Tatil geldi. İki kişiden biri yaşadığı yerden daha ucuz ülkelerde tatil yapmak istiyor. Küresel çapta
hissedilen enflasyon, yaz tatili planlarına da yansıdı. Seyahat Beklentileri 2024 raporu, 2 kişiden birinin
yaşadığından daha ucuz ülkelerde tatil yapmak istediğini ortaya koydu.
Yaz sezonunun başlamasıyla Türkiye’nin turizm bölgelerinde de hareketlilik görülmeye başlandı.
Öte
yandan küresel enflasyon, dünya çapında, farklı ülkelere seyahat etmek isteyen turistlerin tatil
planlarını ve seyahat tercihlerini etkiledi. Küresel çapta 27 bin katılımcıyla gerçekleştirilen Seyahat
Beklentileri 2024 araştırması, 2 kişiden birinin (%52), yaşadıkları ülkelerden daha ucuz ülkelerde,
yaşama maliyetlerinin düşük olduğu destinasyonlarda tatil yapmak istediğini ortaya çıkardı.
Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan turizm odaklı premium ajans IQUEEM’in Kurucusu Berkun
Meral, “2024'ün en önemli gündemlerinden biri olan yaşama maliyeti artışları, kur farkı veya diğer
sebeplerle yaşamanın daha ucuz olduğu ülkeleri ve iyi deneyimleri hesaplı fiyatlarla sunan tesisleri ön
plana çıkarıyor. Bu arayışı değerlendirmek isteyen turizmciler için önemli fırsatlar var” dedi.
5 kişiden üçü seyahat planını kısıtladı
33 ülkeden 27 binden fazla turistin katıldığı araştırmada, katılımcıların %62’si artan yaşam
maliyetlerinin seyahat planlamalarını etkilediğini söyledi. Enflasyonun 2023 ve 2024’te küresel bir
sorun olduğuna dikkat çeken Berkun Meral, “Enflasyon, son tüketicinin geleceği planlarken daha
temkinli davranmasını ve keyfi taleplerinden ödün vermesini beraberinde getirdi. Yine de yaz tatilleri,
özellikle masa başı çalışan kesim için önemli kaçış noktaları olmayı sürdürüyor. Doğru iletişim kanalı
bulunduğunda, tatilde masraftan kaçınmayan tüketicilere erişmek ve yaşam maliyetlerinin turizm
gelirlerine etkisini en aza indirmek mümkün. Bu etkileşimi kurmanın yolu ise online görünürlükten ve
turizm sektörü için dijital pazarlamadan geçiyor” diye konuştu.
Avrupa’daki lüks oteller %70 daha pahalı
Enflasyonun ve artan yaşam maliyetlerinin etkisinin lüks turizmde dahi hissedildiğine dikkat çeken
Berkun Meral, “Seyahat şirketi Virtuoso'ya göre Avrupa’daki lüks otel fiyatları bu yıl zirve seviyelere
ulaştı. Ortalama geceleme fiyatları 2019’a kıyasla %70 arttı. Rezervasyonların yoğunlaştığı temmuz
ayında ise bu artışlar %85’leri bulabiliyor. Buna rağmen dünyanın dört bir yanında lüks seyahate önem
veren ve seyahat deneyiminden ödün vermeyen bir kitle de var. Türkiye, Avrupa’daki fiyat artışlarının
2019’a kıyasla %70’i bulduğu bu ortamda euro veya dolar harcayan, aynı zamanda tatil tercihini
yaşama maliyetlerinin daha düşük olduğu ülkelerden yapmak isteyen turistler için ideal
destinasyonlardan birine dönüşüyor. 15 yıldır Türkiye’nin en büyük ve küresel çapta tanınan
otellerinin dijital pazarlama süreçlerine katkıda bulunan ve premium deneyimleri dijitalde de
premium içeriklerle yansıtan IQUEEM olarak biz de tam olarak bu noktada devreye giriyoruz” dedi.
2 kişiden biri deneyim odaklı teklifleri kabul ediyor
Yaşam maliyetleri tatil planlarında bütçe kesintilerini beraberinde getirse de 2 tüketiciden birinin
konaklama veya seyahat deneyimlerini genel anlamda iyileştiren teklifleri reddetmediğine dikkat
çeken IQUEEM Kurucusu Berkun Meral, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı:
“Bu trend de doğruluyor ki doğru teklifler, doğru kelime ve deneyimlerle, doğru zamanlarda
kullanıcının karşısına çıktığında, satışa dönüşmesi fazlasıyla olası. Kaliteli hizmet, gerçek ve premium
deneyimler, küresel çapta turistlerin tatil tercihlerini ve destinasyon seçimlerini etkileyen başlıca
öğelerden biri. Dijital pazarlamanın hem analitik boyutunda hem de kreatif boyutunda 15 yılı aşkın
deneyimiyle öne çıkan IQUEEM, kullanıcıların otellere ilk temas noktası olan Google, VK, Yandex gibi
platformların Türkiye'deki turizm odaklı yakın partnerlerinden biri olarak doğru bütçe kullanımı, doğru
içerik ve doğru hedeflemeyle online dönüşüm oranlarını %225 artırdığımız global başarı hikayelerimiz
var. Google, mail.ru ve myTarget başta olmak üzere tüm platformlarda global başarı hikayesi
yayımlayan turizm odaklı tek ajansız. IQUEEM olarak sunduğumuz hizmetlerle, yaz sezonu
performansı hakkında endişe duyan otel sahiplerinin kaygılarını ortadan kaldırmak için hızlı, yenilikçi
ve akıllı çözümler sunuyoruz.”