimariyi demokratikleştirmek” vizyonuyla yola çıktıklarını vurgulayan Barış Bal, “Bu teknoloji sayesinde iç mimari hizmeti, toplumun sadece küçük bir kesiminin erişebildiği ayrıcalıklı bir alan olmaktan çıkıyor. Herkes kendi yaşam alanını kendi tarzına göre tasarlayabilir hale geliyor” ifadelerini kullandı.
Uygulama, kullanıcıdan alınan daire kat planını analiz ederek, alanların fonksiyonlarına göre eşya ve dekorasyon yerleşimini otomatik olarak yapıyor. Kullanıcılar, saniyeler içinde iç mimarın elinden çıkmış gibi profesyonel tasarım sonuçlarını üç boyutlu ve interaktif bir şekilde görebiliyor.
Barış Bal, “Amacımız, yaşam alanlarını kullanıcıların tamamen kendi zevkine ve ihtiyaçlarına uygun hale getirmelerini sağlamak” dedi.