YAKIN COĞRAFYAMIZDA LİDER OLMAK İSTİYORUZ
Türkiye Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Atilla Benli, "Bizim 5 yıllık strateji planımızda Doğu Avrupa ve Türk Cumhuriyetlerde, yani yakın coğrafyamızda sigorta merkezinin lideri olabilecek bir yapıya kavuşarak uluslararası şirket olmak hedefi bulunuyor" dedi
Gökhan ÖZ
Türkiye Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Atilla Benli, uluslararası bir şirket olmayı hedeflerinin en uç noktasına koyduklarını belirterek, “Bizim 5 yıllık strateji planımızda Doğu Avrupa ve Türk Cumhuriyetlerde, yani yakın coğrafyamızda sigorta merkezinin lideri olabilecek bir yapıya kavuşarak dünya sigorta ligine girmek ve uluslararası şirket olmak hedefi bulunuyor” dedi. Benli, Türkiye Sigorta ve Türkiye Hayat Emeklilik’in 2020 yılı performansı ve 2021 beklentilerine ilişkin video konferans yöntemiyle düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, şirketin, hayat dışında 8 milyar 887 milyon lira prim üretimi ve yüzde 13,04'lük pazar payı, hayat tarafında ise 3 milyar 993 milyon lira prim üretimi ve yüzde 27,67 oranındaki pazar payı ile 2020 yılını sektör lideri olarak tamamladığını bildirdi.
Emeklilikte %36 büyüdük
Şirketin, emeklilik tarafında ise fon büyüklüğünü bir önceki yıla göre yüzde 36 artırarak 36 milyar TL’nin üzerine taşıdığını bildiren Benli, şunları kaydetti: “6 sigorta ve emeklilik şirketi bir araya gelerek güçlü ve öncü bir şirket olan Türkiye Sigorta ve Türkiye Hayat Emeklilik’i oluşturdu. Birleşme sonrasında pazar payımızı birleşme etkisinin üzerinde artırdık. 2 bin 578 çalışanı, 7 bin 664 dağıtım ağıyla 38 bölgede yaklaşık 12 milyon müşterimize nitelikli hizmet veriyoruz. Bizim hedeflerimiz bunun çok ötesinde, bu rakamların 2’ye katlandığı vizyon ve hedef var. 2021 yılında prim üretiminde lider olmayı, karlı büyümeye devam etmeyi ve liderliğimizi sürdürülebilir kılmayı hedefliyoruz. Ülkemizin büyük yatırımlarının, insanımızın hayal ve değerlerinin arkasında Türkiye Sigorta güvencesi yer almaya devam edecek.”
Trafik-kaskoda öndeyiz
Branş bazında bakıldığında, yangın ve doğal afette yüzde 30, mühendislikte büyük projelere yapılan yatırımın karşılığı olarak yüzde 253, sağlıkta yüzde 62, kaskoda yüzde 7,47 gibi sektörün üzerinde büyüme gerçekleştirdiklerini aktaran Benli, genel sorumluluk, ferdi kaza ve tarımda da sektöre göre oldukça önemli büyüme kaydettiklerini bildirdi. Benli, hem trafik hem de kaskoda ocak, şubat rakamlarına bakıldığında sektörün önünde atılım içerisinde olduklarını belirterek, “Türkiye Sigorta olarak 2020 yılını 2,5 milyar lira toplam kar ile bitirdik. 2019’a göre de yüzde 11,8 kar artışı gördük” dedi.
Türkiye’nin yatırımlarının güvencesiyiz
Atilla Benli, Türkiye Sigorta adıyla ilk poliçeyi Türkiye tarihinin en büyük doğal gaz keşfi olan Sakarya Gaz Sahası'ndaki Tuna-1 kuyusuna yaptıklarını, ardından milli haberleşme uyduları Türksat 3A, Türksat 4A ve Türksat 4B'yi sigortaladıklarını belirterek, “Türkiye’mizin büyük yatırımlarının güvencesi olmaya devam edeceğiz. Bu konuda hem kapasitemizi hem gücümüzü artırarak Türkiye’nin yerli ve milli duruşunda Türkiye Sigorta olarak yerimizi almayı sürdüreceğiz. Yenilikçi ürünlerle özellikle finansal sigortalarda, sağlık sigortasında, siber sigortalarda sektörün merkezinde olacağız. İhtiyaç olduğu ölçüde de öncü rol oynayacağız. Önümüzdeki 5 yılın sonunda dijital dönüşümünü sağlayamamış sektörler ve şirketler rekabette geri kalacaklar. Pandemi de bunu hızlandırdı. Aynı zamanda bizim hedefimiz riski dağıtmak, tasarrufu güçlendirmek, banka dışı finansal kesimin gücüyle Türk sermaye piyasalarına, ekonomisine hak ettiğimiz yetkinlikte ve güçte desteği vermek. Bu anlamda büyürken de uluslararası bir şirket olmayı hedefimizin en uç noktasına koyduk. Bizim 5 yıllık strateji planımızda Doğu Avrupa ve Türk Cumhuriyetlerde, yani yakın coğrafyamızda sigorta merkezinin lideri olabilecek bir yapıya kavuşarak dünya sigorta ligine girmek ve uluslararası şirket olmak hedefi bulunuyor” diye konuştu.
Olası inorganik büyüme fırsatlarına da odaklanıyoruz
Türkiye Sigorta Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Türkiye Varlık Fonu (TVF) Genel Müdür Yardımcısı Çağatay Abraş ise TVF yönetimi olarak atandıktan sonra stratejik yol haritası belirlediklerini belirterek, en önemli öngördükleri sektörlerden birinin sigortacılık olduğunu söyledi. Gelecek 5 yıllık dönem içerisinde Türkiye Sigorta’nın önce Türkiye’deki piyasa yapıcı rolüyle birlikte bölgesel lider olma amacıyla ilgili coğrafyalarda büyümenin hedefleneceğini aktaran Abraş, “Bu süreçte kendi organik büyümemizi gerçekleştirirken, olası inorganik büyüme fırsatlarına da odaklanıyoruz, odaklanacağız. TVF için sigortacılık sektörü en önemli stratejik sektörlerden birisi olmaya devam edecek.” şeklinde konuştu.