YAPAY ZEKâ TRENİNİ KAÇIRAN KOBİ'LER REKABET DIŞI KALABİLİR
Sadece büyük şirketlerin değil, küçük ve orta ölçekli işletmelerin de rekabet avantajı elde edebileceği güçlü bir araç haline gelen yapay zekâ, özellikle hızla değişen iş dünyasında KOBİ'lerin ayakta kalabilmesi ve büyüyebilmesi için yapay zekâ teknolojilerini kullanması büyük önem taşıyor. Dijital dünyada güçlü bir varlık oluşturmak isteyen KOBİ'lerin yapay zekâ teknolojilerinden kullanması artık bir zorunluluk haline geldiğini söyleyen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, KOBİ'lerin yapay zekaya nereden başlamalı ve nasıl bir yol izlemesi gerektiğini anlattı. Öncelikle işe dijital varlıkların takip edilmesi ve yönetilmesi ile başlanmasının gerektiğini söyleyen Kaplan, yapay zekâ destekli pazarlama çalışmalarının hem zaman hem de maliyet tasarrufu sağladığına dikkat çekti.

İş süreçlerini optimize etmenin yanı sıra pazarlama stratejilerini daha etkili ve verimli hale getiren yapay zekâ, rekabetin her geçen gün arttığı pazarlarda KOBİ’lerin müşteri kitlesiyle daha güçlü ve kişiye özel etkileşimler kurmasına olanak tanıyor.
Yapay zekanın KOBİ’lerin pazarlama stratejilerini daha verimli ve etkili hale getirdiğini söyleyen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, KOBİ’lerin yapay zekayı kullanmaya nereden ve nasıl kullanması gerektiğini şu şekilde anlattı:
Dijital Varlıklarınız İçin En Az Bir Kişiyi Görevlendirin
KOBİ'lerin dijital varlıklarının yönetimi konusunda yapay zekadan etkin şekilde yararlanabilmesi için, ekiplerinde teknolojiye ilgili, araştırmacı ve yetenekli bir uzmana yer vermeleri kritik önem taşıyor. Patron ya da yönetici olarak bu alanda bireysel ilerleme kaydetmek zor olabilir; çünkü asıl uzmanlık alanınıza odaklanmanız gerekir. Bu nedenle, yapay zekâ teknolojilerini takip eden, güncel gelişmeleri ve uygulamaları keşfeden bir profesyonelin bulunması büyük bir avantaj sağlar. Bu kişi, sosyal medya hesapları, web sitesi, mobil uygulamalar gibi tüm dijital varlıklar için yapay zekâ destekli içerik üretimi süreçlerini başlatmalı ve yönetmelidir.
İçerik Üretiminizi Hızlandırın
Yapay zekâ araçları sayesinde içerik üretim süreçlerinizi hem hızlandırabilir hem de otomatik hale getirebilirsiniz. Örneğin, çiçekçilik sektöründe faaliyet gösteriyorsanız ve çiçeklerin sağlık açısından faydalarını anlatan içerikler üretmek istiyorsanız, bu süreci yapay zekaya bırakabilirsiniz. Yapay zekâ; sektörünüzle ilgili içerikler yazar, bu içerikleri blog sitelerinde otomatik olarak yayınlar ve hem arama motorlarında hem de sosyal medyada yayılmasını sağlar. Böylece normalde 5-6 kişilik bir ekibin gerçekleştirdiği çalışmaları çok daha kısa sürede tamamlayabilirsiniz. Benzer şekilde, eğer nano teknolojiyle üretilmiş özel bir kumaşınız varsa ve bu kumaşın ismini duyurmak istiyorsanız, yine yapay zekadan yararlanabilirsiniz. Marka ismi vermeden, bilgilendirici ve doğal içeriklerle kullanıcıya önce organik bir şekilde ulaşabilir, ardından markanızı bu içeriklere entegre ederek farkındalığı artırabilirsiniz.
Etkili Görseller ve Videolar İçin Destek Alın
Markanızın algısını güçlendirmek için, görsel içerik üretimi yapan ve yapay zeka araçlarını kullanan uzmanlardan destek alabilirsiniz. Görsel yapay zeka teknolojileriyle markanızın logosu, maskotu, vermek istediğiniz mesaj ve duruşunuzu yansıtan ilgi çekici tasarımlar oluşturabilirsiniz. Bu sayede, markanızın zihinsel algısını hedef kitlenizin hafızasında daha güçlü bir şekilde konumlandırabilirsiniz. Ayrıca özel günlere yönelik yaratıcı içerikler üretmek için de yapay zekadan yararlanabilirsiniz. Örneğin, Anneler Günü gibi özel günler için birçok marka tarafından çalışma yapılsa da sizin oluşturacağınız yapay zekâ destekli özgün çalışmalar fark yaratacak ve daha fazla dikkat çekecektir. Bu yüzden önümüzdeki dönemde özel günleri baz alarak, yapay zekâ kullanımıyla yaratıcı içerikler geliştirebilirsiniz.
Reklamları Optimize Ederken Mutlaka Kullanın
Yapay zekâ destekli reklam yönetimi sayesinde, reklamlarınızı çok daha optimize edilmiş şekilde yayınlayabilir, maliyetlerinizi düşürürken performansınızı önemli ölçüde artırabilirsiniz. Yapay zekâ, hedef kitle analizinden içerik optimizasyonuna, doğru zamanlama ve bütçe yönetiminden dönüşüm oranlarının artırılmasına kadar pek çok aşamada devreye girer. Özellikle büyük veri analizi ve makine öğrenimi teknikleri sayesinde, reklamlarınızın en doğru kişilere, en uygun zamanda ve en etkili içerikle ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
Hedef Kitleniz İle İletişiminizi Güçlendirin
Web sitenize gelen kullanıcılara otomatik e-posta göndererek hedef kitleniz ile etkili bir iletişim kurun. Bu süreci otomatize ederek, birden fazla pazarlama uzmanı çalıştırmak yerine yapay zekânın gücünden yararlanabilirsiniz. Pazarlama otomasyonu sayesinde; e-posta, SMS ve WhatsApp gibi iletişim kanallarını kullanarak hedef kitleniz ile doğrudan temas kurabilir, ilişkilerinizi güçlendirebilirsiniz.
Yapay Zekâ Araçlarıyla Globale Açılın
Web sitenizin farklı dillerde yayınlayın. Hazırladığınız içeriklerin, görsellerin ve videoların farklı dillerde seslendirmesini sağlayarak o ülkenin adeta bir seslendirmecesi gibi sese dayalı pazarlama yapın. Böylece o ülkedeki varlığınızı doyurmuş olacaksınız. Yani belli pazarlar seçip yurtdışı bazında ihracata adım atmak, ihracatımızı geliştirmek ve büyütmek için yapay zekâ araçlarından faydalanın.
Rekabette Güçlü Kalın
Rekabette güçlü kalmak için yapay zekâ araçlarıyla rakiplerinizin hangi pazarda neler yaptığını, hangi içerikleri ürettiklerini, hangi araçları kullandıklarını, anahtar kelimeler ve sosyal medya alanındaki popülaritelerini inceleyin. Rakiplerinizle kıyaslayarak artılarını ve eksilerini belirleyin. Bu analiz sayesinde, rakiplerinizden öne çıkmaya ve fark yaratmaya çalışın. Yapay zekâ araçlarını kullanarak varlığınızı büyütüp yeni pazarlara açılmak, geniş yelpazede bir büyüme stratejisinin parçası olduğu için oldukça önemlidir.