TÜRKLERİN TERCİHİ KONFOR VE TASARRUF
Başarılı tasarımlarını teknolojiyle buluşturarak sürdürülebilir ve işlevsel hale getirdiklerini belirten GROHE Türkiye ve Azerbaycan Lideri Serhat Sabaz, Türk kullanıcıların hem konforlu hem de tasarruflu ürünleri tercih ettiğini söyledi

Mustafa DENİZ
LIXIL Group Corporation bünyesinde faaliyet gösteren, banyo çözümleri ve mutfak bataryaları markası GROHE, sürdürülebilirlik odaklı çalışmalarına yenilikçi ürünleriyle devam ediyor. Daha iyi evleri herkes için her yerde gerçeğe dönüştürme hedefiyle, tüketicilerin yaşam alanlarından beklentilerini, ihtiyaçlarını ve isteklerini analiz ederek farklı çözümler üreten GROHE’nin Türkiye ve Azerbaycan Lideri Serhat Sabaz, önümüzdeki dönem yenilikleri, Türkiye’deki trendler ve sürdürülebilirlik hedefleri hakkında bilgi verdi.
Türklerin alışkanlıkları
Türkiye'deki kullanıcı alışkanlıklarından bahseden Serhat Sabaz, “İnsanların evlerini nasıl hayal ettiklerini ve düzenlediklerine yönelik ana trendlere odaklandık. Burada üç mega trend söz konusu: kentleşme, sağlık ve esenlik ve sürdürülebilirlik. Örneğin; mutfaklarımızda çok fazla zaman geçiriyoruz. Mutfaklar aile bireylerinin bir araya gelip sosyalleştiği yerlerdir. Banyolar daha çok dinlenme alanına dönüşüyor. Küresel trendlere paralel olarak, Türk tüketicisi kişisel konforunu artıran ve aynı zamanda para, su ve enerji tasarrufu sağlayan ürünleri giderek daha fazla arıyor. Daha fazla insan şehirlerde yaşamak için hareket ettiğinden, artan şehirleşme eğilimini ele almamız gerekiyor, bu nedenle evlerin daha kompakt olması gerekiyor. İç mekanlar, musluklar ve duşlar gibi armatürlerde daha estetik bir görünüm aranıyor. Sağlık ve esenlik konusunda da artan farkındalık, tüketicilerin banyolarda işlevselliğin yanı sıra sağlıklı yaşam spa'sı isteğini ortaya çıkarıyor. Su ve enerji gibi değerli kaynakların sürdürülebilirliğe katkısı da öne çıkıyor” dedi
Plastik içermeyen ambalaj
2018'de plastik içermeyen ambalajlara geçiş için hedeflerini açıklayan GROHE, 2022 baharında da ürünleri için plastiği azaltılmış ambalaj geliştirdi. Tüketicilerin günlük yaşamlarında plastik şişe israfını da önleme amacıyla GROHE Blue su sistemini geliştiren GROHE, filtrelenmiş ve tercih edilen içme sıcaklığına soğutulmuş olarak doğrudan mutfak musluğundan gelen filtrelenmiş, soğutulmuş ve sodalı suyu istenilen zamanda damak tadına uygun şekilde sunuyor.
Sabaz, “Başarılı bir tasarımı sürdürülebilir ve işlevsel hale getiriyoruz. Su tüketimini azaltıyor, harika bir deneyim ve ekolojik keyif yaşatmayı hedefliyoruz. Kullanıcılar duşta, saçlarını yıkarken galonlarca suyu boşa harcarlar. Biz de su akışını yüzde 50 azaltan ve su sıcaklığını sabit tutan EcoButton’u geliştirdik” şeklinde konuştu.