TÜRKİYE'DEN MARKA ÇIKACAK
LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, marka ihracatlarının 1,2 milyar dolara çıkacağını belirterek, "Bir ürün değil konsept ihraç ediyoruz" dedi. Küçük, "Hep hayıflanırız Türkiye'den bir marka çıkmayacak mı diye. İnşallah kendi sektörümüzde bunu başaracağız. Buna inancımız tam" ifadelerini kullandı
Mustafa DENİZ
LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, şirketin global yolculuğunun 15. yıldönümünde yaptığı değerlendirmede, geçen yılı 2023’ü 144 milyar TL ile kapattıklarını, 2024’te 207 milyar TL ile büyük bir ciro yakalayacaklarını söyledi. 2023’te 1,1 milyar dolarlık marka ihracatını bu sene 1,2 milyar dolara çıkardıklarını vurgulayan Küçük, “Bu da yine iftihar edeceğimiz bir konu. Bu sadece bir ürün değil, aslında konsept ihraç ediyoruz. Yani mağaza yapıyorsun: Dekorasyon yapıyorsun, konsept yapıyorsun. Ürün yanı sıra mobilya ihraç ediyorsun, askı ihraç ediyorsun, manken ihraç ediyorsun, baktığında kültürünü ihraç ediyorsun. Ve orada da bayrağını dalgalandırıyorsun. Yani hep hayıflanırız Türkiye’den bir marka çıkmayacak mı diye. İnşallah kendi sektörümüzde bunu başaracağız. Buna inancımız tam” dedi.
En fazla vergi veren üçüncü firma
Övündükleri bir başka konunun Kurumlar Vergisi olduğuna vurgu yapan Küçük, “LC Waikiki geçen sene 16,3 milyar TL vergi ödemiş. Bankaları ve devlet kurumlarını çıkarttığımızda özel sektörde ilk üçte; bankayı ve devlet kurumlarını çıkarttığında en fazla vergi veren üçüncü firma. İnşallah bu sene 25 milyar TL'yi bulur” diye konuştu.
Çalışan istihdam sayısına da değinen Küçük, “Yani bugün 55 bin kişiye direkt iş veriyoruz, bordromuzda 55 bin kişi var. Üretim firmalarımızı saydığımızda bize fason üretenleri de saydığımızda tedarikçilerimiz sayılırsa bu 1 milyon kişiye yaklaşıyor. Ve bunlar Türkiye'nin muhtelif illerinde, muhtelif ilçelerinde, köylerinde evlerine ekmek götürmesine, aş götürmesine vesile oluyor. Marka yatırımının böyle bir gücü var. Eğer biz bu marka yatırımını yapmasaydık bu kadar istihdam sağlamamız, bu kadar fabrikalara iş vermemiz ve Türkiye'de Anadolu'da bu kadar fasoncuya aş - iş vermemiz mümkün değil. O yüzden Hakkari’sinden tut da Karadeniz’in ilçelerinden birinde Bingöl’den Batman’dan bizim fabrikalara baktığımızda, Erzurum’da Urfa, Malatya, Elazığ, Adapazarı Safranbolu, Kilis’te var, bunlar kendi yatırımlarımız. Aynı zamanda yüzlerce fason var” ifadelerini kullandı.
35 bin kadın personel var
55 bin çalışanın 35 bininin kadın olduğuna vurgu yapan Küçük şunları söyledi: “Bizim 6 genel müdürümüz var, üçü kadın, biri burada. İkisi farklı birimleri yönetiyor. Yüzde 47 oranda 2800 kadın yöneticimiz var. En fazla kadın yönetici çalıştıran firma, tüm sektörlerde, bankalar dahil. Yine iftihar ettiğimiz bir konu. Türkiye'nin önemli konularının bir tanesi.”
Sosyal sorumluluk projelerine destek
Sosyal sorumluluk projelerine destek verdiğinin altını çizen Vahap Küçük, “LC Waikiki bunu pek paylaşmaz ama karının %15’ini sosyal sorumluluk projelerine ayırır. Yaklaşık 14.720 kişiye burs verir, 21 milyon adet ürün dar gelirli ailelere, okullara, öğrencilere, ihtiyaç sahiplerine yardım ulaştırır. Herhalde bizden her gün 1-2 tır Türkiye'nin muhtelif illerine, muhtelif ilçelerine yardım gider. Sınır ötesine de başladı. Fas'ta deprem olur, Fas'a gider, Balkanlarda sel olur, Kazakistan'da karmaşa olur, oraya gider. Bu bizim iftihar ettiğimiz bir konu. Pandemide biliyorsunuz, LC Waikiki tüm atölyelerinin aparatlarını değiştirerek maske üretmeye başladı, yaklaşık 120 milyon adet maske üretti. Birçok hastanenin imdadına LC Waikiki yetişti. Deprem oldu, 6 Şubat Depremi, asrın felaketi. Burada arkadaşlarımız da var. Malatya’yı yakınen bilenler var. Ben ikinci gün Malatya'daydım. Depremde, depremden göçenler nereye gittiyse oraya kaymakamlık valiliklerle merkezler açarak mağazaları açarak oradaki deprem zedeleri depremde giydirme fırsatını yakaladık. Yine Malatya'daki fabrikamız yıkılmamış çok şükür. Yaklaşık 10-15 gün 5-6 bin kişiyi o fabrikada misafir ettik. Yemesini, barınmasını, temel ihtiyaçlarını giderme konusunda destek sağladık. LC Waikiki çalışanlarının hepsinin eline sağlık” ifadelerini kullandı.
Beş kıtada faaliyet
LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, 2025 hedeflerini de anlattı: “Mağaza metrekare bir taraftan büyürken, bir taraftan başarı oldukça derinleşirken, bazı ülkeleri test etmeye devam edeceğiz. Bu Afrika, Güney Amerika olabilir. Bulunduğumuz ülkelerde küçük metrekareleri büyüterek devam edeceğiz. Büyümesi gereken illerde de yeni mağaza açarak büyümeye devam edeceğiz. Ne dedik, beş kıtada faaliyet göstereceğiz.
120 bin metrekare daha mağaza açarak 2 milyon 120 metrekareye ulaşacağız. 2025’te %40 büyüme hedefiyle 290 milyar TL’yi bulacağız. 1,4 milyar dolar marka ihracatı yapma hedefi koyacağız.
E-ticarette yüzde 70 büyüyerek 15 milyar TL ciro yapmayı hedefledik. 2025’te dolar olarak baktığımızda 6,5 milyar dolar eşiğini geçmiş olacağız.
İki yıl önce pazaryerlerinden çıktık ve kendi pazaryerimizi oluşturduk. 250’den fazla işletmeyle 400’den fazla markayla faaliyet gösteriyoruz. Oran ne derseniz yüzde 10’unu alıyoruz şu anda. LC Waikiki toplam Türkiye satışının yüzde 10’unu e- ticaretten sağlıyoruz. Diğer markalar da e-ticaretin yüzde on beşini buldu.
Yeni olan pazaryeri oluşumumuz hızlı büyüyor. O tarafta yatırımlarımız büyüyerek devam edecek.
2025’te yine, lojistik yatırımları devam edecek, Yalova’da Aksaray’da. Mağazalaşma yatırımımız devam edecek, ömrünü zaman açısında doldurmuş bazı mağazalar yenileniyor, yeni mağazalar açılıyor. Teknoloji yatırımları devam ediyor, bilişim sektöründe. 2025’te yaklaşık 5 Milyar TL - 130 Milyon USD gibi yatırım öngörüyoruz.
LC Waikiki Genel Müdürü Berna Akyüz Öğüt de konuşmasında, altmıştan fazla ülkede var olduklarını, beş kıtaya yayıldıklarını söyleyerek, “Yani Made in Türkiye dedirtmeyi ve bu yoldaki hızımızı, sayımızı arttırmaya devam ediyoruz” şeklinde konuştu.