SON DAKİKA
Perakende Cumartesi 14 Eylül 2024 09:03

YAPAY ZEKA PERAKENDE SATIŞLARINI ZİRVEYE TAŞIYOR

DeepL'in yeni teknik incelemesi, perakendeciler için elzem olan kurum içi ve kurum dışı iletişim süreçlerinde Dil Yapay Zekası kullanarak maliyetleri azaltma ve gelir artırma yöntemlerini açıklıyor.

Yapay zeka perakende satışlarını zirveye taşıyor

Perakendecilerin “altın çeyreği” yaklaşırken, küresel Dil Yapay Zekası liderlerinden DeepL, perakendecilerin bayram alışverişi sezonundaki satışlarını artırmak için yapay zekadan en iyi şekilde nasıl yararlanabileceklerine ilişkin son teknik incelemesini yayınladı.

Etkili çok dilli iletişimin küresel tedarik zincirlerinden genişleyen uluslararası müşteri tabanına kadar başarılı perakende stratejilerinde merkezi bir rol oynadığı günümüzde, İngilizceyi küresel ortak dil olarak kabul etmek artık perakendeciler için yetersiz kalıyor. Hem bu genişlemenin önünü açmak hem de mevcut küresel ticari faaliyetlere hız kazandırmak amacıyla yapay zeka teknolojileri büyük bir yükseliş gösteriyor.

YAPAY ZEKA İLE VERİMLİLİK

DeepL’in “Yapay Zeka Destekli İletişim ve Küresel Perakendeye Yönelik Yönetici Rehberi” başlıklı teknik incelemesi, yapay zekanın perakendecilere şu avantajları sağladığını ortaya koyuyor: Şirketlerin genel merkezleri ile uluslararası ofisler arasındaki iletişimi güçlendirerek operasyonel süreçleri iyileştirir, çalışanları kendi dillerinde destekleyerek verimliliği artırır ve çeviri ile yerelleştirme maliyetlerini azaltır.

DeepL Gelirler Direktörü David Parry-Jones, yapay zekanın yıl sonu yoğun alışveriş dönemlerinde perakendecilere sunduğu avantajları şu sözlerle aktarıyor: “Dil, tedarikçilerle daha verimli bir iletişim kurarak, tedarik zinciri kesintilerini hızla çözme konusunda önemli bir araç. Araştırmalar, tüketicilerin yüzde 75’inin çevrimiçi alışveriş süreçlerinde ana dillerinde iletişim kurmak istediklerini gösteriyor. Bu da, etkili çeviri çözümlerine olan ihtiyacı daha da artırıyor.”

İÇERİK YÖNETİMİ VE MÜŞTERİ GÜVENİ

DeepL’in araştırmasına göre, dil yapay zekası perakendeciler tarafından en çok birden fazla dilde içerik oluşturmak amacıyla kullanılıyor. En çok çevrilen içerikler arasında kurumlar arası iletişim (yüzde 57), kurum içi iletişim (yüzde 39) ve pazarlama materyalleri (yüzde 32) bulunuyor. Yapay zeka teknolojisinin perakendeciler için önemi, farklı dillerdeki müşterilere hizmet verebilmek, çok dilli pazarlama varlıkları oluşturmak ve uluslararası operasyonları destekleyen sistemleri çevirmek gibi alanlarda daha da artıyor.

1994 yılında Prag’da kurulan, 5 milyondan fazla aktif müşterisi olan Alza’nın Yerelleştirme Müdürü Jakob Kalina, DeepL API’nin devasa kullanıcı incelemelerini yönetmedeki katkısını şu sözlerle anlatıyor: “Çevrilen yorumlar, müşterilerin alışveriş deneyimine olan güvenini artırdı ve dönüşüm oranlarımızda gözle görülür bir artış sağladı. Bu strateji, sadece müşteri hizmetlerimizi iyileştirmekle kalmadı, aynı zamanda rekabetçi e-ticaret pazarındaki konumumuzu da sağlamlaştırdı.”

Yılın en yoğun dönemi yaklaşırken, yapay zeka araçları, perakendecilerin üretkenliğini artırma ve kârlılıklarını yükseltme potansiyeli sunuyor. DeepL’in sağladığı çözümlerle, şirketler çeviri süreçlerini hızlandırarak maliyetleri azaltabilir ve gelirlerini artırabilir.