Dolar $
34.02
%0.22 0.07
Euro €
38.04
%0.5 0.19
Sterlin £
45.07
%0.95 0.42
Çeyrek Altın
4516.36
%1.25 55.1
SON DAKİKA
GÜNCEL Cumartesi 24 Ağustos 2024 02:25

TÜRKİYE'DE INFLUENCER PAZARI 100 MİLYON TL'YE ULAŞTI

Türkiye'de influencer marketing pazarı, son yıllarda dijitalleşme ve sosyal medyanın artan etkisiyle hızla büyümeye devam ediyor.

Türkiye'de Influencer pazarı 100 milyon TL'ye ulaştı

2024 yılı itibarıyla pazarın büyüklüğü 100 milyon TL seviyelerine ulaşmış durumda. Nobilitate Stratejik İletişim Danışmanlığı kurucusu Yağız Ercivan, bu hızlı büyümenin arkasında yatan temel faktörleri ve sektörün geleceğine dair öngörülerini paylaşarak, markaların bu dinamik pazardan nasıl en iyi şekilde faydalanabileceğine dair önemli değerlendirmelerde bulundu.

"İçerik Pazarlaması Stratejileri Önemli Bir Büyüme Alanı"

Yağız Ercivan, influencer marketingin Türkiye'de hızla büyüyen bir trend haline geldiğini belirterek, "Son yıllarda markaların dijital platformlarda etkili bir varlık göstermeleri, influencer marketingin önemini artırdı. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve marka bilinirliğini artırmak için bu stratejiler oldukça etkili" dedi.

2017’de 30 Milyon TL Olan Pazarın Büyüklüğü Üç Kat Arttı.

Ercivan, Türkiye'de influencer marketing pazarının son yıllarda üç kat büyüdüğünü belirterek, "2017 yılında 30 milyon TL büyüklüğündeki pazar, 2024 itibarıyla 100 milyon TL'yi aştı. Bu büyüme, markaların dijital pazarlama stratejilerini yeniden gözden geçirmelerini ve influencer'lar aracılığıyla doğrudan tüketiciye ulaşmalarını sağladı" dedi.

Genç Tüketiciler Arasında Etki Gücü

Ercivan, özellikle genç tüketiciler arasında influencer'ların giderek artan bir etki gücüne sahip olduğunu vurgulayarak, "Sosyal medya kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte, influencer'lar markalar için doğrudan erişim ve güvenilirlik sağlıyor. Bu da satışları ve marka sadakatini artırmada önemli bir faktör haline geliyor" şeklinde konuştu.

Gelecek İçin Stratejik Öneriler

Ercivan, influencer marketingin geleceğine yönelik olarak markalara şu tavsiyelerde bulundu: "Sürekli değişen dijital trendlere ayak uydurabilmek için markaların esnek olmaları ve stratejilerini sürekli olarak güncellemeleri gerekiyor. Ayrıca, doğru influencer'ları seçmek ve onlarla uzun vadeli işbirlikleri kurmak da büyük önem taşıyor."