ULAŞIMDA ÇAĞIN ÖTESİNE GEÇİYORUZ
SUMMITS 3. Uluslararası Akıllı Ulaşım Sistemleri Zirvesi başladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu: "Şimdi Türkiye'nin tüm ulaşım altyapısı, AUS stratejileriyle daha dinamik, güvenli ve çevreci bir yapıyla uyum içinde yönetilmeye hazır."
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye'nin tüm ulaşım altyapısının, Akıllı Ulaşım Sistemleri (AUS) stratejileriyle daha dinamik, güvenli ve çevreci yapıyla uyum içinde yönetilmeye hazır olduğunu bildirdi. Bakan Karaismailoğlu, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nda (BTK) düzenlenen SUMMITS 3. Uluslararası AUS Zirvesi'nin açılışında yaptığı konuşmada, ekonomik kalkınmanın hızlandırıcı unsuru olan ulaştırma ve haberleşme hizmetlerine yapılan yatırımların, toplumsal refaha ulaşabilmek için önemli kilometre taşlarından olduğunu söyledi.
Son 20 yılda yeni rotalar çizdik
AUS'un ise eğitim, sağlık, sanayi, enerji, inşaat, bilişim yazılımı, haberleşme ve otomotiv gibi dev sektörlerin etkileşimiyle gelişen büyük bir yapı olduğunu dile getiren Karaismailoğlu, "O nedenle biz de ulaştırma ve haberleşme alanlarındaki küresel gelişmeleri yakından takip ederek, Türkiye'yi çağın ötesindeki yeniliklerle buluşturma gayretindeyiz. Özellikle son 20 yılda, ülkemizdeki ulaşım ve iletişim sektörlerinin yeni rotalarını çizdik ve küresel trendleri ele aldık." diye konuştu. "Ulaşımda aklın yolu" dediklerini, AUS'u, bugünün ve geleceğin ihtiyaçları çerçevesinde "Yeni Türkiye"ye kazandırdıklarını vurgulayan Karaismailoğlu, bu alanda yapılan çalışmalara ilişkin bilgi verdi.
AUS ile vatandaşların daha güvenli, konforlu, emniyetli, çevreci ulaşım sistemine kavuşmasını hedeflediklerini belirten Karaismailoğlu, "AUS alanına tüm ulaşım modlarına entegre, güncel teknolojileri kullanan, yerli ve milli kaynaklardan yararlanan verimli, güvenli, etkin, yenilikçi, dinamik, çevreci, katma değer sağlayan ve sürdürülebilir akıllı bir ulaşım ağını kurmak için yoğun bir şekilde çalışıyoruz." ifadelerini kullandı.
"Can kaybı yüzde 82 azaldı"
Karaismailoğlu, yollarda taşıt hareketliliği yüzde 170 artarken, can kaybının yüzde 82 azaldığına dikkati çekerek şöyle devam etti: "Yani 100 milyon taşıt-kilometre başına can kaybı 5,72'den 1,07'ye düştü. AUS'un katkısıyla kısa vade hedeflerimizin faydalarının yanı sıra uzun vadede yerli ve milli araç içi haberleşme ve bilgi sistemlerinin üretilmesi, kooperatif AUS uygulamalarının yaygınlaştırılması, otonom araçların yaygınlaştırılması, raylı sistemlerin hareket enerjisinin yeşil enerjiye dönüştürülmesi, hava taksi ve benzeri araçlara yönelik mevzuat düzenlemelerinin yapılması, blokzincir teknolojilerinin kullanımı, ulaşımın tüm modlarında entegrasyonun sağlanması hedeflerine ulaşmak için idari ve fiziksel altyapıları hazırlamaya devam ediyoruz."
Bu hedefler doğrultusunda Orta Koridor'da lojistik süper güç olma hedefindeki Türkiye'nin vizyon projelerini tüm ulaşım modlarında, akıllı çözümlerle bir bir hayata geçirdiklerini bildiren Karaismailoğlu, Kamu-Özel İş Birliği (KÖİ) modeliyle hayata geçirilen Kuzey Marmara ve Ankara-Niğde akıllı otoyollarının önemli iki örnek teşkil ettiğini dile getirdi.