Türkiye’de 2.063.700 TL’den başlayan fiyatlarla satışta
olan Mercedes-Benz Sprinter Panelvan FL’in yanı sıra Sprinter Minibüs FL de 2.749.300
TL’den başlayacak fiyatlarla Haziran’dan itibaren satışa sunulacak.
Segmentinin pazar lideri yeni Mercedes-Benz Sprinter esnek kullanım olanakları
Mercedes-Benz Sprinter, Avrupa'da, 5,5 tona kadar izin verilen toplam ağırlığa sahip büyük
hafif ticari segmentinde pazar lideri olarak özellikle müşteri ve endüstriye özgü ihtiyaçlara
uyum sağlama yeteneğiyle öne çıkıyor.
Panelvan, temel formunda platform aracı, şasi ve minibüs olarak sunuluyor. Ayrıca üç gövde
uzunluğu, arkadan veya dört tekerlekten çekiş, klasik sürücü kabini veya çift kabin, değişken
tonajlar ve yükleme alanı yüksekliklerinin yanında karavan gibi özel gövdeler için güç aracı
olarak da kullanılarak hedeflenen tüm sektörlere özel çözüm sağlıyor. Satılan ticari
Sprinterların yüzde 75'ten fazlası, sektöre özgü araçlara dönüştürülüyor. Büyük Hafif Ticari
Araçlar'ın kullanım alanı, kurye, posta ve paket taşımadan yolcu taşımacılığına, otobüslere,
soğutmalı vanlardan ambulanslara, inşaat alanında kullanımdan karavanlara kadar uzanıyor.
Yeni Sprinter, panelvanın yanı sıra Türkiye'de Türk mühendisliğiyle minibüs haline çevrilerek
Türk tüketicileriyle buluşuyor. Almanya’da sertifikalandırıldıktan sonra pazara çıkan, 4,1 ve 5
ton olarak 2 ağırlık varyantında sunulan Mercedes-Benz Sprinter Minibüs, son verilere göre
segmentinde pazar lideri. Ayrıca orta/uzun/ekstra uzun olarak 3 farklı uzunlukla 10+1 ile
22+1 arasında değişen 13 farklı koltuk konfigürasyonu sunan yeni Sprinter, minibüslerinin
hepsini PRO line paket kapsamı ile donatıyor. Tüm araçlarda standart olarak sunulan GSRII
güvenlik regülasyonu kapsamındaki özellikler dışında sektörden farklı olarak MBUX multimedya sistemi, TEMPMATIC yarı otomatik klima, yağmur sensörü ve konfor tipi tavan
kontrol sistemine de sahip.
Daha güçlü MBUX multimedya sistemi ile yeni konfor fonksiyonları
Yeni Sprinter sunduğu yüksek kullanım esnekliği yanında güvenlik, konfor ve dijital ağa
bağlanmada da önemli bir gelişme ile tüketicilerle buluşuyor. MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı
Deneyimi) multimedya sistemi standart olarak sunulurken, sahip olduğu 10,25 inçlik
dokunmatik ekran ve renkli ekranlı gösterge paneli yeni çok fonksiyonlu direksiyon
simidindeki dokunmatik kontrol panelleri aracılığıyla sezgisel bir şekilde kullanılabiliyor.
Yüksek teknolojiye sahip direksiyon simidi, bir akıllı telefon gibi kapasitif sensörlere sahip. Bu
da direksiyon simidinin, tutulup tutulmadığını algılamasına (eller serbest algılama) olanak
tanıyor. Başka bir pratik konfor özelliği de isteğe bağlı olarak akıllı telefonlar için depolama
alanının ve kablosuz şarjın bulunması.
Yeni Mercedes-Benz Sprinter’da konuşma tabanlı ses asistanı da daha akıllı hale geliyor. Artık
belirli eylemler "Hey Mercedes" aktivasyon terimi olmadan da kullanılabiliyor. Ses asistanı,
isteğe bağlı konforlu tavan kontrol panelindeki mikrofonları kullanarak hangi ön koltuktan
konuşulduğunu algılıyor ve örneğin koltuk ısıtmasının kimin tarafından etkinleştirilmek
istendiğini biliyor. "Hey Mercedes", araç fonksiyonlarını açıklıyor ve örneğin Bluetooth
arayüzü aracılığıyla akıllı telefonunuzu bağlamaya da destek sağlıyor. Özellikle pratik bir
başka MBUX işlevi de aracın arkasındaki alanın gösterilmesi. Sistem, arka görüş kamerasını
kullanarak arka kapıların açılabileceği alanı merkezi ekranda gösteriyor. Mesafe
programlanabiliyor ve bu sayede yükün boyutuna göre ayarlanabiliyor. Bu, yük yüklerken ve
boşaltırken konforu artırıyor. Sürücüler, dışarı çıkmadan yeterli alan olup olmadığını
görebiliyor ve arka kapılar açıldığında, kamera görüntüsü aynı zamanda merkezi ekrana
aktarılıyor.
Geniş sürüş portföyü
Yeni Sprinter'ın güvenilir 2,0 litrelik dizel motoru (OM 654), model ve sürüş şekline göre 110
kW, 125 kW ve 140 kW olarak üç farklı güç seviyesinde sunuluyor. 140 kW motorlu tüm
modellerde dört tekerlekten çekiş mevcut. Konforlu 9G-TRONIC otomatik şanzıman veya altı
ileri manuel şanzıman güç aktarımını sağlıyor.
Başlangıç ve dönüş esnasında çarpışmaları önlemek için tasarlanan yeni sürücü
destek sistemleri
Yeni Sprinter'da bulunan ek güvenlik ve yardım sistemlerinin çoğu standart ekipman olarak
sunuluyor. Örneğin, standart Aktif Fren Yardımı artık çapraz trafik fonksiyonunu içeriyor. Bu,
dikey olarak kesişen araçlara 60 km/s hızla uyarı verebiliyor ve gerektiğinde acil frenleme
yapabiliyor. Ayrıca, dönüş yaparken diğer bir araçla çarpışma riski olduğunda, 40 km/s hızla
dönerken fren desteği sağlayabiliyor. Başka bir yeni özellik de örneğin yanlış yönde giden
araçlar gibi karşıdan gelen araçların yaklaşması durumunda, 70 km/s hızla acil fren
yapabilmesi.