SON DAKİKA
Turizm Cumartesi 29 Mart 2025 10:56

TÜRKİYE TUI'NİN EN FAZLA TERCİH EDİLEN YERİ OLDU

2024 yılında 20 milyondan fazla yolcuya hizmet veren TUI Group, yıl boyunca sunduğu hizmetlerle büyük bir müşteri kitlesine ulaşmayı başardı.

Türkiye TUI'nin en fazla tercih edilen yeri oldu

Şirketin en popüler destinasyonları arasında Türkiye, İspanya ve Yunanistan öne çıktı. Madrid’de gerçekleşen Sermaye Piyasaları Günü etkinliğinde, TUI’nin 2024 yılına ait önemli verileri ve büyüme stratejileri hakkında detaylar paylaşıldı.

TÜRKİYE’NİN YÜKSELEN POPÜLERLİĞİ 

2024 yılında TUI, Türkiye’ye 2.5 milyon turist getirdi. İspanya ise 6.1 milyon turistle birinci sırada yer aldı. Yunanistan, 3.1 milyon turistle ikinci sırada bulunurken, Mısır 1 milyon turistle dördüncü, Fas ise 700 bin turistle beşinci sırada yer aldı. Türkiye, özellikle Antalya ve Bodrum gibi popüler tatil bölgeleriyle turistler arasında büyük bir ilgi gördü. TUI, Türkiye’nin sunduğu kültürel ve doğal zenginliklerin, turistlerin bu destinasyonu tercih etmesindeki en büyük etken olduğunu vurguladı.

TUI Group’un en büyük pazarları Almanya ve Birleşik Krallık oldu. Almanya’dan yapılan satışlar, çevrimiçi ve fiziksel satış kanalları arasında denge sağlanarak yüzde 24’lük bir oranla TUI’nin web sitesi satışları, yüzde 24’lük çevrimiçi seyahat acenteleri ve yüzde 23 oranında fiziksel şubelerle tamamlandı. Bu da TUI’nin pazarda geniş bir dağılım stratejisi izlediğini gösteriyor. Öte yandan, Birleşik Krallık pazarında çevrimiçi satışlar belirgin şekilde daha fazla tercih ediliyor. Web sitesi üzerinden yapılan satışlar yüzde 56’ya ulaşırken, şubeler ve çağrı merkezleri yüzde 26, uygulama ise yüzde 12 oranında bir paya sahip.

TUI Group, gelecek yıllarda büyüme stratejilerini çeşitlendirmeyi ve operasyonel verimliliği artırmayı hedefliyor. Şirket, dinamik paketleme üzerine daha fazla yatırım yaparak, müşterilerine daha esnek ve kişiye özel tatil seçenekleri sunmayı planlıyor. Ayrıca, yapay zeka teknolojilerinden yararlanarak, operasyonel verimliliği arttırmayı ve müşteri deneyimini geliştirmeyi hedefliyor.

Uçak filosunu optimize etme planları da şirketin gündeminde yer alıyor. Bireysel koltuk satışlarının artırılması, TUI’nin bu alandaki büyüme stratejilerinin bir parçası olarak belirtiliyor. Ayrıca, TUI’nin kendi otel zincirleri ve kruvaziyer hizmetleriyle yüksek kâr elde etmeyi hedeflediği de açıklanan stratejiler arasında yer alıyor.

ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR