TÜRKİYE TURİZMİ İSTANBUL FUARI İLE DÜNYAYA AÇILIYOR
Türkiye'nin turizm potansiyelini uluslararası pazarlarda tanıtmayı hedefleyen İstanbul Turizm Fuarı 2025 (ITF), 25-26 Eylül tarihlerinde Yenikapı-Avrasya Gösteri ve Sanat Merkezi'nde gerçekleştirilecek.

Bu yıl üçüncü kez düzenlenecek fuar, 50 ülkeden 500’ün üzerinde satın alıcı, acente ve tur operatörünü İstanbul’da ağırlayacak.
Fuarın basın toplantısında konuşan Dream Project CEO’su ve Yönetim Kurulu Üyesi Volkan Ataman, ITF’nin Türkiye’nin yalnızca İstanbul değil, tüm destinasyonlarını dünyaya açan stratejik bir platform olduğunu vurguladı. Ataman, “Fuara 2 bin 500’ü aşkın seyahat acentesi katılacak. B2B toplantılar ve 15 binin üzerinde turizm profesyonelinin hareketliliği sayesinde yeni işbirlikleri kurulacak, Türkiye’nin marka değeri güçlenecek ve turizmi 12 aya yayma vizyonumuza güçlü bir ivme kazandıracağız” dedi.
Fuar kapsamında düzenlenecek Turizm Zirvesi’nde, 2025 turizm sezonu değerlendirilecek ve 2026 hedefleri ele alınacak. Ataman, Dubai, Vietnam, Hollanda, Lüksemburg, Belçika ve Polonya pazar oturumlarında, pazarların üst düzey yöneticilerinin görüşlerini paylaşacağını, ortak işbirliklerinin önünün açılacağını belirtti. “MICE, müzik turizmi, teknoloji ve yapay zeka gibi sektörün öncelikli konuları masaya yatırılacak, yerel yönetimler ve uluslararası dernekler Türkiye’nin turizm potansiyelini ele alacak” ifadelerini kullandı.
Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin de ITF’nin, Türkiye turizminin tüm paydaşlarını uluslararası sahnede bir araya getiren stratejik bir platform olduğunu dile getirdi. Eresin, “Organizasyon sayesinde yalnızca İstanbul değil, Türkiye’nin dört bir yanındaki destinasyonlar, küresel turizm profesyonelleriyle doğrudan temas kurma imkanı buluyor. Otellerinden acentelerine, tur operatörlerinden yerel yönetimlerine kadar geniş bir ekosistem, fuar sayesinde yeni işbirlikleri ve pazarlama fırsatları yakalıyor” dedi.
Etkinlik, Türk Hava Yolları’nın resmi havayolu sponsorluğu, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği’nin (TÜRSAB) stratejik partnerliği, TÜROB’un resmi iş ortaklığı ve Türkiye İş Bankası’nın ana sponsorluğunda düzenlenecek. İstanbul Büyükşehir Belediyesi İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu ile Ticaret Bakanlığı da fuara destek sağlayan kurumlar arasında yer alacak.