11 yıldır yaptığı Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmalarıyla sektörde ön plana çıkan Eriş geçen yıl, Türkiye'nin noodle'ı üzerine çalışan, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı onaylı resmi ilk ve tek Ar-Ge merkezini kurdu. Cirosunun yüzde 5'ini Ar-Ge'ye ayıran Eriş'in 22 kişilik ekipten oluşan Eriş Ar-Ge Merkezi, gıda alanındaki sanayi- üniversite iş birliği kapsamında Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) Teknoloji Transfer Ofisi'nin (TTO) bilimsel çalışmaları sonucu Türkiye'nin fonksiyonel vitamin destekli ilk probiyotikli noodle ürününü geliştirdi.
Noodle’ın ülkemizde özellikle 7-35 yaş arası tüketiciler arasında en hızlı
büyüyen gıda kategorilerinden biri haline geldiğini belirten Eriş Yönetim
Kurulu Üyesi Dr. Abdullah Eriş, Türkiye’nin 480 milyon porsiyon noodle
tüketimi ile dünya sıralamasında 23’üncü sırada yer aldığını bildirdi.
Ülkemizde yaklaşık 4 milyar TL’lik hacmi bulunan pazarın her geçen gün
büyüme kaydettiğine de dikkat çeken Dr. Abdullah Eriş, “Eriş olarak noodle
pazarına sağlıklı ve yenilikçi ürünler sunmak amacıyla sürekli araştırma
çalışmaları içindeyiz. Bu kapsamda 2023 yılında Türkiye’nin noodle
üzerinde çalışan ilk ve tek Ar-Ge merkezini kurduk. Ar-Ge çalışmalarımızda
yeni nesil fonksiyonel noodle ürünleri geliştirmeyi temel hedef aldık. Bu
hedefimiz doğrultusunda Türkiye’nin ilk ve tek fonksiyonel noodle ürününü
geliştirdik. Gıda alanında üniversite-sanayi iş birliği kapsamında
gerçekleştirdiğimiz bu çalışmanın, noodle sektörünün büyümesi ve
gelişmesi noktasında önemli bir katkı sağlayacağına inanıyoruz. Özellikle
gençler tarafından çokça tercih edilen noodle’ı insan sağlığını destekleyen,
besleyici, fonksiyonel ve güvenilir bir gıda ürünü haline getirdik" şeklinde
konuştu.
Eriş lezzetini farklı coğrafyalara taşımak istiyoruz
Firma olarak un ihracatında yakaladıkları başarıyı noodle ile de devam
ettirdiklerini belirten Eriş, halihazırda 23 ülkeye gerçekleştirilen noodle
ihracatını önümüzdeki dönemde 40 farklı ülkeye ulaştırmak için
çalışmalarını sürdürüyor. Öncelikli hedef pazarları arasında; Avrupa Birliği
ve komşu ülkelerin yanı sıra Afrika Ülkeleri ve Orta Doğu ülkelerini
sıralayan Dr. Abdullah Eriş, noodle piyasasındaki hedefleri ve ihracata
yönelik çalışmaları hakkında şunları söyledi: “Noodle pazarında öncelikli
hedefimiz kategorinin sağlıklı, lezzetli ve fonksiyonel ürün zenginliğini
arttırmak ve bu noktada öncü bir misyon üstlenmek. Uzun vadeli hedefimiz ise ilave yatırımlarla üretim kapasitemizi artırmak ve yenilikçi noodle
lezzetlerimizi ihracat rotamızdaki 23 ülkenin yanı sıra dünyanın farklı
kültür ve coğrafyalarına da ulaştırmak. Eriş olarak, bugün itibarıyla 50’den
fazla ülkeye gerçekleştirdiğimiz ihracatla Türkiye’nin önde gelen ihracat
firmaları arasındaki yerimizi her geçen yıl daha yukarılara taşımaktayız.”