Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv
tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën, B segmentindeki başarılı modeli yeni C3’ü Türkiye’de satışa sunmaya hazırlanıyor. Karakteristik görünümü,
sınıfının üzerinde boyutları ve markaya has yüksek konfor özellikleriyle 4’üncü
nesil C3, eylül ayında Türkiye’de satışa sunulacak. İlk aşamada elektrikli
versiyonuyla yollara çıkacak olan yeni Citroën C3, önümüzdeki yılının ilk
aylarında hibrit versiyonuyla da satışa sunulacak.
Yeni platform ile herkes için ulaşılabilir elektrikli modeller
İlk jenerasyonuyla 2002 yılından bu yana yollarda boy gösteren Citroën C3,
4’üncü neslinde ë-C3 ismiyle ilk kez yüzde 100 elektrikli olarak tasarlandı. 2002
yılından bu yana ulaştığı 5,6 milyon adedin üzerindeki satış performansıyla
markanın da en popüler modeli olan Citroën C3, markanın Avrupa’daki satış
hacminin yüzde 29’unu temsil ediyor. Citroën için yepyeni bir dönemi işaret
eden yeni ë-C3, Sıfır emisyonlu mobilitenin keyfini ulaşılabilir fiyata yaşamak
isteyen kullanıcılar için Avrupa’da üretilen tamamen elektrikli B-Hatchback
model olarak dikkat çekiyor. Elektrikli mobiliteyi herkes için erişilebilir hale
getirmek üzere cesur bir hamle yapan Citroën, bir ilki daha gerçekleştirerek
Avrupa’da yeni Citroën ë-C3’ü, tamamen elektrikli bir güç-aktarma sistemi
barındıracak bir platformla geliştirdi. Otomobilin temelini, son derece kapsamlı,
küresel Stellantis “Akıllı Otomobil Platformu”nun bir versiyonu oluşturuyor. Bu
da yeni ë-C3’ün herkes için ulaşılabilir hale gelmesine imkân sağlayacak.
Yeni Citroën C3’ün markanın amiral gemilerinden biri olduğunu söyleyen
Citroën Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, “Yeni ë-C3, elektrikli C4 ve
elektrikli C4 X’ten sonra elektrikli araç ürün gamımızdaki 3’üncü model olacak.
Yeni aracımızla birlikte elektrikli araçların toplam satışlarımız içindeki payını
yüzde 15 seviyesine çıkarmayı hedefliyoruz. Önümüzdeki yıl ise hedefimiz bu
oranı yüzde 20’lere yükseltmek” dedi. Yeni C3’ü eylül ayında tüketicilerle
buluşturacaklarını vurgulayan Selen Alkım, şöyle devam etti: “Biz Türkiye
lansmanımızı ilk etapta sadece elektrikli güç ünitesine sahip versiyonla
gerçekleştireceğiz. Başlangıç seviyesinden itibaren sunduğu güvenlik
ekipmanları, teknolojik donanımları, çarpıcı tasarımı ve segmentinin en konforlu
aracı olma iddiası ile rakiplerinden ayrışıyor. Eylül ayında sadece elektrikli
modeli ile yollarda olacak Citroën ë-C3’ün sunmayı planladığımız fiyat seviyesi
ile de ne kadar iddialı bir model olduğunu gözler önüne sereceğini
düşünüyorum. Önümüzdeki senenin başında ise hibrit versiyonunu da
tüketicilerimizle buluşturacağız. Böylece yeni modelimizin lansmanı ocak ayında
hem hibrit hem de elektrikli motor seçeneklerinin bir arada satışa sunulmasıyla
tamamlanacak.”
Tasarım baştan aşağı yenilendi!
Avrupa’daki 4’üncü nesil Citroën C3 ailesi, Citroën’in cesur yeni marka tasarımını
temsil eden, iddialı bir görünümle baştan aşağı yeniden tasarlandı. İlk kez 2022
Citroën Oli konseptinde ön gösterimi yapılan yeni tasarımda, dikey ve yatay
unsurlar, teknik bir tarzla kontrast oluşturuyor. Daha uzun ve daha dikey ön
cephe, merkezi olarak konumlandırılan ve parlak siyah yatay ızgara ile
tamamlanan, çift şeritli yeni marka logosuna ev sahipliği yapıyor. İlk kez Citroën
Oli konsept aracında görülen yeni, özgün ön ve arka aydınlatma tasarımı da önemli unsurlar arasında. Neredeyse bıçak gibi görünen bir dikey ve iki yatay
lensten oluşan, benzersiz üç seviyeli aydınlatma imzasına sahip. Kısa, yüksek ve
yatay motor kaputu, teknik olarak şekillendirilen yüzeylere sahip. Bu, dikey ön
profille ışığı ve kontrastı yakalayarak büyük ve daha dik ön camı besliyor ve
araca daha fazla hacim ve güvenlik hissi sağlıyor.
Aracın profilinde, teknik ve alttan kesik çizgiler, kemer hattı boyunca yeni imza
aydınlatma kümelerine ve kapı panellerindeki ince kıvrımlara doğru akıyor.
Bunların tümü ışığı yakalıyor ve görsel çekiciliği arttırıyor. İmza niteliğindeki
kimlik, bagaj kapağının alt kısmındaki teknik çizgilerle arka tarafta da devam
ediyor. Yukarıda, ön cephede kullanılan şeritteki deseni içeren ve büyük,
merkezi yeni oval Citroën logosunun yanlarını dolduran yatay, parlak siyah
dekoratif bir şerit yer alıyor. Yeni imzalı arka aydınlatmalar aracın köşelerine
doğru uzanıyor ve ön farları yansıtan iki yatay ve bir dikey mercekten oluşuyor.
Bagaj kapağın altında, aerodinamiğe yardımcı olmak ve otomobilin iddialı
duruşunu daha da güçlendirmek üzere, köşeleri kaplayan gösterişli bir tampon
yer alıyor. 17 inçlik elmas kesim alaşım jantlar güçlü duruşu destekliyor.
Otomobil, 4,01 m uzunluğu ve 1,76 m genişliği ile kompakt bir ayak izine sahip.
Arka diz mesafesi rakiplerinden en az 20 mm daha fazla!
Yeni ë-C3’ün geniş iç mekânı, bir evin oturma odasına benzer bir ortam
sağlamak üzere yalın ama zarif yüzeylerle şekillendirildi. Yeni ë-C3’ün yeni
desenli Citroën Advanced Comfort® Koltukları, özel olarak tasarlandı. İlk
temasta konforlu ve yumuşak bir his sağlamak ve mesafe ne olursa olsun
destekleyici bir sürüş sunmak üzere ilave köpük kullanıldı. Gelişmiş konfor
seviyesi, 1,57 m yükseklikte ön koltukta daha kontrollü ve güven veren, yüksek
ve yola hâkim bir sürüş pozisyonu için 30 mm daha fazla baş mesafesi sağlayan
tamamen yeni tasarımla devam ediyor. Bu sayede yolcuların her biri daha fazla
görüş açısının keyfini sürüyor. Bu da daha ferah ve konforlu bir iç mekân hissi
oluşturuyor. Aslında yeni ë-C3, sadece 19 mm daha uzun ve 6 mm daha geniş.
Buna rağmen neredeyse her boyutta önceki modele göre daha geniş iç mekâna
sahip. Arka yolcu dirsek mesafesi 19 mm, ön ise 21 mm ile pazar ortalamasının
üstünde yer alıyor. Ayrıca arka koltuk diz mesafesi de ortalamanın en az 20 mm
üzerinde olup, sınıfının en iyi değerini sunuyor.
Yeni ë-C3’te geniş bir bagaj hacmi de sunuluyor. Daha uzun iç mekân; kapı
panelleri, orta konsol ve orta kol dayamanın altında kullanışlı ve akıllı saklama
alanları ve ayrıca orta konsolda kablosuz telefon şarj sistemi de yer alıyor.
Konforlu 60/40 oranında yatan arka koltuk sırtlıkları ve arka çamurluklar
arasındaki 1015 mm’lik genişlik ile daha büyük nesneleri taşıma kolaylığı da
sağlıyor. Standart konumda 310 litre sunulan geniş bagaj hacmi, günlük hayatın
gereksinimlerini fazlasıyla karşılıyor. 1,57 metre yüksekliğiyle (Tavan barları
hariç) yeni ë-C3, önceki modelden daha yüksek bir yapıda. Bu sayede şehir içi
ve şehir dışı yolculuklarda, tümsekler, kaldırımlar ve çukurlarda daha güvenli bir
sürüş sağlamak üzere, SUV tarzı yerden yükseklikten faydalanıyor. Önceki
modeldeki 135 mm’lik yerden yükseklik, yeni ë-C3’de 163 mm olarak ayarlandı.
26 dakikada yüzde 80’e kadar şarj olabiliyor!
Stellantis’te bir ilk olarak, yeni Citroën ë-C3, BEV’e özel “Akıllı Otomobil
Platform”uyla, şehiriçi kullanımda 440 km, karma kullanımda ise 324 km’ye
kadar WLTP sürüş menzili sağlamak için 44 kWsa LFP (Lityum Ferro Fosfat)
bataryayı kullanıma sunuyor. 100kW DC hızlı şarj özelliği ile 26 dakikada yüzde
20’den yüzde 80’e şarj olanağı da sağlıyor. Standart AC şarj 7 kW ile yüzde
20’den yüzde 80’e yaklaşık 4 saat 10 dakikada şarj performansı sunuyor. 11 kW
seçeneği ise 2 saat 50 dakika sürüyor. Ev ya da iş yerinde bir Wallbox ve ayrıca
dışarıda halka açık şarj istasyonlarında düzenli olarak şarj etmek için ideal olan
standart Mod 3 kablo ile hem ev hem de halka açık AC şarj noktalarına erişim
kolaylığı sağlıyor. Kablo, tek fazlı 7,4 kW veya üç fazlı 11 kW duvar kutusuyla
şarjı destekliyor. Yeni ë-C3, 83 kW (113 HP) elektromotor ve tam otomatik
şanzımanı ile 0-100 km/s hızlanmasını yaklaşık 11 saniyede tamamlayabiliyor ve
yaklaşık 135 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. Özellikle kent içi ve banliyö
ortamlarında günlük sürüş ya da trafikte akıcı bir sürüş için gereken performansı
bu sayede sağlıyor ve verimliliğe odaklanıyor.
48V hibrit teknolojisiyle donatıldı!
Yeni C3 çok yönlü olacak şekilde ilk kez bir hibrit güç aktarma sistemiyle de
sunulacak. Böylece yeni C3, 48V hibrit teknolojisiyle elektrikliye geçişi daha
erişilebilir hale getiriyor. Kompakt, hafif ve ulaşılabilir olan bu çözüm, çok yönlü
şehir otomobili için uygun olup şehir yolculuklarının yüzde 50'ye kadarının
elektrikli modda yapılmasına olanak tanıyor. Hibrit sistem, benzin ve elektriğin
avantajlarını iki motorla birleştiriyor. Bu motorlar sürücünün müdahalesi
olmadan otomatik olarak birlikte veya ayrı ayrı çalışıyor. 48V hibrit teknolojisi;
belirli sürüş aşamalarında şarj olan 48V lityum-iyon batarya, yeni hibrit sistemde
kullanılmak üzere tasarlanan yeni nesil 100 hp (75 kW) gücündeki 3 silindirli
benzinli motor ve 21 kW bir ë-Motor isimli elektromotorun entegre edildiği yeni
elektrikli ë-DCS6 çift kavramalı şanzımandan oluşuyor.
Yakıt tüketimini ve emisyonları azaltırken daha fazla sürüş keyfi sunan “Hibrit
100” kodlu versiyon, 205 Nm (elektromotor 55 Nm) tork ile üstün sürüş keyfi ve
çok yönlülük sunarken, emisyonları ve yakıt tüketimini eşdeğer benzinli
versiyona kıyasla yaklaşık yüzde 10 oranında azaltıyor. WLTP ortalama
döngüsünde ise bu versiyon 117g CO2/km olarak onaylanmış durumda. Güç
gereksiniminin olduğu anlık hızlanmalarda, elektromotor 9 kW (yaklaşık 12 HP)
ek güç sağlarken daha canlı ve dinamik bir kalkış sağlıyor ve her zaman akıcı ve
konforlu bir sürüş sunuyor.
Eksiksiz donanım listesiyle her şey elinizin altında!
Tamamen elektrikli ë-C3’ün tasarım ve mühendislik ekipleri için sınıfının en iyi
konfor ve rahatlık seviyesini sunmak en önemli önceliklerinden biri oldu.
Avrupa’da tasarlanan ve üretilen yeni ë-C3, tüm müşteri ihtiyaçlarını karşılamak
üzere, zengin bir donanım seviyesi ve akıllı çözümlerle donatıldı. İç tasarım için
yeni standartlar belirlemek en önemli hedeflerden biriydi. Yeni ë-C3, yenilikçi,
rahat ve donanımlı iç mekân mimarisi, “C-Zen Lounge” ile tasarlandı. Bu
yenilikçi kokpit mimarisi, geleneksel ön konsolu yeniden şekillendiriyor ve üst düzey konfor sağlıyor. C-Zen Lounge, geniş ön cam, iki yanda Citroën’in imzası
niteliğindeki dikey havalandırma kanalları ve grafik öğelerle yatay bir ön konsol
mimarisi oluşturuyor. Böylece sürücü ve ön yolcu, geniş bir kemerden
bakıyormuşçasına açık ve düzenli bir ön görüş açısına sahip oluyor. Ön konsol,
üstte teknik unsurlar ve altta kumaş kaplı rahat bir “Kanepe Tasarım Tarzı”
olmak üzere iki bölüme ayrılmış durumda. Aşağıdaki kumaş kaplı ve yumuşak
kıvrımlı yatay “Kanepe Tasarım Tarzı” bölüm, konfor ve rahatlık hissini
güçlendirirken, kokpite sıcaklık ve kendine has görsel bir karakter katıyor.
Geleneksel gösterge panelinin olmaması, daha ferah bir ön konsol tasarımı
oluşturuyor. Yeni, tamamen elektrikli ë-C3, araç bilgilerini ön konsolun üst kısmı
ile ön camın alt kısmı arasındaki parlak siyah bölüme yansıtan yeni Citroën
Head-Up Display’i ilk kez kullanıyor. Bu akıllı çözüm, geleneksel Head-Up Display
ve gösterge paneli örneğinde olduğu gibi, bilgilerin iki kere gösterilmesini
önlüyor ve sürücüye ihtiyaç duyduğu tüm önemli bilgileri, gözlerini yoldan
ayırmadan kolayca sağlıyor. Yeni kompakt, çok işlevli direksiyon, daha küçük ve
kullanımı daha kolay. Ayrıca Citroën Head-Up Display çalışırken bilgilerin rahat
görünmesi için derinlik ve yükseklik ayarı da yapılabiliyor. Ön konsolun
ortasında, hafifçe sürücüye dönük 10,25 inçlik renkli bir bilgi-eğlence ekranı yer
alıyor. Özel bir uygulamaya sahip “My Citroen Play” ile “Akıllı Telefon Kiti”
sayesinde kullanıcı, kendi cihazı üzerinden müzik, radyo, çağrı ve navigasyon
işlevlerine erişebiliyor.