Aktif Bank çatısı altında yer alan ve dünya genelinde 176 ülkede, 400 bin işlem noktasıyla
hizmet veren Türkiye’nin lider para transfer şirketi UPT, fintek alanının en prestijli
etkinliği olarak kabul edilen ve bu yıl Amsterdam’da düzenlenen Money 20/20 Europe
etkinliğine katıldı. Bu önemli etkinliğe 7 yıldır sponsor olarak katılan UPT, program
boyunca sektörün önemli temsilcileriyle bir araya geldi ve sektöre yön veren yeniliklere
dair görüş alışverişinde bulundu.
Etkinlikte, geçmiş yıllarda olduğu gibi bu yıl da dünyanın
çeşitli ülkelerindeki ödeme sistemi ve fintek şirketlerinin UPT’ye ilgisi yoğun olurken, UPT
Genel Müdürü Murat Kastan, “Yurt dışı para transferi altyapımızı ‘as a service’ olarak
sunabilmemiz ve katma değerli hizmetlerimizin sektörde ayrışması sayesinde Money
20/20 katılımcılarının odağındaydık. Etkinlikte özellikle yeni iş birliği fırsatlarıyla
Türkiye’nin fintek alanındaki gelişmelerine de öncülük ettik” değerlendirmesinde bulundu.
Küresel hizmette ürün çeşitliliği ön planda
Bu yılki etkinlikle ilgili izlenimlerini paylaşan Murat Kastan, Money 20/20 etkinliğinde
yaşanan dönüşüme dikkat çekerek, “Money 20/20’de fintek alanında son yıllarda
gördüğümüz dönüşümün bu yıl da devam ettiğine tanık olduk. Katılımcı kuruluşlar içinde
ağırlığı; para transferi şirketleri, global ödeme alan platformlar, ‘banking as a service’
sağlayıcıları, KYC/AML çözümü sağlayan firmalar oluşturdu. Büyüme yolculuğundaki
startup firmalarının da etkinliğe yoğun ilgi gösterdiği gözlemlenebiliyordu” dedi.
Tüm
büyüme stratejilerini sektördeki küresel gelişmeleri göz önüne alarak şekillendirdiklerini
ifade eden Kastan, sözlerine şöyle devam etti: “Her yıl olduğu gibi bu yılki etkinlikten de
değerli içgörüler çıkardık. Bu yılın teması olan “Human x Machine” oldukça ilgi çekti. Yapay zekânın insanlarla etkileşimini ele alan içerikler ve servisler, bu alandaki
gelişmeleri gözler önüne serdi. UPT olarak yapay zekâ ve makine öğreniminden
pazarlama ve ürün geliştirme alanlarında faydalanarak bu değişime uyum sağlıyoruz.
Önümüzdeki dönemde de yapay zekânın sunduğu imkânları etkin şekilde kullanarak
inovatif çözümler üretmeye devam edeceğiz. Öte yandan özellikle uluslararası para
transferi sektöründe yaşanan büyüme ve büyümeyle birlikte artan ürün çeşitliliği öne
çıkan konulardan biriydi. İlk başlarda kişilere yönelik ürünlere yoğunlaşan kuruluşların,
şirketlere yönelik olan B2B ürünlerini de sunar hale geldiklerini gözlemledik. Etkinlikte,
global çapta hizmet veren ve ürün çeşitliliğini artıran şirketler ön plandaydı.”